BBAD skrev:
Lillalilja skrev:
marwin_of_sweden skrev:
Nix det går inte. (Säker källa: Min styvfar jobbar som försäkringsombud samt handläggare på Länsförsäkringar.) Därför har jag svårt o tro att man får köra "till verkstad".
Anledningen till att man MÅSTE ha minst trafikförsäkring är ju ganska enkel. Rent teoretiskt skulle du kunna vara vållande till en krock med en eller flera andra bilar, har du ingen försäkring finns det inget som täcker deras skador.
Lite så jag också tänker, om man kunde försäkra men ändå ha den avställd skulle det ju vara ganska mycket lättare att mygla, nu känns det ju jävligt vanskligt att chansa. Tack för ditt svar!
Jag har blivit stoppad på väg till garaget och de vart inga problem, enda jobbiga va att dom följde efter mig hela vägen, har drygt 2 mil till garaget, men de e ju bara att ringa och kontrollera innan du gör samma sak, ifall dom bara va snäll, jag gör ofta likadant när jag ska besikta bilen. ang skatteskulden den följer väl inte med bilen om ja inte missminner mig helt??? eller e ja ute och cyklar?
skulden byter inte ägare men man måste fortfarande betala skatten för att få bruka bilen
men efter något år försvinner den från bilen men ägaren har fortfarande kvar skulden endå
och skulle polisen komma snor dom plåtarna på plats förövrigt
Senast redigerat av Growe (12 februari 2012)
Kör fort så hinner inget hända...