31 december 2011
Trådstartare
Ja jag köpte mig en maptuner i julas, och lade in programvaran, men tycker den inte ger nån effekt.. Har varit i kontakt med maptun, och loggat min körning och mailat till dom, han sa att programvaran var rätt, men att de visade sig att jag inte fick laddtryck som jag borde få..
De som han snabbt kunde konstatera av en blick via loggen, trodde han att de kunde vara magnetventilen, vaccum slangar ifrån turbon till bypass ventilen...
Min fråga är då..
Hur kan jag kontrollera min magnetventil? bör jag kunna skicka ström på den och höra om den klickar?
jag drog ur kontakten på den. och bilen går likvärdigt som med kontakten i... de innebär att den går på grund laddtryck va??
Kan de vara tändstift? Kanske Lmm är skitig?
Får inga felkoder alls, och bilen går inte dåligt/misständer.. Utan laddar som den gjorde när jag köpte den..
kan de vara så illa , att när jag köpte den så var magnetventilen redan trasig..
Nu kommer ju Fredrik på Maptune kolla igenom min logg och supporta mig på måndag, men jag är ju endå sugen på att hitta problemet endå.. För hårdvaru fel är de ju..
Han ser hur programmet försöker att ge effekt med både bränsle/ladd ... Men nått stoppar de hela så att jag inte får nån effekt...
Detta gäller ju trionic 8 så klart...
mvh Micke
Senast redigerat av Ekis! (31 december 2011)