2823
Sök

Koppla 2x Kicker vr12:or till 2-kanalssteg?

56 Inlägg
3 februari 2012
Trådstartare
Har fått 2st Kicker comp vr 12:or och ett Ground Zero GZHA 2350X steg men vet inte hur jag ska koppla när det är dubbla talspolar.. billjud har aldrig varit min grej direkt smile
Någon som kan hjälpa mig med detta angelägna problem? smile
Tacksam för svar!

21 761 Inlägg
3 februari 2012
Hur många Ohm är varje talspole på?

Den basen finns nämligen både med dubbla 4 Ohms och 2 Ohms spolar. smile

56 Inlägg
3 februari 2012
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Hur många Ohm är varje talspole på?

Den basen finns nämligen både med dubbla 4 Ohms och 2 Ohms spolar. smile

2 Ohms

21 761 Inlägg
3 februari 2012
Seriekoppla talspolarna på varje bas, sedan parallellkopplar du ihop basarna och bryggar steget. Då blir steget belastat med 2 Ohm, vilket det enligt manualen klarar i bryggkopplat läge. Steget kan i det läget dra en hel del ström, det får man tänka på. smile

56 Inlägg
3 februari 2012
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Seriekoppla talspolarna på varje bas, sedan parallellkopplar du ihop basarna och bryggar steget. Då blir steget belastat med 2 Ohm, vilket det enligt manualen klarar i bryggkopplat läge. Steget kan i det läget dra en hel del ström, det får man tänka på. smile

Har du möjlighet att visa i paint eller vad som helst så är det lättare? smile

21 761 Inlägg
3 februari 2012
http://www.rockfordfosgate.com/Support/ … ringwizard

Kolla på "Wiring Option #2", där visas hur basarna ska kopplas ihop. Där det står "2 Ohm" motsvarar slutstegets kanaler som ska bryggkopplas (ena kanalens plus och andra kanalens minus). Om du har manualen till steget så står det där hur man bryggkopplar. smile

56 Inlägg
3 februari 2012
Trådstartare
Drönirettab skrev:
http://www.rockfordfosgate.com/Support/rftech.aspx#wiringwizard

Kolla på "Wiring Option #2", där visas hur basarna ska kopplas ihop. Där det står "2 Ohm" motsvarar slutstegets kanaler som ska bryggkopplas (ena kanalens plus och andra kanalens minus). Om du har manualen till steget så står det där hur man bryggkopplar. smile

Aha, fan va tack! smile

Sök