2948
Sök

Väghållningssats till volvo 740 "T5"

Volvo galen R freak ;D
334 Inlägg
28 januari 2012
Trådstartare
Hej håller på att letar efter delar för fullt till mitt projekt till min 740 och innan T5 spisen hinkas i så vill ja få ta på någon bra väghållningssats nu snackar jag inte om sånna som finns på hova.com osv för 5 papp vill ha ett bra kitt som ger en bra väghållning ska höra med SAM men vet inte är som sagt osäker men har ni något ni rek så skriv gärna är tacksam för alla tips Mvh Krille:P

474 Inlägg
28 januari 2012
L-M-R säljer coils till 740 och även bussningar, så jag hade börjat där smile

huh?
10 427 Inlägg
28 januari 2012
En uppsättning stötdämpare av Koni Sport eller Bilstein Sprint (eller Sport) med valfri fjädersats är nog inte så illa wink

Volvo galen R freak ;D
334 Inlägg
28 januari 2012
Trådstartare
Macys skrev:
L-M-R säljer coils till 740 och även bussningar, så jag hade börjat där smile

Ok ska kolla va dom har tack:D

Fri fart för ett fritt folk!
14 129 Inlägg
29 januari 2012
steifan skrev:
En uppsättning stötdämpare av Koni Sport eller Bilstein Sprint (eller Sport) med valfri fjädersats är nog inte så illa wink

vad jag förstått är sprinten att föredra före konis dämpare enligt vad man läser överallt

Kör fort så hinner inget hända...

huh?
10 427 Inlägg
29 januari 2012
Growe skrev:
steifan skrev:

vad jag förstått är sprinten att föredra före konis dämpare enligt vad man läser överallt

Ja Bilstein Sprint (B8) är ju kortare så passar bättre till kortare fjädrar. Sen kanske Bilsteins
grejer håller bättre eller har bättre garantier osv osv. Men men, Koni Sport är iaf en trevlig uppgradering smile
(Inte kört någon bil med Bilstein Sprint eller Sport).

Fri fart för ett fritt folk!
14 129 Inlägg
29 januari 2012
steifan skrev:
Growe skrev:
steifan skrev:

Ja Bilstein Sprint (B8) är ju kortare så passar bättre till kortare fjädrar. Sen kanske Bilsteins
grejer håller bättre eller har bättre garantier osv osv. Men men, Koni Sport är iaf en trevlig uppgradering smile

hade sprint dämpare på en 940 tyvärr åkte jag aldrig med dom
så jag låter det vara osagt

men läser man på forumet rejsa.nu så är det bilstein att föredra före koni

Kör fort så hinner inget hända...

Volvo galen R freak ;D
334 Inlägg
29 januari 2012
Trådstartare
steifan skrev:
Growe skrev:
steifan skrev:

Tror jag kör med Bilstein för jag har det på min 855R sjukt bra så det blir nog ett Bilstein kit till 740 tror jag allt går ju alltid att byta i framtiden wink

1 122 Inlägg
29 januari 2012
Jag har haft b8;orna på min audi 90 quattro var då mycket nöjd dock vare org sänk fjädrar men den satt bra på vägen

gasa nu foer faen!

95 Inlägg
8 februari 2012
http://www.myranes.com/VolvoSpecial.html

Har ingen erfarenhet av dom, men ett tips i alla fall smile

Volvo galen R freak ;D
334 Inlägg
8 februari 2012
Trådstartare
jannesracing skrev:

Nu snackar vi grejer här va hehe big_smile tack så hemskt mkt tongue

95 Inlägg
8 februari 2012
Turbo_Krille87 skrev:
jannesracing skrev:

Ja som sagt ingen erfarnhet av kvalitet eller dyligt, men dom verkar ju vara duktiga smile
Är jävligt sugen på att handla lite grejer själv där smile

Volvo galen R freak ;D
334 Inlägg
9 februari 2012
Trådstartare
jannesracing skrev:
Turbo_Krille87 skrev:
jannesracing skrev:

Ja som sagt ingen erfarnhet av kvalitet eller dyligt, men dom verkar ju vara duktiga smile

Hehe gött ja det verkar vara bra grejor iaf ska ringa å höra med dom är tack än en gång wink

95 Inlägg
9 februari 2012
Turbo_Krille87 skrev:
jannesracing skrev:
Turbo_Krille87 skrev:

Hehe gött ja det verkar vara bra grejor iaf ska ringa å höra med dom är tack än en gång wink

Så lite så! Lycka till smile

Volvo galen R freak ;D
334 Inlägg
9 februari 2012
Trådstartare
jannesracing skrev:
Turbo_Krille87 skrev:
jannesracing skrev:

Så lite så! Lycka till smile

Tack desamma wink

Sök