Tickar igång efter att jag kört ett tag ca 10 min kanske. Tickar så man hör det tydligt. Hur ska kammen se ut då? Vad kan jag göra om de nu är fel på ventilerna vad är det man måste byta då?
Bör vara hydrauliska ventillyftare (/tryckare) på din motor och dessa slits med tiden (på alla bilar som har dessa). Kan nog hända att de behöver bytas. Om det nu inte är något värre problem.
Jag hade en ford som tickade och lät som en diesel,även efter oljebyte,det var vanlig mineralolja men bytte igen till castrol helsyntet och den blev helt tyst efter några kilometers körning.
Så här låter den när jag satt på bilen precis och då är AC av så inga ljud från Kompressorn ska komma med. Efter ca 5-10 min körning så låter den inte så mer utan då har den ett tickande ljud som inte går lika snabbt som på filmen. Tack för hjälpen!
Bara att kopiera länken och surfa in på sidan, klicka på download osv
**
Tycker inte att det låter som ventillyftare iaf (som jag nämnde tidigare).
Bra exempel på hur såna kan låta finns här: http://www.youtube.com/watch?v=D8wpI3N6nTI (nyrenoverat topplock med nya ventillyftare osv, mot slutet av videon har det slutat ticka)
har inget konto men på speedyshare så går man in på länken sen download så har man hem filen.
Jo men min film som jag har lagt upp var direkt efter kallstart ute i minus 4 och som sagt efter ca 5 min så låter motorn som vanligt då hör man endast tickande ljud från ventilerna.