Jag har "några" M (M5 E34 och E39) samt en M3 E36. E36 är det senaste tillskottet o faktiskt den jag skulle rekommendera om du ämnar "bruxa" bilen. Den går förvånansvärt snålt (under 0.9 är inga problem på motorväg med en fart kring 120-130km/h), sedan rör den på sig hyffsat bra om man trycker på. En annan fördel är att delarna till E36 är relativt billiga, iaf jämfört med E34:an där jag gav ca 10" för en stötdämpare, o då med 25% rabatt! Idag kostar en ny dämpare ca 14"...Om du däremot kan tänka dig att ha bilen som fin bil så kan man snegla på E39, eller kanske ev E34. Båda dessa är betydligt törstigare, dyrare reservdelar (främst E34, bortsett från att det är svårt att hitta fina E34..). Nä som "bruxis" bör man nog satsa på E36, mer "sportbil" för pengarna är svårt att hitta idag...Visst går det att bruxa M5 E39 men då får du räkna med att ditt bensinkonto kommer bli hårt belastat, att köra en E39 till vardags kan aldrig bli "snålt", hur mycket man än försöker. Runt litern på landsväg i jämn fart (ca 110) är fullt möjligt dock, kanske till o med liiite under, men det är mer regel än undantag att den ligger kring 1.3 även när man kör lugnt, dvs en dryg dl mer än vad E34:an vill ha under samma förhållanden....
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure