Skulle faktiskt kunna tänka mejj att köpa en nu om dom ändå ska skrota dom, Måste ju va bättre att sälja bilarna än å skrota dom.
För vilket pris? För det är nog problemet, de kan inte sälja bilarna till det pris de är satta till. Förmodligen är det av skattetekniska skäl som bilarna förstörs, för att slippa betala ut kostnader, skatter etc?
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
För jävligt, och en av mina topprankade drömmar var just att få äga en 9-5 kombi i aero-utförande...
Hur fan ska det gå till nu då hade dom tänkt ??
J-la sopprötter...
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Synd att konkursmäklarna inte kan sälja dom för att betala av en del av skulderna, Finns nog folk som skulle kunna betala hälften av nypriset för en ny Saab.
Ingen som vet vilka skatter och hur höga dom skulle vara?
Alla är idioter tills dom bevisat motsatsen!
Hörs man inte syns man inte, syns man inte finns man inte!
I senaste Teknikens Värld stod det i en artikel (om reservdelar till SAAB) att det var lite halvdåligt med reservdelar till senaste 9-5:an. Det hade hänt att man plockat delar från bilar på monteringslinan.
På tal om Saab hoppas jag på jobb snart, grymt sugen på att köpa en 9-3!
För övrigt hoppas jag att staten eller någon annan lämplig åtminstonde köper Ursaaben. (En bil jag förövrigt sett live när jag var liten men som verkligen inte lämnar näthinnan.
Något kul är väl att sälja dem, och låta dem få lyckligare ägare. Det är kul enligt mig, om det nu inte blir fler Saabar så känns det helt hjärndött att skrota dem sista exemplaren.
Flyger just nu: SAAB 9000 AERO SAAB SONETT III - 71 SAAB 900 CABRIOLET
Nu finns inte Saab mer dvs ingen som kan lämna garanti på en ny
För en tredjedel av priset tar jag mer än gärna en splitter ny 9-5 kombi utan garanti...
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz http://glim.myminicity.com/env
Så som jag har förstått det är det Sveriges konkurslagar som hindrar dem från att sälja bilarna. När Saab försattes i konkurs försvann ju rättigheterna till märket Saab Automobile. Alltså får man inte längre tillverka och sälja bilar under namnet Saab. Dessutom är många av de här bilarna antingen delvis ofärdiga eller testbilar. Det omöjliggör en försäljning av bilarna eftersom man inte kan sälja ofärdiga bilar eller förproduktionsbilar. De bilarna som faktiskt är färdiga har frågan, under vilket märke ska bilarna säljas? Det lättaste är alltså att bara skrota alltihop
Så som jag har förstått det är det Sveriges konkurslagar som hindrar dem från att sälja bilarna. När Saab försattes i konkurs försvann ju rättigheterna till märket Saab Automobile. Alltså får man inte längre tillverka och sälja bilar under namnet Saab. Dessutom är många av de här bilarna antingen delvis ofärdiga eller testbilar. Det omöjliggör en försäljning av bilarna eftersom man inte kan sälja ofärdiga bilar eller förproduktionsbilar. De bilarna som faktiskt är färdiga har frågan, under vilket märke ska bilarna säljas? Det lättaste är alltså att bara skrota alltihop
Dom får mer än gärna slita bort alla saabmärken på hela bilen och sätta dit en post-it med "snabeldrake" på
Och sen tror jag inte att det är riktigt så brutalt som dom vill utmåla, det är nog snarare att bilarna bara kommer demonteras och läggas på hyllan. Tom karosserna borde ju vara något att spara då dom bilar som kommit ut lär behöva karossdetaljer någon gång...
Varför har inte alla Rover, Austin, Pontiac, Hummer, AMC m.m skrotats då?
Men det kanske inte gör något..pga det inte är Saab?