3818
Sök

Börjar bli less på felet!

Fitted North
468 Inlägg
26 januari 2012
Trådstartare
#1
Hej!
Har ett litet problem med min Audi A4 1.8T Quattro.
När den kommer upp i ladd så börjar den hacka, gjorde felkodssökningen.
Fick upp att magnetventilen felade, så jag köpte ny och bytte. felet kvarstår!  Jag har ingen anning om bilen är chippad för ja köpte den av en tjej som hade noll koll. Sen skulle en kompis ställa laddet och då ladda den 1,4 bar utan problem. Efter ett tag så börja den "hacka" och gjorde då felkodssökningen.

Vad är nu problemet? Har nollställt bilen efter bytet, gjorde ingen skillnad. Ska jag ha en annan ventil??
Har orginal N75 nu. Hjälp!smile

Ha de

(behöver inga kommentar på folk som tror sig vara bilgurus som ska förklara att man inte ska röra laddet. har lärt mig)

Lexus IS300 Projekttråd ---> Lexus IS300 Projekttråd

Mr. AUDI !
642 Inlägg
26 januari 2012
#2
typiskt LMM fel.. låter det som iallafall, haft samma syndrom 2ggr på 2 av mina A4 or.. började med att rengöra LMM med bromsrengörings spray så allt fett o skit släpper från tråden osv.. det funkade i båda mina fall big_smile
Kan jue oxå va turbon dock, testa dock de jag föreslog till en början smile

Four Rings To Rule Them All!

Fitted North
468 Inlägg
26 januari 2012
Trådstartare
#3
SibbSon skrev:
typiskt LMM fel.. låter det som iallafall, haft samma syndrom 2ggr på 2 av mina A4 or.. började med att rengöra LMM med bromsrengörings spray så allt fett o skit släpper från tråden osv.. det funkade i båda mina fall big_smile
Kan jue oxå va turbon dock, testa dock de jag föreslog till en början smile

Jo tänkte på de också. Testade en gång att dra ur den och då gick bilen bra på "första gasen". Sen gjorde jag sökningen och då fick jag bara upp MV så bytte den men..aa de funka ju inte. Men ska testa grovrengöra den. smile

Lexus IS300 Projekttråd ---> Lexus IS300 Projekttråd

Mr. AUDI !
642 Inlägg
26 januari 2012
#4
det e vanligt på dessa! speciellt B5orna.. har sålt ca 100st Lmm på en sommar när jag jobbade på skroten o har egen erfarenhet av att dem går när folk chippar o har sig utan att göra rent o servea sina bilar så dem går fett tongue

Four Rings To Rule Them All!

JFfoto
26 januari 2012
#5
hade lika symtom på min s14.. hade smält en kolv, högt ladd och inte tillräckligt med bränsle, men är nog bara jag som råkar ut för detta så du behöver nog inte oroa dig

Mr. AUDI !
642 Inlägg
27 januari 2012
#6
Paused skrev:
hade lika symtom på min s14.. hade smält en kolv, högt ladd och inte tillräckligt med bränsle, men är nog bara jag som råkar ut för detta så du behöver nog inte oroa dig

Haha sjysst, dont wörry lixom wink

ofta han inte nojjar till när du säger sådär lol

Angående ditt ladd btw (zleem) det är lite väl högt 1,4bar på orginalturbo..
är den steg 2? 3? chippad?

Four Rings To Rule Them All!

JFfoto
27 januari 2012
#7
SibbSon skrev:
Paused skrev:
hade lika symtom på min s14.. hade smält en kolv, högt ladd och inte tillräckligt med bränsle, men är nog bara jag som råkar ut för detta så du behöver nog inte oroa dig

Haha sjysst, dont wörry lixom wink

ofta han inte nojjar till när du säger sådär lol

Angående ditt ladd btw (zleem) det är lite väl högt 1,4bar på orginalturbo..
är den steg 2? 3? chippad?

hahah, nya kolvar,stakar.. byta lager samtidigt, stiger lätt uppemot en 50.000..

nejdå, antar att du inte kört länge med det laddet, så är det nog något annat fel..

Automationselektriker och Svetsare
111 Inlägg
27 januari 2012
#8
Det kan inte vara något skydd i styrboxen som säger ifrån för att den får mer luft än bränsle då? På min volvo så klipper den ju tändningen om man laddar för mycket jag körde 1.2 bar och sen funkade det efter jag bytte till större spridare.


Fitted North
468 Inlägg
27 januari 2012
Trådstartare
#9
grejen är den att jag har ingen aning om den är chippad. en kompis skulle ställa laddet, och då såg han att turbon var bytt. står typ trimtech eller nått liknande på den.
Bilen går att köra å få ställ med om man vill, de är bara de att när man trycker full gas å man ser på tryckmätaren går upp så hackar den. Typ som ett säkerhetsprogram.

Lexus IS300 Projekttråd ---> Lexus IS300 Projekttråd

2 405 Inlägg
27 januari 2012
#10
Ett tips!  Kolla sladden till magnetventilen för den går sönder ibland. Dra bak själva gummit och kolla så sladdarna sitter på plats och inte har gått av smile Jag bytte magnetventil och nollställde men ändå gick den kasst och röck, men när jag lagade kontakten körde jag om t5 igen big_smile


KHRacing
27 januari 2012
#11
En kompis skulle ställa laddet- ända upp till 1,4 - O DU VET INTE OM DEN ÄR CHIPPAD ELLER NÅNTING ?

snacka om att be om motorproblem fort

Fitted North
468 Inlägg
27 januari 2012
Trådstartare
#12
KHRacing skrev:
En kompis skulle ställa laddet- ända upp till 1,4 - O DU VET INTE OM DEN ÄR CHIPPAD ELLER NÅNTING ?

snacka om att be om motorproblem fort

jaa, vissa verkar ju inte kunna läsa svenska?

Lexus IS300 Projekttråd ---> Lexus IS300 Projekttråd


Sök