3278
Sök

Vilken tändföljd b234f ?

194 Inlägg
27 januari 2012
Trådstartare
ja jag får göra det imon smile     men jag förstår inte,   varför blir det inte tätt om man tar för mycket?

2 415 Inlägg
27 januari 2012
casto skrev:
ja,  då var ju morgondagens sysselsättning räddad! smile        rolla då alltså. kvittar om man rollar direkt på eller på undersidan av blocket man lägger på?         

kan man inte göra en egen riktig packning? wink     heheh..

Du skall lägga packningen på den "lösa" delen! och rolla så du precis täcker allt!
du kan väl göra egen packning där. men enligt volvos databas, så skall de vara  flytande. var så orginal
te_wik skrev:
Rolla så tunt att det just och just går att se lite rosa färgskiftningar, så gjorde jag och det funkar kalas.
Tror det sväller när det värms upp.

Mvh Tommy

jag tror inte den sväller sedan! utan rättare sakt den orkar efter hur den blir klämd sen..
om det är volvo orginal
Senast redigerat av Tryck_o_pys (27 januari 2012)

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

2 415 Inlägg
27 januari 2012
casto skrev:
ja jag får göra det imon smile     men jag förstår inte,   varför blir det inte tätt om man tar för mycket?

då du trycker bara undan allt då! det flyter åt sidan.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
27 januari 2012
Tryck_o_pys skrev:
jag tror inte den sväller sedan! utan rättare sakt den orkar efter hur den blir klämd sen..
om det är volvo orginal

Exakt vad den gör vet jag inte men funkar gör det om man gör rätt smile

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

937 Inlägg
28 januari 2012
du en grej jag jobber på viab högtryksteknik vi gör egent avfettings medel... men det är sånt man har till motortvätt å annat där det inte är så noga... om du ska få att rent köp breakklener eller t rör eller spirt= inga oljor som allt annant innehåller.. sen kanske det ä skit med din topp det vet jag ju inte ,,,

695 Inlägg
28 januari 2012
casto skrev:
nesum, kan du dra snälla?   den tråden kan gå dö.

Skojjar du? Aldrig i hela fridens gipsade hjärnblödning, dehär är juh hur kalas som helst. De måste du väl för fan begripa?!.. 

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3089779
Senast redigerat av nesum (28 januari 2012)

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance

937 Inlägg
28 januari 2012
vad menar du?

194 Inlägg
28 januari 2012
Trådstartare
alltså fan också..     gjorde om allt idag.   har gjort så rent så de glänser om metallen (nästan)  hehe.    rollade ut ett tunt lager med flytande packning och endå läcker det som ett soll hmm      sen så failade jag också med en grej, hehe.    i mitten sitter de ju 5 pinnbultar med mutter som håller nere blocket i mitten.    drog av den som sitter näst längst in mot torpedväggen.     tänkte, ah men de sitter ju endå 500 bultar runt om,  kan de va problemet?

937 Inlägg
28 januari 2012
kan det vara.. men vad började allt med från första början?

194 Inlägg
28 januari 2012
Trådstartare
de var en morgon precis när vinterkylan kom.   hade ingen glykol i och körde ca 1 mil utan kylning och då efter den milen så börjar de pissa olja på grenröret...

937 Inlägg
28 januari 2012
grattis du har en skev topp.. inte kul

194 Inlägg
28 januari 2012
Trådstartare
ny topp på inköpslistan då ? wink

937 Inlägg
28 januari 2012
är rädd för det hehe wink det går nog inte göra att skit i å med att det är på det stället. smile jag körde utan vatten i min 16v å den gick ungeför 5 km sen sket sig topp packingen men jag bytte den sen så va det bra igen,, men du har råkat ut för lite värre hehe

194 Inlägg
28 januari 2012
Trådstartare
ringer en kille på volvo imon o kollar vad han säger smile

2 415 Inlägg
28 januari 2012
casto skrev:
ringer en kille på volvo imon o kollar vad han säger smile

ja som sakt. grattis. du har en skev topp! men då gör du så att du river av toppen och lämnar den på planing! du inte ta mer än 0,5MM alltså 5 hundra delar. det är MAX.. om du inte vet vart, så åk till något metalföretag osv. dom brukar vilja ha en svart peng. smile

Sothora <3
1 201 Inlägg
28 januari 2012
ja men nu äre ju så att den läcker olja där i skarven.. så alla planytor läre planslipas.. o då får man räkna om på tändstiftsbrunnarna med?

Bildemonterare samt egen verkstad. !

2 415 Inlägg
29 januari 2012
Mercedesturbodiesel skrev:
ja men nu äre ju så att den läcker olja där i skarven.. så alla planytor läre planslipas.. o då får man räkna om på tändstiftsbrunnarna med?

Nej det tror jag inte han behöver. planar han av toppen under  MAX 0,5mm och ovan skall han nog inte plana mer än 0,1-0,2mm. och planar han toppen för mycket, så får han ju skaffa ny topp ist. en topp kostar ju inte mycket på skroten tongue

Sothora <3
1 201 Inlägg
29 januari 2012
Tror helt ärligt de e skit bakom verktygen i det här fallet.  Volvos svarta packningsgucka är grym den!
Men fyller dåligt, Ta o köp loctites blåa silikonpackning. Helt oslagbar. Lägg på lagom 2 mm sträng SEDAN MOMENTDRA!! Det måste du.. och laga bulten där som va dålig innan med.!

Bildemonterare samt egen verkstad. !

2 415 Inlägg
29 januari 2012
Mercedesturbodiesel skrev:
Tror helt ärligt de e skit bakom verktygen i det här fallet.  Volvos svarta packningsgucka är grym den!
Men fyller dåligt, Ta o köp loctites blåa silikonpackning. Helt oslagbar. Lägg på lagom 2 mm sträng SEDAN MOMENTDRA!! Det måste du.. och laga bulten där som va dålig innan med.!

ja momentdra är ett måste om man skall veta allt är riktigt!
jag köpte min momentnykel på AD-Center. betalade 580Kr tror jag, men då lämna jag tillbaka för 300:- också, samt 25% rabatt smile
Senast redigerat av Tryck_o_pys (29 januari 2012)

194 Inlägg
29 januari 2012
Trådstartare
låter enklare o bara köpa en ny topp smile     men som sagt, ringer en kille på volvo imorgon söndag och ser vad han säger!

Sök