Som rubriken lyder, ska hinka ner T5 motor i 740in och det känns bättre och byta ringar lager och packningar innan.
Seriösare renovering ska göras med H profil och nya kolvar osv men i dagsläget vill jag bara få ner motorn och få allt att fungera, så får man väl åka med lite uppställt ladd i sommar bara
Men stora frågan är vart fan köper man grejer till det utan att knalla in till Volvo? Har kollat L-m-r osv men dom erbjuder ju bara ett komplett kit med H profil stakar
Nån som vet vart man beställer bara packningar lager och ringar?
Det är ju precis det jag skriver att jag inte vill ha, läste du hela mitt inlägg? Jag vill inte ha några stakar, jag vill ha lager och packningar och kolvringar
Det är ju precis det jag skriver att jag inte vill ha, läste du hela mitt inlägg? Jag vill inte ha några stakar, jag vill ha lager och packningar och kolvringar
sorry missa det men då är det ju bara att bege dig till mekonomen, meca m.m
Känns det inte lite dumt att byta kolvringar och hela det utan att byta kolvar och det direkt? hehe
nödvändigtvis inte om man har fina kolvar
Han skrev ju Seriösare renovering ska göras med H profil och nya kolvar osv Varför inte göra det direkt mena jag . om han ändå skulle byta kolvringar nu
Han skrev ju Seriösare renovering ska göras med H profil och nya kolvar osv Varför inte göra det direkt mena jag . om han ändå skulle byta kolvringar nu
Jorå dom har sotsats, ramlager och vevlager. Ringar kan dom garanterat skicka med om du ringer men enklast skaffar du dom på volvo. Men om jag får säga mitt så tycker jag du lämna motorn orörd om du ändå ska byta till smidda grejor senare, slå på stort o renovera allt då istället. om motorn funkar fint så kommer den inte gå ner sig efter en sommar