2878
Sök

Saab 9000 Aero -97

Detta projektet handlar om min Saab 9000 Aero -97 som jag har gjort i ordning i huvudsak under vintern 2011-2012, men håller konstant på med nya modifieringar. Min vision är att hålla bilen så nära original som möjligt, men med... Visa mer

Mr TX
679 048 Visningar
Uppdaterades senast 4 maj 2021
336 Inlägg
18 november 2015
#1481
Mr_Lööf skrev:
Jag har en uppsättning Super Aero. wink

Du är inte ensam! wink

Just turbo power, no real shit.

Mr TX
976 Inlägg
18 november 2015
Trådstartare
#1482
limpa97 skrev:
Har du monterat bridge vingen? I så fall vill jag gärna ha bild på hur man fäster den i luckan smile

Har inte monterat den än, men ska försöka se om jag kan göra nått specialfäste som funkar med original hålen, bridgevingen har ju 2 hål i vardera sida medan org vinge bara har 1 (samt två till närmare mitten). Jag tror dock ifall den ska monteras på en vanlig lucka utan vinge så är det bara att borra två hål på rätt plats o sätt skruva fast den smile

"We are not dead yet"
SAAB
Projekttråden till min 9000 Aero

Mr TX
976 Inlägg
18 november 2015
Trådstartare
#1483
AChr skrev:
Turbo-X skrev:
Än så länge har lådan hållit, men synken på 4an är kass, det har den varit sedan den monterades. Lådan är bara tillfällig och ska så småningom ersättas.

Jo bridgevinge kan bli intressant, tror nog det får bara bli plugg, vill kunna montera dot org vinge igen smile Jag har en bagagelucka utan vinge o uan torkare men tyvärr i fel färg...

Hur menar du nu? Jag har ju utan kåpor wink

Jo Magnus bil är satans rå! Det blev nårra fina bilder på hans bil med, men dom får han lägga upp själv wink

Nästan alla lådor på 9000 med lite pulver är mer eller mindre tillfälliga. big_smile

Annars kan man ju limma originalvingen, sitter bra så.
Fast det kanske är lite drygt att få bort limmet om man tänkt byta ofta...

Klantigt... Menar ju med kåpa, dina är ju Classic-fälgar. wink

Det är sant, men än så länge har jag bara rasat en wink

Jo lim går alltid, men vill ha en lösning som inte är lika permanent tongue

Jo, egentligen borde jag ha med kåpa. Tyvärr så fick jag inte med org fälgarna när jag köpt bilen o jag hade Super Aero med synliga bultar liggandes så har bara blivit så. Personligen föredrar jag dom, men fan folk kanske tror jag kör omkring i en Classic wink

"We are not dead yet"
SAAB
Projekttråden till min 9000 Aero

Mr TX
976 Inlägg
18 november 2015
Trådstartare
#1484
Mr_Lööf skrev:
Jag har en uppsättning Super Aero. wink

Ja, jag vet att du har det Lööf xD Kan byta rakt av mot helt nya plåtisar med helt nya däck på wink

"We are not dead yet"
SAAB
Projekttråden till min 9000 Aero

411 Inlägg
19 november 2015
#1485
Turbo-X skrev:
limpa97 skrev:
Har du monterat bridge vingen? I så fall vill jag gärna ha bild på hur man fäster den i luckan smile

Har inte monterat den än, men ska försöka se om jag kan göra nått specialfäste som funkar med original hålen, bridgevingen har ju 2 hål i vardera sida medan org vinge bara har 1 (samt två till närmare mitten). Jag tror dock ifall den ska monteras på en vanlig lucka utan vinge så är det bara att borra två hål på rätt plats o sätt skruva fast den smile

Okej smile ja tänkte mest på att man måste borra hål så nära kanten på luckan men det ska nog gå på nåt sätt wink


Mr TX
976 Inlägg
20 november 2015
Trådstartare
#1486
limpa97 skrev:
Turbo-X skrev:
limpa97 skrev:
Har du monterat bridge vingen? I så fall vill jag gärna ha bild på hur man fäster den i luckan smile

Har inte monterat den än, men ska försöka se om jag kan göra nått specialfäste som funkar med original hålen, bridgevingen har ju 2 hål i vardera sida medan org vinge bara har 1 (samt två till närmare mitten). Jag tror dock ifall den ska monteras på en vanlig lucka utan vinge så är det bara att borra två hål på rätt plats o sätt skruva fast den smile

Okej smile ja tänkte mest på att man måste borra hål så nära kanten på luckan men det ska nog gå på nåt sätt wink

Haha du tänkte så, men som sagt jag ska kika på eventuellt bygga nått specialfäste smile

"We are not dead yet"
SAAB
Projekttråden till min 9000 Aero

Man kan göra så, men det är inte rätt
369 Inlägg
20 november 2015
#1487
Riktigt fint, kul att se en uppdatering!

Från Boden med avundsjuka :d

huehue

1 947 Inlägg
21 november 2015
#1488
Turbo-X skrev:
Mr_Lööf skrev:
Jag har en uppsättning Super Aero. wink

Ja, jag vet att du har det Lööf xD Kan byta rakt av mot helt nya plåtisar med helt nya däck på wink

Nja hade du sagt Super Aero98 så hade det varit intressant. big_smile

Tacka fan för det, du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

Mr TX
976 Inlägg
22 november 2015
Trådstartare
#1489
jeppanh0e skrev:
Riktigt fint, kul att se en uppdatering!

Från Boden med avundsjuka :d

Tackar! Ska försöka bättra mig o uppdatera oftare wink

"We are not dead yet"
SAAB
Projekttråden till min 9000 Aero

Mr TX
976 Inlägg
22 november 2015
Trådstartare
#1490
Mr_Lööf skrev:
Turbo-X skrev:
Mr_Lööf skrev:
Jag har en uppsättning Super Aero. wink

Ja, jag vet att du har det Lööf xD Kan byta rakt av mot helt nya plåtisar med helt nya däck på wink

Nja hade du sagt Super Aero98 så hade det varit intressant. big_smile

E la typ samma elle? wink

"We are not dead yet"
SAAB
Projekttråden till min 9000 Aero

1 947 Inlägg
22 november 2015
#1491
Turbo-X skrev:
E la typ samma elle? wink

Typ men ändå inte. wink

Tacka fan för det, du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

25 Inlägg
30 november 2015
#1492
Riktigt bra projekttråd! Prenumeration lagd.
Hoppas du fortsätter att uppdatera denna tråd och även bilen.
Har samma problem som du hade att jag har lite vibrationer (eller mest ljud egentligen) vid svängar och när vägen är lite ojämn. Löste det sig när du bytte drivaxlarna?

Saab 9000 -98, classic med A50 inredning, pilotstolar och aeromotorn.

Mr TX
976 Inlägg
30 november 2015
Trådstartare
#1493
Sjodain6 skrev:
Riktigt bra projekttråd! Prenumeration lagd.
Hoppas du fortsätter att uppdatera denna tråd och även bilen.
Har samma problem som du hade att jag har lite vibrationer (eller mest ljud egentligen) vid svängar och när vägen är lite ojämn. Löste det sig när du bytte drivaxlarna?

Tack för prenumerationen! Självklart så ska jag fortsätta, this car is a never ending project wink

Japp, ny drivaxel löste problemet. Dock så var det antagligen bara knuten som var dålig så om man orkar så kan man nog bara byta det. Jag tog o bytte hela axeln då det är väldigt lätt.

"We are not dead yet"
SAAB
Projekttråden till min 9000 Aero

1 947 Inlägg
30 november 2015
#1494
Turbo-X skrev:
Dock så var det antagligen bara knuten som var dålig så om man orkar så kan man nog bara byta det. Jag tog o bytte hela axeln då det är väldigt lätt.

Latis. tongue lol

Tacka fan för det, du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

Mr TX
976 Inlägg
1 december 2015
Trådstartare
#1495
Mr_Lööf skrev:
Turbo-X skrev:
Dock så var det antagligen bara knuten som var dålig så om man orkar så kan man nog bara byta det. Jag tog o bytte hela axeln då det är väldigt lätt.

Latis. tongue lol

Varför göra saker svårt när man kan göra det lätt o få samma resultat? wink

"We are not dead yet"
SAAB
Projekttråden till min 9000 Aero

1 947 Inlägg
1 december 2015
#1496
Turbo-X skrev:
Varför göra saker svårt när man kan göra det lätt o få samma resultat? wink

Mer sport att ta av den inre drivknuten. wink

Tacka fan för det, du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

25 Inlägg
1 december 2015
#1497
Turbo-X skrev:
Mr_Lööf skrev:
Turbo-X skrev:
Dock så var det antagligen bara knuten som var dålig så om man orkar så kan man nog bara byta det. Jag tog o bytte hela axeln då det är väldigt lätt.

Latis. tongue lol

Varför göra saker svårt när man kan göra det lätt o få samma resultat? wink

Alltså tycker ni att det är bättre att köpa drivAXEL begagnat från tex bildelsbasen än att köpa drivKNUT från speedparts och byta bara den? Eller iaf att det är lättare.

Saab 9000 -98, classic med A50 inredning, pilotstolar och aeromotorn.

Mr TX
976 Inlägg
2 december 2015
Trådstartare
#1498
Sjodain6 skrev:
Turbo-X skrev:
Mr_Lööf skrev:

Latis. tongue lol

Varför göra saker svårt när man kan göra det lätt o få samma resultat? wink

Alltså tycker ni att det är bättre att köpa drivAXEL begagnat från tex bildelsbasen än att köpa drivKNUT från speedparts och byta bara den? Eller iaf att det är lättare.

Det är väl lite hit and miss med att köpa en beggad. Har man en ny så borde det ju självfallet få längre livslängd, så länge det inte är nån billig kopia wink Det som avgör är din ork tongue

"We are not dead yet"
SAAB
Projekttråden till min 9000 Aero

1 947 Inlägg
5 december 2015
#1499
Sen så är den inre lite meck med att byta då man får slå av den från drivaxeln. Med risk att nållagren flyger isär. wink Men har man en ny så är de ju inga problem. tongue

Tacka fan för det, du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY

Mr TX
976 Inlägg
7 december 2015
Trådstartare
#1500
Mr_Lööf skrev:
Sen så är den inre lite meck med att byta då man får slå av den från drivaxeln. Med risk att nållagren flyger isär. wink Men har man en ny så är de ju inga problem. tongue

Som sagt, lättare att bara byta hela skiten haha

"We are not dead yet"
SAAB
Projekttråden till min 9000 Aero


Sök