I lördags var det ju äntligen dags för lite aktivitet med bilen!
Den är ju byggd för att jaga tider, så detta var första gången jag verkligen testade bilens potential!
Kommer komma film på detta framöver, men här kan ni se resultatet när man går efter uttrycket: "full attack"..
Så går det när en flygraka inte är bred nog!
Det var alltså lite superstage körning som gällde!
Dock inte den "riktiga" Bilsport superstage, utan en som var en nästan exakt lika dan som anordnades på ett gammalt flygfält (Hasslösa). Det enda som skilde var underlaget, (betong/asfalt) annars var den precis lika stor!
Jag lekte lite gräsklippare och jordfräs sista vändan när jag var ute efter min bästa varvtid..
En alldeles för sen inbromsning i vändningen tvingade mig för långt ut, full gas på 2:ans växel ut från vändningen så dansade baken ut med båda bakhjulen utanför banan och plockade lite gräs.
Insåg då att det var omöjligt att slå min bästa tid, så istället för att släppa av lekte jag lite Gymkhana med 5 retursladdar som följd.
Älskar att det bara är att ratta, gasa och hålla i med denna bilen!
Körde ju på begagnade Continental-gatdäck med 4mm kvar, köpte de för en 500-hundring. De höll ihop bra faktiskt, men greppet var lite halvkasst...
Så R-däck står på önskelistan!
Som sagt var, film och tider kommer framöver! Hade 3-GoPros monterade i bilen ett par vänder, tyvärr inte de snabbaste dock..
//Anton