Elfläkten där satt riktigt fint, ska nog också sätta dit min plastkåpa igen, vad kör du den på för termostat? eller via manuell switch?
Läge 1 i switch Läge 2 i termostat Du får gärna ta min ide med. Det är en elfläkt ifrån volvo 945 ltt och relä enhet och i den enheten är det 2 hastigheter på fläkten:) Tog org skyline kåpan och la fläkten i den borrade hål och satte den med såna clips du har till inne skärmarna. man får lägga något mellan kåpan och kylaren annars ta den i. Jag är mycket nöjd med resultatet:D
Jag ville inte låta bitchig kimmy bara att det är tråkigt att prata med en vägg:-)
Läst igenom tråden nu och Gillar den skarpt! Har en likadan motor i min skyline så följer framstegen Lycka till med bilen!
Tackar det glädjer mig att du gillar att läsa denna tråden. tyvärr har det stått fast lite ang mitt pluggande men om sådär 2v ska bilen ut och få en hel och fin bakskärm så nu är det bara att vänta och längta tills man får ut och köra med den igen.
Jag fick tillbaka henne ikväll. Nu är all rost på bak skärmen borta och ny plåt samt tennspackling är gjord! så underbart skönt att få se henne hel igen.
Nu får det blir att spara ihop pengar till lackning (Y)
Ibland så ser man inte "träden för alla benen"... googla om ni inte förstår om rosten är borta så skapar man mer pondus hos bilprovningen iaf!
Ja och jag sj bli ju gladare av att veta att rosten som va där när jag köpte den samt att det skit lagningen förra personen har gjort är nu historia. Bästa av allt är att jag är nöjd!
Idag rev jag ner mina Coilovers för att justera höjden för den va helt galen bak. Så nu skiljer der 4mm istället för 2cm
Lite garage bilder
Såhär sen hjulhuset ut
Nu så ser höjden mycket bättre (Y)
Nu fattas det bara att montera läppen och sidobitarna.
Efter att jag hade varit och tagit en redig provtur så fick jag mig en otäck känsla när jag stannade bilen och hör att det knackar ifrån motorn. Jag hoppar ur och sliter upp huven och hör att ljudet kommer nån stans fram på motorn. Det första som slår mig är att något har hänt med toppen så jag springer in och hämtar en smal förlängare och sätter den emot toppen och lyssnar. Nej där hörde jag bara ventil tickandes ifrån dom solida lyftarna. Då satte jag förlängaren emot vatten pumpen och där va felet! Lagret i pumpen är Helt slut. Så nu är det bara att ställa sig och riva ner en del så man kommer åt vattenpumpen och kan byta den. Tur att det inte va Toppen!!!