Börjar bli färdigt i motor rummet.
![http://i187.photobucket.com/albums/x9/LoFET_MKIV/IMG_2490.jpg]()
Rotade fram den gamla Mine´s ECU:n och satte i.
![http://i187.photobucket.com/albums/x9/LoFET_MKIV/IMG_2492.jpg]()
Byggde i ordning servosystemet med en gammal mitsubishi behållare då det var som fanns närmast
![roll](img/smilies/roll.png)
modifierade varvräknaren enligt en guide på N/a-t forums.
![http://i187.photobucket.com/albums/x9/LoFET_MKIV/IMG_0017.jpg]()
Sen var det dags för provstart....
motorn gick runt men det var ingen hemma inte ett försök ens....
Kollade och det fanns ingen gnista, började mäta upp vevaxelgivare, och kamaxelgivarna, var ok.
Men noterade att motor lampan ej lyste vid tändning.....
Detta pga att den saknades i displayen
![roll](img/smilies/roll.png)
så satte i en glödlampa och då glödde den svagt och sen slockna den när man vred på tändnigen
![hmm](img/smilies/hmm.png)
???
Jordfel tänkte jag och började leta.. men visade sig att kantakten till ECU som skruvas i på dessa inte var i till 100% hade troligen bara dragit tills det klickade, så den skulle in 0,5mm till......
Nu fanns det gnista men ingen soppa..... pumpen död, blir så ibland, när man gör N/a-TT mod så fick göra 12v modden till pumpen bak att man vänder om strömmen innan fuelpump ecu:n i skuffen. sen startade den glatt men gick fett som satan.
Sne och trött en lördagskväll.....
![http://i187.photobucket.com/albums/x9/LoFET_MKIV/IMG_0026.jpg]()
Precis som att kallstarten låg kvar hmmm. började med att byta tempgivaren då jag vet att den kan orsaka detta symtom, men nix samma....
Kollade felkoder fanns inga....
Bryggade då över i kontakten fram till tempgivaren, då jag tänkte det kunde vara kabel fel men fick då felkod på tempgivare kortsluten.....
Visade sig till slut vara 3 vacum slangar som var växlade vid insuget, bland annat till mapsensorn och btr som hade för svagt vacuum.....
så nu går den som en klocka i motorn
![smile](img/smilies/smile.png)
men tog fan en vecka att reda ut allt
![mad](img/smilies/mad.png)
Gav mig då på att bygga ett växel länkage, enklast möjliga
![smile](img/smilies/smile.png)
2st 240 spakställ vandaliserades för delar.
![http://i187.photobucket.com/albums/x9/LoFET_MKIV/IMG_0033.jpg]()
![http://i187.photobucket.com/albums/x9/LoFET_MKIV/IMG_0032.jpg]()
Använde koppen från stället upp och ner som stativ och kapade av leden längs ner. som sattes på spaken uppe istället. tog den andra spakens led och svetsade på den avkapade orginal spaken i lådan och tadaa
![http://i187.photobucket.com/albums/x9/LoFET_MKIV/IMG_0035.jpg]()
Snyggt ? Nej men verkar funka så långt
![smile](img/smilies/smile.png)
får se hur det blir med alla vibrationer sen då allt är stum monterat......