Bilen var svårstartad så jag bytte dieselfilter och slangar ( de drog luft ) sen gick den i 2 dagar och sen gick de inte att starta dagen efter, den går runt fint och suger diesel, men det blir ingen tändning, har kollar glödstiften, kablar, smältsäkringen, glödningsrelät under instrumentbrädan och säkringar, vad är de för fel blir galen. har ingen möjlighet till att ställa bilen varmt och har ingen motorvärmare.
enda som verkar konstigt är att glödningslampan lyser ca 3-4 sekunder och sen slocknar den när man vrider upp tändningen.
Har någon en jätte bra ide ??
Motorn är den samma som den på youtube klippet här nedan:
jag tog ur dem och kopplade ström till dem lät de glöda 7-8 sekunder. en kompis smsa nyss och funderade ifall det kan va fel i tändningslåset, kan de va så??
jag tog ur dem och kopplade ström till dem lät de glöda 7-8 sekunder. en kompis smsa nyss och funderade ifall det kan va fel i tändningslåset, kan de va så??
Kanske nåt med glödningen endå.. ? Kollat alla sladdar och så att det kommer ström till alla glödstiften åxå ?
** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
har mätt med multimeter de kommer ström, fast ja har ju inte testat att dra pluskabel direkt till glödstiften när de sitter i , såg att de var ett bra test i ett annat forum, men de kan inte va tändningen då??, blir galen när de ska krångla ända ut i allt
har mätt med multimeter de kommer ström, fast ja har ju inte testat att dra pluskabel direkt till glödstiften när de sitter i , såg att de var ett bra test i ett annat forum, men de kan inte va tändningen då??, blir galen när de ska krångla ända ut i allt
Tändningen ser ju till att det ska komma ström till att det ska komma signal till glödreläet samt signalen till Sylenoiden på pumpen för att diesel ska komma in..
Är den stendöd kan du kolla strömkabeln som sitter på pumpen beroende på vilken pump du har alltså, den sitter på en ventil som ska öppna när du sätter på tändningen och stänga när du stänger av.
** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **
starta med startgas idag men den gick bara så länge de fanns gas, verkar som att de är tätt i spridarna, kommer ju diesel dit men sen är de nog stopp, är det bara att skruva loss och blåsa rent eller är de nått jag ska tänka på ??
Det är några hundra bar i insprutningssystemet på en diesel, det kan vara rent livsfarligt om man inte tänker sig för. Tror inte att det bara är att plocka lös och blåsa rent om man säger så...