3215
Sök

Byta till racekat på sugmotor, gör det någon skillnad?

26 Inlägg
22 december 2011
Trådstartare
Kommer inom kort köpa mig en audi a3 1.6 -98 .
Motorn är ju helt OK men inget monster.
Skulle ev vilja höja effekten lite om det går till en billig penning.

Vad jag minns sen jag trimmade turbobilar så gjorde en racekat stor skillnad speciellt i gasresponsen.

Hur mycket, om något, gör det på en sugmotor som denna. Är det värt besväret att byta?
Min tanke är då alltså bara ny kat, inget nytt avgassystem, jag har inga volvoraggarambitioner a la 3" system.

Minns att förr sa ryktet att katten snodde minst 10-15hk men det var i kattarnas barndom och jag antar att de blivit bättre med åren?

322 Inlägg
22 december 2011
tonix7 skrev:
Kommer inom kort köpa mig en audi a3 1.6 -98 .
Motorn är ju helt OK men inget monster.
Skulle ev vilja höja effekten lite om det går till en billig penning.

Vad jag minns sen jag trimmade turbobilar så gjorde en racekat stor skillnad speciellt i gasresponsen.

Hur mycket, om något, gör det på en sugmotor som denna. Är det värt besväret att byta?
Min tanke är då alltså bara ny kat, inget nytt avgassystem, jag har inga volvoraggarambitioner a la 3" system.

Minns att förr sa ryktet att katten snodde minst 10-15hk men det var i kattarnas barndom och jag antar att de blivit bättre med åren?

tycker inte de märks nån skillnad om man har katten på eller inte så en racekatt kan aldrig va värd pengarna om den man har inte är trasig o man ändå ska byta förstås

26 Inlägg
22 december 2011
Trådstartare
Då så, då struntar jag i de planerna å lägger pengarna på annat.
102hk räcker ju en bit trots allt..

1 327 Inlägg
22 december 2011
Byt bil eller nöj dig med den motoreffekten. Ser ingen ide att börja trimma.

Gör en service på den istället om det behövs så kanske den går bättre.

Fri fart för ett fritt folk!
14 129 Inlägg
22 december 2011
skaffa bra väghållning istället då behövs det ingen effekt bara man tar sig upp i fart sen kan man hålla fullt överallt smile

så försökte jag göra med min golf..testade mot en 9-3turbo och när dom börjar bromsa då kör man om och sen håller man bara i smile

så gött att köra om just innan en rondell och sen åka ifrån dom som skit och ligga 500meter före efter rondellen pga dom har så rötten väghållning smile

Kör fort så hinner inget hända...

26 Inlägg
22 december 2011
Trådstartare
Ingen större prestation om det var gamla generationens 9-3, de ahr bland den sämre väghållning jag har upplevt wink
Men nåt rejsande har jag inte tänkt ändå så väghållningen räcker nog till, det blir bara pendlande på landsväg så jag var mer ute efter omkörningsprestanda.

Sök