Ja då har man en helt ny bil, hur kör man in dom första 500 milen? jag frågade säljaren som sålde bilen men han sa "det är bara köra" sen har jag kollat med andra personer som köpt bil dom säger "kör lugnt inga accelerationer osv" en annan säger "accelera annars kommer bilen gå dåligt" shit, vågar knappt köra biljäveln, jag väljer att inte säga bilmärke för orkar inte med massa tjaffs att den bilen är så o si.
jag har i alla fall fått lära mig att du ska köra bilen som vanligt, MEN inga hårddragningar i någon form om du ska köra in både motor och låda, Alltså inga vrålgasningar, eller ligga i låg växel och dra upp till nästan varvstopp för att dra i väg, Ingen gubb körning heller, med gubb körning menar jag hög växel och låga varvtal och seg dra bilen,
Som sagt normal körning, lite kan man varva ibland men inte som nån jävla tok. Ingen släpkärra heller dom första 100 milen sa dom när vi köpte våran Qashqai.
EDIT: Ingen motorväg långa sträckor, variera körningen så mycket som möjligt.
Inte gasa fullt Inte varva mer än 3000rpm Inte bromsa för hårt eller för länge
Annars försök köra den så varierat som möjligt inom de ramarna så att alla lägen kan motioneras som de ska. Alltså inte bara köra på en växel 500mil på samma varvtal tex det första man gör. Man ska variera hastigheten, varvtalet osv.