2958
Sök

Ny bil ägare och bilen är trasig hjälp mig med tips

Programmerare
24 Inlägg
12 januari 2012
Trådstartare
#1
Jag har en VOLKSWAGEN GOLF (II) 1.8 (Kat) från 1988 - RP 66kW och frågar er bil proffs vilken affär som säljer det biligt och i Stockholm nära Märsta/Solna

Söker ny  termostat & generator för min modell.


tack smile

Född: 1992 - Äger: Wv Golf II 1,8 & Ett IT företag - Programmerare sedan: 2006

självutnämnd expert
157 Inlägg
12 januari 2012
#2
Biltema,mekonomen,meca,autoexperten,volkswagen,kanske till och med någon skrot ,dem flesta nämda affärerna har hemsida bara att jämföra  smile
Senast redigerat av Adeno (12 januari 2012)

if you’re going to talk the talk, you’ve got to walk the walk

Programmerare
24 Inlägg
12 januari 2012
Trådstartare
#3
Adeno skrev:
Biltema,mekonomen,meca,autoexperten,volkswagen,kanske till och med någon skrot smile
Jag har tittat runt och ingen skrot som är nära mig har delarna.
Mekonomen är ganska dyr så det är det sista stället jag kommer gå till.

Närmaste biltema är i uppsala tror jag tongue

Född: 1992 - Äger: Wv Golf II 1,8 & Ett IT företag - Programmerare sedan: 2006

Saabifierad
2 031 Inlägg
12 januari 2012
#4
ax5 skrev:
Adeno skrev:
Biltema,mekonomen,meca,autoexperten,volkswagen,kanske till och med någon skrot smile
Jag har tittat runt och ingen skrot som är nära mig har delarna.
Mekonomen är ganska dyr så det är det sista stället jag kommer gå till.

Närmaste biltema är i uppsala tror jag tongue
Ta en titt på http://www.bildelsbasen.se/ där skickar dom hem delarna till dig.
Senast redigerat av Slash (12 januari 2012)

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

självutnämnd expert
157 Inlägg
12 januari 2012
#5
ax5 skrev:
Adeno skrev:
Biltema,mekonomen,meca,autoexperten,volkswagen,kanske till och med någon skrot smile
Jag har tittat runt och ingen skrot som är nära mig har delarna.
Mekonomen är ganska dyr så det är det sista stället jag kommer gå till.

Närmaste biltema är i uppsala tror jag tongue
du vet väl att skroten skickar delar också ? så skroten behöver ju igentligen inte ligga nära smile

Hitta en termostat på autoexperten för 141 kr det var väl inte så farligt ?
Senast redigerat av Adeno (12 januari 2012)

if you’re going to talk the talk, you’ve got to walk the walk

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
12 januari 2012
#6
ebay.se is your friend!
om man klarar av att vänta vill säga..

autodelar.net har grejer till bra priser också!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
12 januari 2012
#7
båge skrev:
ebay.se is your friend!
om man klarar av att vänta vill säga..

autodelar.net har grejer till bra priser också!
Jo men frakten på en generator från tex england eller usa lär ju vara dubbelt så stor som priset för generatorn...  tongue


Men när det gäller mindre grejor så älskar jag ebay smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Forummoderator
9 299 Inlägg
12 januari 2012
#8
TBOC_Razor skrev:
båge skrev:
ebay.se is your friend!
om man klarar av att vänta vill säga..

autodelar.net har grejer till bra priser också!
Jo men frakten på en generator från tex england eller usa lär ju vara dubbelt så stor som priset för generatorn...  tongue


Men när det gäller mindre grejor så älskar jag ebay smile
Det blir säkert billigare ändå då fraktkostnaderna från skrotarna är sanslösa. Svenska handlare och även skrotar tar hejdlösa priser för både vara och frakt. Jag har flera gånger hittat nya saker som inklusive frakt kostar mindre än beggat från skroten både från Tyskland och England.

Ställena att söka på är: ebay.co.uk och ebay.de

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Evildan
12 januari 2012
#9
kolla på blocket, är en vanlig bilmodell, finns säkert någon generator på annons.
termostat köper man ny, är inte några stora pengar det handlar om, finns på "riktiga" OKQ8 mackar.
MECA, ADbildelar är två andra aktörer.

Programmerare
24 Inlägg
12 januari 2012
Trådstartare
#10
Tack för alla tips, ska titta på era tips och se om jag kommer fram till en bra lösning smile Nu när jag ändå håller på så kan ju fråga om någon kan ett bra mellan pris bas å skit till denna bil smile?

Född: 1992 - Äger: Wv Golf II 1,8 & Ett IT företag - Programmerare sedan: 2006

självutnämnd expert
157 Inlägg
12 januari 2012
#11

if you’re going to talk the talk, you’ve got to walk the walk

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
12 januari 2012
#12
jag hittade generator till min golf 2 diesel, vilken inte är den vanligaste har jag erfarat.. den kostade på ebay, med frakt från england ungefär lika mycket som skrotarna tar för begagnade plus frakt..

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

508 Inlägg
12 januari 2012
#13
Jag köpte till min Golf 2 gti 16V från skruvat.se. Och så söker du på Google efter rabatt koder så blir det yttligare  ett par hundralappar.


Fartdåre =)
147 Inlägg
13 januari 2012
#14
Jag hade köpt på Biltema när det är en så pass gammal bil, dom har det mesta till gamla volkswagen. smile

Detta är då jag, ser ut som ett djur på bilden!

16 197 Inlägg
13 januari 2012
#15
ax5 skrev:
Tack för alla tips, ska titta på era tips och se om jag kommer fram till en bra lösning smile Nu när jag ändå håller på så kan ju fråga om någon kan ett bra mellan pris bas å skit till denna bil smile?
generator har jag nog ett par till övers som du kan få för en vettig peng.. å en termostat kostar inte många kronor vart då än köper den.
Senast redigerat av evilaudio (13 januari 2012)

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 067 Inlägg
14 januari 2012
#16
caromania skrev:
TBOC_Razor skrev:
båge skrev:
ebay.se is your friend!
om man klarar av att vänta vill säga..

autodelar.net har grejer till bra priser också!
Jo men frakten på en generator från tex england eller usa lär ju vara dubbelt så stor som priset för generatorn...  tongue


Men när det gäller mindre grejor så älskar jag ebay smile
Det blir säkert billigare ändå då fraktkostnaderna från skrotarna är sanslösa. Svenska handlare och även skrotar tar hejdlösa priser för både vara och frakt. Jag har flera gånger hittat nya saker som inklusive frakt kostar mindre än beggat från skroten både från Tyskland och England.

Ställena att söka på är: ebay.co.uk och ebay.de
Skyll inte på dem för posten och speditörernas priser..

Speditörerna och posten är ju hårt beskattade på drivmedel och arbetskraft med så.. 

Tycker skrotarna över lag är bra prissatta.. Dock ska man kolla vad grejerna kostar nytt innan man handlar beg..


Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
14 januari 2012
#17
ebay.co.uk alla dar i veckan. Billig frakt från UK typ billigare än innom Sverige...

Inga tull avgifter eller moms tillkommer som det gör från USA. Lägre moms i UK 17% mot Sveriges 25%

Lågt Pund ja alla dessa grejjer gör det fördelaktigt att handla från UK.

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Programmerare
24 Inlägg
14 januari 2012
Trådstartare
#18
evilaudio skrev:
ax5 skrev:
Tack för alla tips, ska titta på era tips och se om jag kommer fram till en bra lösning smile Nu när jag ändå håller på så kan ju fråga om någon kan ett bra mellan pris bas å skit till denna bil smile?
generator har jag nog ett par till övers som du kan få för en vettig peng.. å en termostat kostar inte många kronor vart då än köper den.
hur mycket vill du ha för en då ?

Född: 1992 - Äger: Wv Golf II 1,8 & Ett IT företag - Programmerare sedan: 2006

Forummoderator
9 299 Inlägg
15 januari 2012
#19
Hool skrev:
caromania skrev:
TBOC_Razor skrev:

Jo men frakten på en generator från tex england eller usa lär ju vara dubbelt så stor som priset för generatorn...  tongue


Men när det gäller mindre grejor så älskar jag ebay smile
Det blir säkert billigare ändå då fraktkostnaderna från skrotarna är sanslösa. Svenska handlare och även skrotar tar hejdlösa priser för både vara och frakt. Jag har flera gånger hittat nya saker som inklusive frakt kostar mindre än beggat från skroten både från Tyskland och England.

Ställena att söka på är: ebay.co.uk och ebay.de
Skyll inte på dem för posten och speditörernas priser..

Speditörerna och posten är ju hårt beskattade på drivmedel och arbetskraft med så.. 

Tycker skrotarna över lag är bra prissatta.. Dock ska man kolla vad grejerna kostar nytt innan man handlar beg..
De tar överpriser för både varor och frakt. Punkt slut. Ett ställe skulle ha 4000kr för en inredning till en bil jag hade.  Frakten skulle kosta 1000kr, en betydligt större kostnad än vad det kostar att skicka. Jag köpte en likadan inredning från England. Inredningen kostade ~800kr och frakten 450. I rest my fucking case.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

1 938 Inlägg
15 januari 2012
#20
Finns ju typ 3 biltemahus i sthlm, problemet är att folk TROR för mycket.
Åk till ett och köp det du skall ha, de nära, du får en ny produkt och du har garanti.


Sök