2674
Sök

Klantade mig i garaget! buckligt underrede!!

146 Inlägg
18 januari 2012
Trådstartare
Hej!

Idag hissade jag upp bilen och skulle lufta om frambromsarna då dom tog dåligt, sagt och gjort, jag hissade upp bilen, hade en pallbock under båda stolarna i framsätet, på en tjock planka. När jag var klar med luftningen så tog jag bort båda pallbockarna, dock så la jag en under bilen, utan att dra bort den.. Så när jag sänkte ner bilen så gick det trögt efter ett tag, jag fattade inte varför, slå släppte lite till på domkraften, då gick bilen ner, men sedan så såg jag att jag fortfarande hade en pallbock under bilen... Då utbröt paniken!! upp med bilen fort som fan igen och ta bort pallbocken, sedan in under bilen och inspektera. Det är nu en rätt så stor buckla under förarsätet.
Det känns när man sitter på förarsidan att underredet är lite upptryckt, det syns även på insidan i bilen.

Underredet har inte spruckit eller så, men somsagt, det är rätt så buckligt, en stor buckla..

Jag är nu väldigt orolig för att bilen inte ska gå igenom besiktningen pga detta, kommer jag få körförbud på bilen pga detta? hur ska jag åtgärda det på bästa sätt?
Senast redigerat av fr0lle (18 januari 2012)

146 Inlägg
18 januari 2012
Trådstartare
Okej, vart köper man underredsmassa ? måste ju finnas på biltema/mekonomen ?

866 Inlägg
18 januari 2012
Skruva ut säter och ställ dig på bulan och hoppa! Har du tak lucka öppna Den så går det lättare annars så får du se ut som en skogstokig ilsk gumma i bilen ;-)

146 Inlägg
18 januari 2012
Trådstartare
tekniknissen1 skrev:
Skruva ut säter och ställ dig på bulan och hoppa! Har du tak lucka öppna Den så går det lättare annars så får du se ut som en skogstokig ilsk gumma i bilen ;-)

haha nae ingen taklucka tongue

866 Inlägg
18 januari 2012
Då kommer du se rolig ut big_smile lol lol

146 Inlägg
18 januari 2012
Trådstartare
tekniknissen1 skrev:

hahah big_smile

555 Inlägg
18 januari 2012
tekniknissen1 skrev:

Kan vara årets mest ohjälpsamma kommentar men sjukt rolig hahaha

Vill du berätta om din bil på Passionforcars.org? Konkta mig via mail nedan.
PassionForCars.org
robin@passionforcars.org

146 Inlägg
18 januari 2012
Trådstartare
Wonderboy_ skrev:
tekniknissen1 skrev:

Kan vara årets mest ohjälpsamma kommentar men sjukt rolig hahaha

HAHA joo de tycker jag med, men det var jävligt kul o läsa det jag skrev, förstår om folk tycker det är kul haha

Pim_Pim
18 januari 2012
Glöm inte att filma när du fixar bucklan wink

860 Inlägg
18 januari 2012
bara ta ut sätet o ta bort mattan o sen banka ut plåten igen som jonnielahti sa... sen smetar du på massa underredsmassa på bilen under o inne i den... o sen kollar du så inga kablar lr sånt gick sönder... om du behöver hjälp så är jag i stan (västervik) i morron o kan kanske hjälpa dig med bilen.... underredsmassan köper du på bildema lättast....

866 Inlägg
18 januari 2012
Fan va roligt ! 2 skogstokiga ilskna gummor i bilen.big_smile lol lol

146 Inlägg
18 januari 2012
Trådstartare
mikael_86 skrev:
bara ta ut sätet o ta bort mattan o sen banka ut plåten igen som jonnielahti sa... sen smetar du på massa underredsmassa på bilen under o inne i den... o sen kollar du så inga kablar lr sånt gick sönder... om du behöver hjälp så är jag i stan (västervik) i morron o kan kanske hjälpa dig med bilen.... underredsmassan köper du på bildema lättast....

Tack för erbjudandet! kom dock på att jag inte kan fixa bilen imrn, har lovat flickvännen att åkta iväg med henne sad

146 Inlägg
18 januari 2012
Trådstartare
tekniknissen1 skrev:
Fan va roligt ! 2 skogstokiga ilskna gummor i bilen.big_smile lol lol

HAHAHA

860 Inlägg
18 januari 2012
okej säg bara till om du behöver hjälp så kan ja hjälpa dig...  har iaf inte så mkt o göra... ska byta drivknut på en GOLF VR6 i morron bara... men de ska inte vara så svårt att fixa din bil igen...

146 Inlägg
18 januari 2012
Trådstartare
mikael_86 skrev:
okej säg bara till om du behöver hjälp så kan ja hjälpa dig...  har iaf inte så mkt o göra... ska byta drivknut på en GOLF VR6 i morron bara... men de ska inte vara så svårt att fixa din bil igen...

Okej ! tack för hjälpen! du får gärna hjälpa mig svetsa fast katten på mitt avgassystem ! om du har tillgång till svets, någon dag! du får betalt smile

860 Inlägg
18 januari 2012
hehehe jag hade svets för ett tag sen men den sålde jag... skaffa en klammer istället som du sätter fast katten med lättare så.... ska själv ha tag i en ny downpipe till min bil.... lr iaf själva konan som sitter tryckt mot turbon o sen svetsa det.....

146 Inlägg
18 januari 2012
Trådstartare
mikael_86 skrev:
hehehe jag hade svets för ett tag sen men den sålde jag... skaffa en klammer istället som du sätter fast katten med lättare så.... ska själv ha tag i en ny downpipe till min bil.... lr iaf själva konan som sitter tryckt mot turbon o sen svetsa det.....

Okej! får bli det! jag har en 2,5" downpipe liggandes om du är intresserad smile om den passar din bil

860 Inlägg
18 januari 2012
hmm de ska passa till min eftersom du har en SAAB 9-3 ver1 ar kaross.... frågan är bara va ja har för tum på min downpipe nu... de kan vi kolla på sen isf.... ska kapa sista burken med o sen byta dumpen...

146 Inlägg
18 januari 2012
Trådstartare
mikael_86 skrev:
hmm de ska passa till min eftersom du har en SAAB 9-3 ver1 ar kaross.... frågan är bara va ja har för tum på min downpipe nu... de kan vi kolla på sen isf.... ska kapa sista burken med o sen byta dumpen...

Okej! men den ligger i garaget, säg bara till när du ska byta dp så har jag den kvar om du är intresserad:)

860 Inlägg
18 januari 2012
okej visst... kan kolla på din DP och din jappsdämtare snart nån gång.. är intresserad så...

Sök