3851
Sök

Opel Vectra 2004-2006

8 Inlägg
7 januari 2012
Trådstartare
Ska skaffa en familjebil dvs en kombi och har lite svårt för att bestämma mig för vilken bil... Har kollat en del på opel vectra 2,0T/2,2 -04 -05 då de är ganska billiga i inköp trots att de ej gått så hemskt lång.

Någon som vet hur de är när det gäller krångel osv? Rostar de lätt etc?

tacksam för svar smile

Of World
3 372 Inlägg
7 januari 2012
confuzed86 skrev:
Ska skaffa en familjebil dvs en kombi och har lite svårt för att bestämma mig för vilken bil... Har kollat en del på opel vectra 2,0T/2,2 -04 -05 då de är ganska billiga i inköp trots att de ej gått så hemskt lång.

Någon som vet hur de är när det gäller krångel osv? Rostar de lätt etc?

tacksam för svar smile

Har haft några, försök undvika 2,2an .. krånglar en del med kamkedjan där.

Dom rostar inte speciellt mycket alls, jämfört med Mercedes te.x (har haft nyare mercor ochså.)

satsa på 2,0T mina Vectror har inte krånglat. har fått byta slitdelar, te.x bromsar men annars inget!

jag skulle nog satsa på en sådan tongue kolla hos bilhandlare där kanske du får garanti med .

jag är själv ute efter en sådan igen, efter bytet till mercedes vilket jag ångrar...

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

8 Inlägg
7 januari 2012
Trådstartare
okej smile bra att veta. Tycker de ligger i samma bränsleförbrukning som min golf som jag har nu.. och då är det ej en kombi. Kamkedjan på 2,0T behöver den bytas något eller räcker det att man underhåller bilen ordentligt med service osv?

Tycker det är en himla fräsch bil med bra utrymme.

Of World
3 372 Inlägg
7 januari 2012
confuzed86 skrev:
okej smile bra att veta. Tycker de ligger i samma bränsleförbrukning som min golf som jag har nu.. och då är det ej en kombi. Kamkedjan på 2,0T behöver den bytas något eller räcker det att man underhåller bilen ordentligt med service osv?

Tycker det är en himla fräsch bil med bra utrymme.

dom går skapligt billigt tongue .. .nej man behöver inte byta den såvitt jag vet, men att sköta service gör ju inte saken sämre heller tongue   riktigt bra med utrymme! hade en GTS (coupé) som var riktigt stor, ett plus på att det går att fälla ner säterna på både kombi och GTS modellen tongue

Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17

8 Inlägg
7 januari 2012
Trådstartare
Låter som ett bra kap då med andra ord smile

Lutar åt opeln faktiskt!

Får se om man hittar något kap på blocket. Bilfirma blir det dock för garantins skull!

Of World
3 372 Inlägg
7 januari 2012
confuzed86 skrev:
Låter som ett bra kap då med andra ord smile

Lutar åt opeln faktiskt!

Får se om man hittar något kap på blocket. Bilfirma blir det dock för garantins skull!

höjta till o lägg upp här på garaget så man får se vad det blev för nån sen då om du köper en tongue

Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17

8 Inlägg
7 januari 2012
Trådstartare
Det ska jag ta och göra!

Sök