köpte just hem två burkar plastdip. Tänkte köra det på fälgarna. Hur hur håller det sig mot t ex en däckmaskin? Hade tänkt slänga på dubbdäck till vintern, antar att det gäller att vara försiktig, men hur ömtålig blir ytan? kommer den "flika upp sig" vid däckbyte?
Beror på om du sprutar plastidip där däckmaskinen nuddar fälgen (så det beror lite på hur fälgen ser ut längst ut förmodar jag). Kan ju skita sig men det är ju inte direkt dyrt att göra om på dom fälgarna där det råkar fläka upp sig.
en burk per familj shiiiit men men jävligt nice blev det.
funderar själv på att spreja mina vinter fälgar vitt! är svarta just nu hmmm
dom blir ju matt vita? och på vintern lär dom blir katastrof inte gå rengöra ordentligt då smutsen lägger sig i dom små gropparna i färgen, kommer inte se bra ut länge tror jag.
en burk per familj shiiiit men men jävligt nice blev det.
funderar själv på att spreja mina vinter fälgar vitt! är svarta just nu hmmm
dom blir ju matt vita? och på vintern lär dom blir katastrof inte gå rengöra ordentligt då smutsen lägger sig i dom små gropparna i färgen, kommer inte se bra ut länge tror jag.
ja fan det kommer att bli skit ehh får köra svart så de ser lite "finare" ut än vad dem redan gör
men 1 burk per fälg är inte det mycket?
visst du har 20" tum och jag har bara 18 på vinter fälgen men ändå!
Ja, hade lite kvar i varje burk så inte riktigt 1 burk per fälg, säg uppskattningsvis 3,5 burk för mina fyra fälgar. Men ville försäkra mig om att det blev ordenliga lager (mot slitage), går säkert att komma undan med mindre antal lager. Dessutom kostade de 149:-/burk så tyckte det var rätt överkomligt ändå.
Ja, hade lite kvar i varje burk så inte riktigt 1 burk per fälg, säg uppskattningsvis 3,5 burk för mina fyra fälgar. Men ville försäkra mig om att det blev ordenliga lager (mot slitage), går säkert att komma undan med mindre antal lager. Dessutom kostade de 149.-/burk så tyckte det var rätt överkomligt ändå.