2855
Sök

Använda en bil innan ägarbytet!

561 Inlägg
21 januari 2012
Trådstartare
Har sökt men inte hittat det jag vill..

Har en bil hemma jag vill använda, la på ägarbyteslappen i torsdags, ägarbytet har inte gått igenom. bilen är avställd och antagligen oförsäkrad. Om jag vill använda bilen idag, hur skall jag göra? Viktigast för mig är att försäkringen gäller om jag tecknar en via internet nu tex. Ställa på den kan jag göra senare.

Går detta ens?

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
21 januari 2012
Det är väl bara att försäkra & köra, speciellt om du kryssat i påställning på pappret.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

564 Inlägg
21 januari 2012
Om man kryssar i påställning på pappret så gäller det att fixa försäkring direkt för annars får man en faktura från Trafikförsäkringsföreningen eftersom datumet blir retroaktivt till det man skrivit på lappen.

5 089 Inlägg
21 januari 2012
ja du får ju ett kvitto typ på mailen. skriv ut den och ta med i bilen om du skulle bli stannad. Ägarbeviset och försäkrningen gäller från det datumet som sakerna är skrivna, oavsett när du får hem papprena.

\Lindgren

564 Inlägg
21 januari 2012
Till ursprungsfrågan, försäkring bör du kunna fixa utan problem men du kan nog inte ställa på den förrän ägarbytet registreras (om du inte kryssade i på lappen att den ska ställas på) så att du kan göra det på webben.

561 Inlägg
22 januari 2012
Trådstartare
Glömde ju kryssa i på lappen så jag får väl vänta då smile Fast var ute å testade lite i snön endå förut. Skojigt värre

Sök