3830
Sök

Prisvärd kondensator? hollywood energetic.

248 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
#1
jag undrar om denna kondis är för bra för att vara sann? någon som känner till kvalitén på dessa?  eller har ni tips om någon annan kondensator på 1 farad?
slutstegseffekt: 657Wrms
jag har inte plats för ett till batteri i skuffen. och mina kablar är tjocka och bra. jag är inte ute efter att spela längre med bilen avstängd utan mer sugen på bastrycket.

blir den någon märkvärd skillnad med en kondis inkopplad? vill höra erfarenheter. inge teorier...

http://www.autohifi.se/?category_id=177 … id=HE-1001
Senast redigerat av Denzig (27 november 2011)

Team dBakuten
3 453 Inlägg
27 november 2011
#2
Denzig skrev:
jag undrar om denna kondis är för bra för att vara sann? någon som känner till kvalitén på dessa?  eller har ni tips om någon annan kondensator på 1 farad?
slutstegseffekt: 657Wrms
jag har inte plats för ett till batteri i skuffen. och mina kablar är tjocka och bra. jag är inte ute efter att spela längre med bilen avstängd utan mer sugen på bastrycket.

blir den någon märkvärd skillnad med en kondis inkopplad? vill höra erfarenheter. inge teorier...

http://www.autohifi.se/?category_id=177 … id=HE-1001

Men.. SÖK SÖK SÖK på ämnet.. finns upptaget hur många gånger som helst.

Kondensatorn ersätter INTE ett batteri, stabiliserar strömmen ja men har du redan dåligt med ström hjälper det inte
med en kondensator.
Blinkar lamporna så är det DÄR du ska sätta en kondensator, som det sagts så fint så många gånger förr.

Har du 657 watt totalt bör du klara dig på ETT batteri MEN det bör vara i bra kondition, samt att ALLA kablar är up to date.

Kablar mellan generator och batteri bör uppdateras, kablen mellan batteri och jord likaså.

Kondensator funkar som voltmätare.. onödigt stor bara.

Men du lär väl inte tro på ett enda ord jag säger.. så du gör som du vill men jag hade INTE monterat en kondensator.

Bastryck? Större steg!! Kanske bättre låda.. FINNS INGA GENVÄGAR TILL DET PERFEKTA LJUDET!
..och det stämmer så fruktansvärt bra.
Senast redigerat av Tokken (27 november 2011)

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

248 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
#3
Tokken skrev:
Kablar mellan generator och laddare bör uppdateras, kablen mellan batteri och jord likaså.
.

generator laddare? du menar nämligen inte regulatorn?

Team dBakuten
3 453 Inlägg
27 november 2011
#4
Denzig skrev:
Tokken skrev:
Kablar mellan generator och laddare bör uppdateras, kablen mellan batteri och jord likaså.
.

generator laddare? du menar nämligen inte regulatorn?

Sorry menade generator och batteri..
Njaa en normal generator laddar det den behöver. Uppdatera kablaget räcker 9,9 gånger av 10.
Senast redigerat av Tokken (27 november 2011)

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

248 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
#5
jag förstår fortfarande inte vilken laddare vi ska ersätta kablarna till?

Team dBakuten
3 453 Inlägg
27 november 2011
#6
Denzig skrev:
jag förstår fortfarande inte vilken laddare vi ska ersätta kablarna till?

Läs igen.. smile

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

248 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
#7
Tokken skrev:
Denzig skrev:
jag förstår fortfarande inte vilken laddare vi ska ersätta kablarna till?

Läs igen.. smile

hahh.. tokigt värre!

248 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
#8
vad föreslår du för tjocklek på dessa kablar?

248 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
#9
och kabel mellan batteri och generator. det sitter ju en hel startmotor ivägen där?

Forummoderator
26 349 Inlägg
27 november 2011
#10
Denzig skrev:
och kabel mellan batteri och generator. det sitter ju en hel startmotor ivägen där?

Byt ut originalkablarna..de nya kan väl gå samma väg som de gamla?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

248 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
#11
AirOne skrev:
Denzig skrev:
och kabel mellan batteri och generator. det sitter ju en hel startmotor ivägen där?

Byt ut originalkablarna..de nya kan väl gå samma väg som de gamla?

tror inte kablarna där emellan behöver bytas ut, gick nyss ut och startade bilen 14.7V i spänning var jag uppe i. men belysningen "dimmar/fade'ar/slocknar" när jag drar på, kan det vara så jävligt att min strömkabel är för klen iaf?

Forummoderator
26 349 Inlägg
27 november 2011
#12
Denzig skrev:
AirOne skrev:
Denzig skrev:
och kabel mellan batteri och generator. det sitter ju en hel startmotor ivägen där?

Byt ut originalkablarna..de nya kan väl gå samma väg som de gamla?

tror inte kablarna där emellan behöver bytas ut, gick nyss ut och startade bilen 14.7V i spänning var jag uppe i. men belysningen "dimmar/fade'ar/slocknar" när jag drar på, kan det vara så jävligt att min strömkabel är för klen iaf?

Ja.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

7 274 Inlägg
27 november 2011
#13
Hur stor är jordkabeln mellan batteri och chassi då?


248 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
#14
Brains skrev:
Hur stor är jordkabeln mellan batteri och chassi då?

bra fråga, saab original.. 16mm2>10mm2 kanske?

7 274 Inlägg
27 november 2011
#15
Denzig skrev:
Brains skrev:
Hur stor är jordkabeln mellan batteri och chassi då?

bra fråga, saab original.. 16mm2>10mm2 kanske?

Och där har du förmodligen svaret till varför allting blinkar.
Tänk dig att den ska först leda ström till ALLT i bilen PLUS din nya stereoanläggning.
Senast redigerat av Brains (27 november 2011)


248 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
#16
Brains skrev:
Denzig skrev:
Brains skrev:
Hur stor är jordkabeln mellan batteri och chassi då?

bra fråga, saab original.. 16mm2>10mm2 kanske?

Och där har du förmodligen svaret till varför allting blinkar.
Tänk dig att den ska först leda ström till ALLT i bilen PLUS din nya stereoanläggning.

så en ny jordkabel till batteri, och  en ny jord och strömkabel till slutsteg.
bilen laddade ju en del spänning, den pendlade mellan 14.7-14.5V första 10minuterna efter landsvägskörning. det är väl lite väl mycket?
Senast redigerat av Denzig (27 november 2011)

7 274 Inlägg
27 november 2011
#17
Denzig skrev:
Brains skrev:
Denzig skrev:

bra fråga, saab original.. 16mm2>10mm2 kanske?

Och där har du förmodligen svaret till varför allting blinkar.
Tänk dig att den ska först leda ström till ALLT i bilen PLUS din nya stereoanläggning.

så en ny jordkabel till batteri, och  en ny jord och strömkabel till slutsteg.
bilen laddade ju en del spänning, den pendlade mellan 14.7-14.5V första 10minuterna efter landsvägskörning. det är väl lite väl mycket?

Nja det är väl på gränsen till att bli för högt men om det inte överstiger det så ska det inte vara några problem.

Börja med jordkabeln till batteri och chassi.
Eftersom allting blinkar så tyder det inte på klena kablar till steget utan att hela systemet får för lite ström.


Västra Wärmland
236 Inlägg
27 november 2011
#18
jag hade de problemet med att de blinkade i lamporna.men ett batteri till gjorde susen.nu blinkar det inte ens när ja har fyra extraljus plus spelar som fan så jag röstar på ett batteri till jag med..


248 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
#19
var då och köpte en ny jordkabel nu iaf! 70mm2 borde väl duge!

Västra Wärmland
236 Inlägg
27 november 2011
#20
ja lär ju inte bli för klent iaf:P vart fick du tag på den?



Sök