Hur ligger det egentligen till med ändring av avgassystem? Åkte på flygande bes idag om just det..

Dannis_ VOLVODÅRE<3
27 mars 2012 · 12 Inlägg

tja
ja de borde inte va några problem med o byta avgasrör men e inte helt 100 procent säker då tyvärr:)
men till saken på min 850 så har jag 2,5 tums avgasrör hela vägen med bara en ljuddämpare som är en
japs-dämpare som sitter på slutet längst bak då men ja har å andra sidan inte åkt in på en flygande kontroll
ännu då tyvärr så ja kan inte säga nått om ämnet då tyvärr men ja hoppas för min egen skull att dom inte säger nått då:smile

ha de gött

MVH Daniel K.

Volvodåre <3
Peugeot 206 XSI 1,6 3D "Peggan-den silvriga vinterbilen" (2002)
Volvo 850 GLT "Volvon - den svarta sommarbilen" (1993)
saab_sonett Handledare
27 mars 2012 · 1 481 Inlägg

Skulle avgassystemet ingå så skulle du inte få köpa ett system på Mekonomen eller Biltema. Enbart orginal från märkesverkstaden.

discokapten Kapten på disco!
28 mars 2012 · 1 729 Inlägg

saab_sonett skrev:
Skulle avgassystemet ingå så skulle du inte få köpa ett system på Mekonomen eller Biltema. Enbart orginal från märkesverkstaden.

Jag kan köpa både kolvar och kattar på mekonomen.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
caromania Forummoderator
28 mars 2012 · 9 297 Inlägg

Ni tjafsar om era personliga tolkningar av lagtexter. Vad det handlar om i slutändan tyvärr är att det är mannen med batongen eller hammaren som bestämmer. Det betyder att det är ett väldigt subjektivt ämne att besiktiga/godkänna en bil. Det är en vanlig Svenne Banan i andra änden som bestämmer genom sin tolkning.

Vad vi kan göra är att lära oss vilka stationer på vilka orter som av tradition är slappare när det handlar om dessa småfrågor. Tyvärr igen. För det borde vara solklart vad som gäller och sedan borde det gälla. Byråkratins moment 22. Det är en praktisk omöjlighet att kräva att en bil ska vara i originalskick, men det är väldigt enkelt att skriva det i en lagtext.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
KHRacing
28 mars 2012 ·

caromania skrev:
Ni tjafsar om era personliga tolkningar av lagtexter. Vad det handlar om i slutändan tyvärr är att det är mannen med batongen eller hammaren som bestämmer. .

Kan inte låta bli att svara följande:

  Absolut bästa garaget.org kommentaren på riktigt länge
tack för att du förgyllde min dag

saab_sonett Handledare
28 mars 2012 · 1 481 Inlägg

discokapten skrev:

saab_sonett skrev:
Skulle avgassystemet ingå så skulle du inte få köpa ett system på Mekonomen eller Biltema. Enbart orginal från märkesverkstaden.

Jag kan köpa både kolvar och kattar på mekonomen.

Det är ju det jag skriver........

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang