4259
Sök

Har han gjort ett klipp?

GARAGET V.D.
900 Inlägg
18 januari 2012
Trådstartare
#1

kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..

Pim_Pim
18 januari 2012
#2
Ser tyvärr inget klipp, bara bilder..

GARAGET V.D.
900 Inlägg
18 januari 2012
Trådstartare
#3
Pim_Pim skrev:
Ser tyvärr inget klipp, bara bilder..

dahh... :p

kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..

Pim_Pim
18 januari 2012
#4
Conceited skrev:
Pim_Pim skrev:
Ser tyvärr inget klipp, bara bilder..

dahh... :p

haha där var jag allt rolig va ? lol

Lowlife
809 Inlägg
18 januari 2012
#5
Pim_Pim skrev:
Ser tyvärr inget klipp, bara bilder..

han syftar nog på om han har gjort en bra affär tongue

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog

GARAGET V.D.
900 Inlägg
18 januari 2012
Trådstartare
#6
ConXraid skrev:
Pim_Pim skrev:
Ser tyvärr inget klipp, bara bilder..

han syftar nog på om han har gjort en bra affär tongue

det förstår han ju.. han stylar lite :p

kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..

Lowlife
809 Inlägg
18 januari 2012
#7
men svaret på din fråga är väl jaa.. tongue billig bil hyfsat lite miltal osv.. smile sen om han älskar volvo är det ju ett plus för han! men den ända som kan svara riktigt på den frågan är ju han själv som köpt den och ska använda den då det är hans bil smile

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog

517 Inlägg
19 januari 2012
#8
nja...Har man bara tid och orken att fixa till den så kan det ju säkert bli en bra bruksbil. Men man kan nog inte räkna med att tjäna några större summor pengar på att helrenovera en gammal 740.

Förövrigt tyckte jag det var lustigt att den var rubricerad som "USA FRONT" då det saknades en del big_smile

1 758 Inlägg
19 januari 2012
#9
2.247 kr är ju inte så mycket för en bil, men för en krockskadad, sliten 740 som saknar front och dessutom är obesiktad och oskattad är det knappast ett klipp. Inte direkt dyrt, men inte direkt billigt heller.
Beroende på var man bor kan det ju kosta en rätt bra slant att få hem den. Vill man ha den att åka i så lär det dessutom kosta en liten slant och en del tid att laga och besikta. Plus skatten! Sälja den i delar kan man ju göra, men den har ingen speciell utrustning och vanliga standarddelar till 740 finns det inga stora pengar i.
Undrar hur länge den varit i Sverige? Kalifornien-import brukar ju vara synonymt med rostfri, men kvittot från AC-reparationen/konverteringen är Svenskt och 16 år gammalt...
Enda "speciella" är väl att den är från Kalifornien, men det är enligt mig ingen fördel när den inte inte är i särskilt bra skick, inte verkar ha någon speciell utrustning etc...

GARAGET V.D.
900 Inlägg
19 januari 2012
Trådstartare
#10
schnauz skrev:
2.247 kr är ju inte så mycket för en bil, men för en krockskadad, sliten 740 som saknar front och dessutom är obesiktad och oskattad är det knappast ett klipp. Inte direkt dyrt, men inte direkt billigt heller.
Beroende på var man bor kan det ju kosta en rätt bra slant att få hem den. Vill man ha den att åka i så lär det dessutom kosta en liten slant och en del tid att laga och besikta. Plus skatten! Sälja den i delar kan man ju göra, men den har ingen speciell utrustning och vanliga standarddelar till 740 finns det inga stora pengar i.
Undrar hur länge den varit i Sverige? Kalifornien-import brukar ju vara synonymt med rostfri, men kvittot från AC-reparationen/konverteringen är Svenskt och 16 år gammalt...
Enda "speciella" är väl att den är från Kalifornien, men det är enligt mig ingen fördel när den inte inte är i särskilt bra skick, inte verkar ha någon speciell utrustning etc...

enligt ägaren så e den automat och har tak lucka å att acn fungerar. den e inte krock skadad utan han fick ett dröm pris för lamporna (usa) så han sålde dem. jag tänker på miltal liksom en 740 klarar lätt 500000+ så de e väl de som gör att den e billig i priset. jag kollade i transportstyrelsen å det står att bilen e inte privat importerad + att den hade 1 ägare å den har gått 15800 mil. vad skulle man kunna få få den om den hade varit bes och skattad?

kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..

Lowlife
809 Inlägg
19 januari 2012
#11
Conceited skrev:
schnauz skrev:
2.247 kr är ju inte så mycket för en bil, men för en krockskadad, sliten 740 som saknar front och dessutom är obesiktad och oskattad är det knappast ett klipp. Inte direkt dyrt, men inte direkt billigt heller.
Beroende på var man bor kan det ju kosta en rätt bra slant att få hem den. Vill man ha den att åka i så lär det dessutom kosta en liten slant och en del tid att laga och besikta. Plus skatten! Sälja den i delar kan man ju göra, men den har ingen speciell utrustning och vanliga standarddelar till 740 finns det inga stora pengar i.
Undrar hur länge den varit i Sverige? Kalifornien-import brukar ju vara synonymt med rostfri, men kvittot från AC-reparationen/konverteringen är Svenskt och 16 år gammalt...
Enda "speciella" är väl att den är från Kalifornien, men det är enligt mig ingen fördel när den inte inte är i särskilt bra skick, inte verkar ha någon speciell utrustning etc...

enligt ägaren så e den automat och har tak lucka å att acn fungerar. den e inte krock skadad utan han fick ett dröm pris för lamporna (usa) så han sålde dem. jag tänker på miltal liksom en 740 klarar lätt 500000+ så de e väl de som gör att den e billig i priset. jag kollade i transportstyrelsen å det står att bilen e inte privat importerad + att den hade 1 ägare å den har gått 15800 mil. vad skulle man kunna få få den om den hade varit bes och skattad?

såg att det är flytt gods.. riktigt bra kap.. svensk besiktning har ingen talan om avgasvärden då osv.. vilket leder till att du kan ha hur många hästar som helst under huven smile

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog

46 Inlägg
19 januari 2012
#12
både ja och nej !. har den bara gått i californien så lär det väl knappast vara rost på/i bilen. men utam usa fronten är det som vilken 740 som hellst.


* Voff voff *
10 593 Inlägg
19 januari 2012
#13
Vilken lustig hastighetsmätare på den?! Normalt går km/h-mätaren till 220 och har 120 km/h rakt upp på 740...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

6 632 Inlägg
19 januari 2012
#14
Brådhis skrev:
Vilken lustig hastighetsmätare på den?! Normalt går km/h-mätaren till 220 och har 120 km/h rakt upp på 740...

//Brådhis

Miles.. Bilen har egentligen gått nära 26k mil.

Om det nu inte bytt till en räknare för KMH..fast 180MPH känns brutalt för en 740 räknare vilketsom
Senast redigerat av Malheus (19 januari 2012)

De/Dem

2 401 Inlägg
19 januari 2012
#15
Malheus skrev:
Brådhis skrev:
Vilken lustig hastighetsmätare på den?! Normalt går km/h-mätaren till 220 och har 120 km/h rakt upp på 740...

//Brådhis

Miles.. Bilen har egentligen gått nära 26k mil.

Om det nu inte bytt till en räknare för KMH..fast 180MPH känns brutalt för en 740 räknare vilketsom

Mätaren avser km/h och inte miles. Det står till och med km/h på mätaren ^^


OUTLAW1
19 januari 2012
#16
ok frågar du mig så körklar bil så kan den kosta dig

2300 inköp
1500 ny a lampor mm i fronten
300 för besiktning om det inte krävs en reg.
1500-2000 i skatt är det väl på dessa??
sedan tillkommeer alltid något så räkna 2500 till.

så säg runt 9000:- för en 740 gle som verkar vara rostfri och som rullat 16 000mil..det anser jag vara en billig bil.

sedan att den har flyttgods i pappren öppnar ju upp för ett t5 läge utan kontroll på avgasvärden mm

så ja det är ett klipp men kanske inte så man tjänar 25 000:- precis..

men ett klipp iaf..anser jag.

plankan
19 januari 2012
#17
ConXraid skrev:
såg att det är flytt gods.. riktigt bra kap.. svensk besiktning har ingen talan om avgasvärden då osv..smile

Om det är fallet -
varför står det då en gräns på 4.5 i CO halt på bes pappert:
http://forumbilder.se/images/629201290737A21fb.jpg roll

OUTLAW1
19 januari 2012
#18
ovärderar mitt svar nu när jag sett alla bilderna..

tycker han gjort en affär..men inte ett klipp!!

tycker nog han betalat det man bör för en sådan här bil..

fanns ju minst sagt MYCKET att göra vid den..

sedan kan jag inte värde på solskydd för framrutan,volvo stämplade rutor,mm

GARAGET V.D.
900 Inlägg
19 januari 2012
Trådstartare
#19
plankan skrev:
ConXraid skrev:
såg att det är flytt gods.. riktigt bra kap.. svensk besiktning har ingen talan om avgasvärden då osv..smile

Om det är fallet -
varför står det då en gräns på 4.5 i CO halt på bes pappert:
http://forumbilder.se/images/629201290737A21fb.jpg roll

kolla skillnaden!

http://www.dekagon.se/9000CD/img/besiktningsprotokoll.jpg

kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..

* Voff voff *
10 593 Inlägg
19 januari 2012
#20
Conceited skrev:
plankan skrev:
ConXraid skrev:
såg att det är flytt gods.. riktigt bra kap.. svensk besiktning har ingen talan om avgasvärden då osv..smile

Om det är fallet -
varför står det då en gräns på 4.5 i CO halt på bes pappert:
http://forumbilder.se/images/629201290737A21fb.jpg roll

kolla skillnaden!

[url]http://www.dekagon.se/9000CD/img/besiktningsprotokoll.jpg[url]

Det är ju inte konstigt att det är skillnad. Bilen tråden handlar om är en 87:a och kraven ändrades från och med 1989. Och din bild är på ett protokoll från just en 89:a.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/


Sök