4062
Sök

Berätta när bilskruvandet inte fungerar, när du vill skicka bilen på skroten av ilska.

31 Inlägg
26 januari 2012
Trådstartare
Hej!
Som rubriken lyder, när  inget går som det vill och desto mer man skruvar ju sämmre går det.

jag kan väll börja med mitt kopplingsbyte på volvon, en simpel sak men fy f** va problem det är, jag är inte klar än pga snå missar. det här kommer många att skratta åt men man lärsig  av misstagen. smile

Kopplingen va slut och den skulle byttas så jag och en polare drog in bilen i garaget och lyfte upp den och började skruva bort allt. fick ner växellådan och allt men jag va inte med när polaren skrivade ner lamellen. när vi ska sätta i den nya kommer han inte ihåg hur den satt och vi kolla de i gör-det-själv boken och där skulle fjädrarna sitta inått som bilden visa och vi montera dit den och sen resten av alla delar. när allt va klart startade vi bilen och märkte att växeln låg i vid fullt ner tryckt kopplig. (innan vi rev allt hade vi testat att lufta systemet pga. ansåg att det kunde vara de som val felet. men det har gått dåligt) så vid det här tiden började vi lufta mer för att få ut all luft. till slut ansåg vi att det måste vara fel någon annan stanns och började kolla runt för att se hur den ska sitta, och kommer på att den är åt fel håll. polaren skulle i väg och plugga på lärosätet och man fick vara själv. så drog hem bilen och skruva ner sk*ten igen. vänder på lamellen och skruvar fast den och när jag ska in med växelådan vill den inte riktigt in och upptäcker att den inte va riktigt centrerad eftersom centreringsdonert va inte riktigt inne. så man va tvungen att riva ner den igen MEN då sticker växelspakens festa upp i hålet där den ska vara och hela sk*ten fastnar eftersom staget som ska in till motorn kommer ur och sätte sig i solfjärden samtidigt som sprängkåpan tar i karrosen. nu har jag skitit i f*n skapet och man har god lust att se den mosad av bilkrossen på skroten eller lust att köra in en mejsel in i dörren! jag ska dock tillägga att jag arbetar 10-12h per dag så man är rätt slut när man kommer hem.

Dela gänna med er egna misstag eller när allt går i mot en.

8 883 Inlägg
26 januari 2012
Låser då det redan finns trådar i ämnet om du söker så hittar du minst 2st som avhandlar ämnet.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Sök