3143
Sök

SAAB 9000 cde -93 Check Engine

115 Inlägg
21 januari 2012
Trådstartare
Tjena!
Fick check engine på instrumentpaneln i torsdags, även igår när jag körde. Dock kunde jag släcka
den genom att gasa något eller starta om motorn.
Men idag när jag skulle prova att få fram felkoder, testade det där vanliga, slå på tändningen och vänta tills det börjar blinka koder i färddatorn, men det var tydligen till turbo modeller som jag inte har.
Testade sen att dra en switch till hålet enligt bilden och slå på tändningen, sen switchen till på, o check engine ska slockna snabbt, sen switchen till off, då ska det blinka vilket det inte gjorde. Kollade sen anslutningen i bilden, verkar så att det inte finns något kontakt där. Så undrar jag om det finns annat sätt att få fram sladdarna som finns under uttagen eller annat sätt?

https://www1.garaget.org/gallery/images/145/144340/144340-1b66c29269063ea584fda38fe4bff0ed.jpg
Uttag

1 019 Inlägg
21 januari 2012
Vad har du för motor?
Kontakten du ska koppla in dig på sitter under passagerarstolen i framkant. Sitter ett plastlock eller tygflik som du får ta bort. Kommer tyvärr inte ihåg vilket stift det var men nån annan kanske vet annars går det förmodligen googla fram.

115 Inlägg
21 januari 2012
Trådstartare
Det är vanlig 2,3 liters 16v motor, utan turbo alltså!

Sök