2152
Sök

Inför reg besikting av annan motor. volvo 945a

651 Inlägg
3 februari 2012
Trådstartare
#1
hej vetej om en la detta inlägget rätt men då får dom här säga till men te sak. jag ska regga om min 945a te turbo.

motor är en b230fk ltt. vet såset hur de gäller motor såset men just de andra jag undrar ut över. vill dom att en ska byta plats på batteriet å spolarväska tank med samt köra med org luft box samt flyta luftmas mätaren te andra sidan? går de tro å ha dom punkterna lite mer fria eller ska de se ut typ som i en org turbo bil eller räker de å koppla bort ena bateriet å bara köra med det i resärvhjuls baljan. (har dubbla batteri) mest lite sådant jag undrar. gött å slippa greja för mke i onödan tongue

har alldrig reggat om te annan motor så gött å prata med någon som har reggat om med annan motor i dessa bil modeler smile

är glad som sjutom om en vill ge svar på detta smile

tack så länge smile


Fri fart för ett fritt folk!
14 296 Inlägg
4 februari 2012
#2
att köra med orginal boxen är ett måste
eftersom man kan få föreläggande om reggbes med öppet filter!


måste vara bättre att göra rätt från början och köra som det sitter orginal på 940turbo

min kusse har en 945:a 91:a GL som är reggad med B230Fk och det enda som avslöjar det bytet är att abs enheten sitter på fel sida så det är lite halv trångt smile

fixa gärna ett reggnummer på en bil som är "skrotad" som haft B230Fk från början
detta kan underlätta vid reggbes så dom vet vad dom ska skriva in i regget

fördelen med Fk är att man slipper byta stötdämpare fram om jag inte missminner mig

effekthöjningen är bara 4hk mot en 91-92:ans 940

men turbon på bilderna du har kan du glömma..
du måste ha ett 13c annars får du göra om göra rätt om bes gubben har kollat under huven på ett par 940turbosar..och det lär han ha gjort smile
Senast redigerat av Growe (4 februari 2012)

Kör fort så hinner inget hända...

651 Inlägg
4 februari 2012
Trådstartare
#3
Growe skrev:
att köra med orginal boxen är ett måste
eftersom man kan få föreläggande om reggbes med öppet filter!


måste vara bättre att göra rätt från början och köra som det sitter orginal på 940turbo

min kusse har en 945:a 91:a GL som är reggad med B230Fk och det enda som avslöjar det bytet är att abs enheten sitter på fel sida så det är lite halv trångt smile

okej du tongue kan de funka tro med bateriet bak så en sliper ändra på andra saker. vet dom ju som tydligen har ett enkelt bak. bara då slipper än ju ändra plats på spolarväske tanken med å små pill  tongue


Jävel
2 018 Inlägg
4 februari 2012
#4
Finns en kille på TPC som reggade sin 240 med turbomotor o öppet filter o 3tum. Så det verkar vara lite från station till station. Som nästan jämt när de gäller sbp smile

You got to risk it, to get the biscuit :)

Fri fart för ett fritt folk!
14 296 Inlägg
4 februari 2012
#5
Ahlbom skrev:
Growe skrev:
att köra med orginal boxen är ett måste
eftersom man kan få föreläggande om reggbes med öppet filter!


måste vara bättre att göra rätt från början och köra som det sitter orginal på 940turbo

min kusse har en 945:a 91:a GL som är reggad med B230Fk och det enda som avslöjar det bytet är att abs enheten sitter på fel sida så det är lite halv trångt smile

okej du tongue kan de funka tro med bateriet bak så en sliper ändra på andra saker. vet dom ju som tydligen har ett enkelt bak. bara då slipper än ju ändra plats på spolarväske tanken med å små pill  tongue

förutsatt att batteriet sitter fast ordenkligt ska det inte vara ett problem

möjligen att du måste ha det sitta helt skyddat i en låda med ventilerat på utsidan

min 854 har batteriet i skuffen och det är inga problem förutom att minsta battereit blivit urladdat orkar inte c-låset låsas upp på larmet =/

Kör fort så hinner inget hända...

Fri fart för ett fritt folk!
14 296 Inlägg
4 februari 2012
#6
Plankpojk skrev:
Finns en kille på TPC som reggade sin 240 med turbomotor o öppet filter o 3tum. Så det verkar vara lite från station till station. Som nästan jämt när de gäller sbp smile

jo exakt..en del skiter i det eftersom dom vet att det endå kommer sitta där

men ska man hårdra det så ska motorn vara exakt i samma skick som när den satt i den andra bilen när den lämnade fabriken

inte ens avgasystemet ska man få ändra mer än nödvändigt för att montera det i ett annat fordon

så tex katen ska vara från en 940turbo och ingen biltema universal kisse osv

luftburken är det första dom ser i stort sätt när dom öppnar huven och då är det bra att den sitter där
så slipper man en massa onödigt uppkollande

samma sak att faktist ha en graderad laddmätare och rätt laddtryck så dom ser att det stämmer om dom stör sig på något
gärna att man har papper på vad orginal trycket ska vara tex utskrift från vadis

det är jhu inga krav men praktiskt att ha för att övertyga bes att allt är rätt

samma där med reggnummret på bilen motorn kommer ifrån eller åtminstånde från en bil med samma typ av motor

ett intyg att man monterat allt som hör till från turbon är bra att ha oxå

den som byggde min kusses 945:a han beställde bara tid och körde in och reggade utan några som helst papper och med öppet filter och det gick kalas bra

men man vet jhu aldrig

Kör fort så hinner inget hända...

651 Inlägg
4 februari 2012
Trådstartare
#7
Growe skrev:
att köra med orginal boxen är ett måste
eftersom man kan få föreläggande om reggbes med öppet filter!


måste vara bättre att göra rätt från början och köra som det sitter orginal på 940turbo

min kusse har en 945:a 91:a GL som är reggad med B230Fk och det enda som avslöjar det bytet är att abs enheten sitter på fel sida så det är lite halv trångt smile

fixa gärna ett reggnummer på en bil som är "skrotad" som haft B230Fk från början
detta kan underlätta vid reggbes så dom vet vad dom ska skriva in i regget

fördelen med Fk är att man slipper byta stötdämpare fram om jag inte missminner mig

effekthöjningen är bara 4hk mot en 91-92:ans 940

men turbon på bilderna du har kan du glömma..
du måste ha ett 13c annars får du göra om göra rätt om bes gubben har kollat under huven på ett par 940turbosar..och det lär han ha gjort smile

den turbon e till min roliga motor smile

har allt te motor delen såset. har en pall med fk motor me snurra boxar motstånd osv. mest fundersam öve de små grejerna runt motorn


Fri fart för ett fritt folk!
14 296 Inlägg
4 februari 2012
#8
Ahlbom skrev:
Growe skrev:
att köra med orginal boxen är ett måste
eftersom man kan få föreläggande om reggbes med öppet filter!


måste vara bättre att göra rätt från början och köra som det sitter orginal på 940turbo

min kusse har en 945:a 91:a GL som är reggad med B230Fk och det enda som avslöjar det bytet är att abs enheten sitter på fel sida så det är lite halv trångt smile

fixa gärna ett reggnummer på en bil som är "skrotad" som haft B230Fk från början
detta kan underlätta vid reggbes så dom vet vad dom ska skriva in i regget

fördelen med Fk är att man slipper byta stötdämpare fram om jag inte missminner mig

effekthöjningen är bara 4hk mot en 91-92:ans 940

men turbon på bilderna du har kan du glömma..
du måste ha ett 13c annars får du göra om göra rätt om bes gubben har kollat under huven på ett par 940turbosar..och det lär han ha gjort smile

den turbon e till min roliga motor smile

har allt te motor delen såset. har en pall med fk motor me snurra boxar motstånd osv. mest fundersam öve de små grejerna runt motorn

bra såg bara bilden så derför jag skrev det..onödigt att behöva göra om reggbesiktningen i onödan...

fixa allt så det ser så seriöst ut som går med orginal tryckslangar mellan intercoolern osv

skulle du sakna något har jag istort sätt allt kvar från min 740turbo där jag hade 940 -98:Ans tryckslangar och lilla intercoolern när jag plockade ihop den utomhus när jag hämta den

råder dig dock att skaffa stora kylaren och intercoolern och elfläkten ser sååååå mycket trevligare ut fast det kostar en del dock

Kör fort så hinner inget hända...

651 Inlägg
4 februari 2012
Trådstartare
#9
Growe skrev:
Ahlbom skrev:
Growe skrev:
att köra med orginal boxen är ett måste
eftersom man kan få föreläggande om reggbes med öppet filter!


måste vara bättre att göra rätt från början och köra som det sitter orginal på 940turbo

min kusse har en 945:a 91:a GL som är reggad med B230Fk och det enda som avslöjar det bytet är att abs enheten sitter på fel sida så det är lite halv trångt smile

fixa gärna ett reggnummer på en bil som är "skrotad" som haft B230Fk från början
detta kan underlätta vid reggbes så dom vet vad dom ska skriva in i regget

fördelen med Fk är att man slipper byta stötdämpare fram om jag inte missminner mig

effekthöjningen är bara 4hk mot en 91-92:ans 940

men turbon på bilderna du har kan du glömma..
du måste ha ett 13c annars får du göra om göra rätt om bes gubben har kollat under huven på ett par 940turbosar..och det lär han ha gjort smile

den turbon e till min roliga motor smile

har allt te motor delen såset. har en pall med fk motor me snurra boxar motstånd osv. mest fundersam öve de små grejerna runt motorn

bra såg bara bilden så derför jag skrev det..onödigt att behöva göra om reggbesiktningen i onödan...

fixa allt så det ser så seriöst ut som går med orginal tryckslangar mellan intercoolern osv

skulle du sakna något har jag istort sätt allt kvar från min 740turbo där jag hade 940 -98:Ans tryckslangar och lilla intercoolern när jag plockade ihop den utomhus när jag hämta den

råder dig dock att skaffa stora kylaren och intercoolern och elfläkten ser sååååå mycket trevligare ut fast det kostar en del dock

elfläkt har jag tongue får med alla tryckrör å slangar med av han jag hämtar motorn av. behöver inte vara så välbyggd. så fort han klarar bes så byggs de om igen te min stora snurra.chippat extraktor rör stor alu ic 3tum sport system osv tongue



Sök