3898
Sök

Bmw E36 320/328, Renovering och diverse annat småpill! (performance)

Syftet med detta bygge är att få en bil jag är nöjd med, och självklart trivs så bra som möjligt med! Går dock ganska segt då ekonomin inte alltid tillåter att ja köper grejer.

74 571 Visningar
Uppdaterades senast 6 december 2012
538 Inlägg
31 mars 2012
Trådstartare
Lozinmust skrev:
Golf2freak skrev:
Fick äntligen E46 bromsarna att passa som dom ska, böt båda spindlarna så vips så passade dom! Va ganska stor skillnad på okhållarens infästning på dom andra spindlarna, har dock inte en aning om vad dom kan komma ifrån för bil? för annars så var dom exakt lika E36 original, förutom att navet var aningen fetare:o Men nu sitter dom där igen och fungerar som dom ska, och inget glappt hjullager heller:)

/Robin

Om det var E46-bromsarna från den gråa så var det original spindlar, E36 325. Om det inte är bytta i efterhand.

De va som fan, trodde alla E36 hade likadana spindlar? men de borde ju gå att ta reda på hos en bmw verkstad:)
Tack så mycke iaf:)

538 Inlägg
10 april 2012
Trådstartare
http://www.youtube.com/watch?v=bY-9iQxTuk8

Inte för att ja vet va denhar med bilen att göra, Men jag sitter här och är helt lyrisk efter att ha hört den så jag bara måste dela med mig!
Men den kommer iaf spelas satan i bilen dom närmaste veckorna:)

Avbeställde lysena som jag väntat på i x antal månader nu, och har bestämt mig för att beställa gul toning till mina andra lysen, och även en koliberhuv kommer att beställas någon gång här framöver.. Och sist men inte minst, kolfiber cup speglar:)
Kan nog bli bra, har ju dock tidigare sagt att jag inte kommer använda kolfiber i mitt bygge, men de är ju så jävla snyggt att ja inte kan låta bli!

Och ännu längre framåt så kan kanske en kolfiber vinge kommer pryda sin plats på bagageluckan, En M3 kopia såklart, vill inte ha något stort åbäke!

/Robin

36 Inlägg
11 april 2012
Världens genomtiderna snyggaste vinge till BMW finns till just BMW e36 wink
Jag tycker iaf BMW E36 M3 GT vinge! dreggel
http://www.tripledistilled.com/images/wicker_2.jpg

Bmw 325ix Burn outs is 4 Wannabees

538 Inlägg
13 april 2012
Trådstartare
ejjeblackedition skrev:
Världens genomtiderna snyggaste vinge till BMW finns till just BMW e36 wink
Jag tycker iaf BMW E36 M3 GT vinge! dreggel
http://www.tripledistilled.com/images/wicker_2.jpg

Ja den är riktigt snygg, sitter faktiskt och kollar runt efter en sån fast i kolfiber, men de verkar vara riktigt svårt att hitta:o Kan ju hända att de är jag som är lite dålig på att söka! Men de måste ju iaf gå att lösa:)

538 Inlägg
19 april 2012
Trådstartare
Tjatja, de va fan ett tag sen nu!

Men nu är iaf lyktorna tonade, gula blev dom och jag är riktigt nöjd med resultatet!
Var lättare än jag trodde, och billig va filmen, 100kr/meter:)

Funderar även på att köpa mig ett par burkar blå plastidip och måla mina 18" fälgar, va tror ni om de?!
Jag tror fan att de kan bli rätt fränt:)

/Robin

538 Inlägg
23 april 2012
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/41/40712/40712-fb3a75919787e8ab06b9170a1a4d1a2b.jpg
Gultonade lysen blev de som sagt!

Beställde även en kolfiberhuv, och kolfiber cup speglar i helgen som va´smile

Ganska bra att sälja delar man har till övers ibland, då finns de pengar´till lite allt möjligt;)

Tycker anyways att de passade bättre än förväntat med gula lysen, med tanka på att bilen är röd:)

/Robin

538 Inlägg
24 april 2012
Trådstartare
bihra skrev:
Ser jävligt fint ut! big_smile

tackar tackar, blev rikigt nöjd faktiskt:)

538 Inlägg
24 april 2012
Trådstartare
Tuggummimannen skrev:
Skitsnyggt!

/T

Tack så mycke:)

538 Inlägg
25 april 2012
Trådstartare
Jaha, Då var kolfibervingen beställd!

M3 GT look, kommer nog bli jävligt bra!
Om de kommer se ut som de gör på den photoshoppade bilden ja fick:)

Svårt att göra av med pengar?! Nej inte direkt..

/Robin

Fotograf
142 Inlägg
538 Inlägg
26 april 2012
Trådstartare
bihra skrev:
Välkommen till gänget! smile snyggaste vingen till e36an!

Tackar:)
Ja de är fan de, riktigt snygg:)

538 Inlägg
30 april 2012
Trådstartare
CSL bagagelucka i kolfiber eller M3 GT-vinge i kolfiber?! Svår fråga som jag inte hittar nå bra svar på själv!

Så synpunkter tack?smile

Edit: Har lite svårt för att bestämma mig märker jag, med iomed att väntetiden på vingen blev lite längre än va jag hade tänkt mig så kan jag lika gärna vänta på en bagagelucka!
Och de vore nog mer unikt med en sådan?
Senast redigerat av Golf2freak (30 april 2012)

538 Inlägg
3 maj 2012
Trådstartare
Böt åt mig ett par original lysen nu under dagen så dessa pryder sin plats på bilen nu istället för oneblock lysena, gillar helt ärligt original mer! Och kvaliten är antagligen en aning bättre:)

Avbeställde GT vingen igår och beställde idag en CSL kolfiber baklucka istället:)

Så de ja sa förut om att ja inte ska ha kolfiber på den, har gått åt helvete!
Men de är ju så jävla snyggt att de inte går att låta bli:)

Huven kommer väl någon gång under nästa vecka!

/Robin

538 Inlägg
5 maj 2012
Trådstartare
Fick huven igår, och den var en besvikelse!

Passade inte någonstans, fick i som mest 1 skruv utan våld, 2 med våld!
Glipa på vänster sida mellan huv och skärm på 1 cm, ganska snyggt de?!

Men den är packad igen och ska väl skickas tillbaka så fort de bara går..

Tänkte istället köpa en Seibon kolfiberhuv, någon som har erfarenhet av såna? Är de bra passform på dom?
Hade en på skylinen, och den satt som gjutet, men de är ju alltid bra att höra andras åsikter:)

/Robin

36 Inlägg
16 maj 2012
Jag har ej provat någon Seibon själv, men jag har hört många människor tala gott om dem.
Lite dyrare, mycket bättre wink Synd att förra huven inte passade, men kämpa på å lycka till.

Bmw 325ix Burn outs is 4 Wannabees

538 Inlägg
16 maj 2012
Trådstartare
ejjeblackedition skrev:
Jag har ej provat någon Seibon själv, men jag har hört många människor tala gott om dem.
Lite dyrare, mycket bättre wink Synd att förra huven inte passade, men kämpa på å lycka till.

Ja jag har hört de jag också, får helt enkelt hoppas på att de är så också:)
Ja de va riktigt tråkigt, men sånt som händer!

Tack så mycke

538 Inlägg
18 juni 2012
Trådstartare
Har nu börjat intressera mig för att polera bilar, och jag har polerat och lacskyddat den röda:)
Jävlar så bra de blev, kör meguiars ultimate serie rakt igenom, även deras dual action polermaskin!
Ruskigt bra är den, ska lägga upp några bilder här framöver på hur blank den blev!

/Robin

538 Inlägg
25 juni 2012
Trådstartare
Va ett tag sen de hände något här nu!

Eller ja har gjort en del med bilen, men inte orkat uppdatera..

Ska försöka lägga in bilder på de som hänt imorgon.

Jag har iaf lackat några grejer underhuven röda med plastidip, blev riktigt bra och framförallt blev de faktiskt lite roligare att öppna huven:)
Tonade nyss framblinkers mörka, och tänkte tona framlkysena gula, men filmen räckte inte till-.-

Har även beställt en massa nya avgasdetaljer, 2 100cells racekattar, en ny ljud dämpare och lite Vbandsklämmor, så de blir helt nytt avgas ännu en gång på bilen!
Är inte riktigt nöjd med hur den låter just nu så därför får de bli ombyggnation.

Och inom någon vecka så borde min kolfiberhuv landa i rätt världsdel, fyfan så ja har väntat:D

/Robin

Sök