3310
Sök

Köra obes & oskattad?

7 432 Inlägg
12 februari 2012
#81
Growe skrev:
granadadr skrev:
BBAD skrev:

Jag har blivit stoppad på väg till garaget och de vart inga problem, enda jobbiga va att dom följde efter mig hela vägen, har drygt 2 mil till garaget, men de e ju bara att ringa och kontrollera innan du gör samma sak, ifall dom bara va snäll, jag gör ofta likadant när jag ska besikta bilen. ang skatteskulden den följer väl inte med bilen om ja inte missminner mig helt??? eller e ja ute och cyklar?

skatteskulder följer med bilen,, men ska man inte använda den så är inte det problem,, då skrotar man skiten wink men om man ska regga in den så kan det bli DYRT

inte dyrare än skulden ;-)

fast sen är jag lite osäker på om det verkligen är skatteskuld på bilen eller om det är en missuppfattning känns som det smile

nää men om man plussar på gammal skatteskul + ny skatt blir det en slant wink


Fri fart för ett fritt folk!
14 288 Inlägg
12 februari 2012
#82
granadadr skrev:
Growe skrev:
granadadr skrev:

skatteskulder följer med bilen,, men ska man inte använda den så är inte det problem,, då skrotar man skiten wink men om man ska regga in den så kan det bli DYRT

inte dyrare än skulden ;-)

fast sen är jag lite osäker på om det verkligen är skatteskuld på bilen eller om det är en missuppfattning känns som det smile

nää men om man plussar på gammal skatteskul + ny skatt blir det en slant wink

mm iaf om man åker något tungt skit smile

tycker det är dyrt med vanliga skatterna punga ut med över 4K på mina bilar förra månaden =/

Kör fort så hinner inget hända...

1 482 Inlägg
12 februari 2012
#83
marwin_of_sweden skrev:
Noxxer skrev:
marwin_of_sweden skrev:

Fast det är bara dieslar och 540 alt. 535 som får dra 2000kg.
Farsans 520 e39 får t.ex bara dra 1600kg.
Det verkar som att pulvret i motorn också påverkar hur mycket man får dra.
För min Audi s4 fick som sagt dra 2600kg, men A6 quattron jag hade fick bara dra 1500kg.

Ang 540 E34 så stämmer det inte riktigt.
Såhär ser det ut för min gammla 540 E34:
Max släpvagnsvikt, kg: 1600
Max släpvagnsvikt kg, obromsad:
Släpvagns maximala totalvikt vid B-behörighet, kg: 1230

Sen finns det vissa som får dra 1900kg, men aldrig sett någon som får dra mer än 1900kg.

Det stämmer, måste ha blandat ihop dom gamla regbevisen när jag kollade, har ju haft ett gäng 540s, både e39 och e39. Så jag måste kollat på en e39 när jag skulle kollat e34an:p
Den e34an jag skulle kollat på är från 1995, en automat och maxsläpvagns vikt är 1900 precis som du säger:)
Tycker ändå det är konstigt hur det kan skilja i maxvikt på t.ex på två 540. Varför fick du bara dra 1600 med din?

Vet inte, men det var en Import så kan ha med det att göra hmm

BLT Service
Theracords Music Label

564 Inlägg
13 februari 2012
Trådstartare
#84
Growe skrev:
granadadr skrev:
Growe skrev:

inte dyrare än skulden ;-)

fast sen är jag lite osäker på om det verkligen är skatteskuld på bilen eller om det är en missuppfattning känns som det smile

nää men om man plussar på gammal skatteskul + ny skatt blir det en slant wink

mm iaf om man åker något tungt skit smile

tycker det är dyrt med vanliga skatterna punga ut med över 4K på mina bilar förra månaden =/

Jo då det var skatteskuld, men det spelar ingen roll då det bara ska plockas delar från den. Körde iaf iväg den igår, mötte en piketbuss men det var inga problem så till veckan får man börja skruva igen smile

Jeremy Clarkson "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."
Projekt: Saab 900 förfining, vård & ljudbygge https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4731481

443 Inlägg
13 februari 2012
#85
Lillalilja skrev:
Growe skrev:
granadadr skrev:
nää men om man plussar på gammal skatteskul + ny skatt blir det en slant wink

mm iaf om man åker något tungt skit smile

tycker det är dyrt med vanliga skatterna punga ut med över 4K på mina bilar förra månaden =/

Jo då det var skatteskuld, men det spelar ingen roll då det bara ska plockas delar från den. Körde iaf iväg den igår, mötte en piketbuss men det var inga problem så till veckan får man börja skruva igen smile

Det var väl bra då. Jag kan tänka mig att pulsen steg när du mötte den?
Senast redigerat av reeLay (13 februari 2012)

564 Inlägg
13 februari 2012
Trådstartare
#86
reeLay skrev:
Lillalilja skrev:
Growe skrev:

mm iaf om man åker något tungt skit smile

tycker det är dyrt med vanliga skatterna punga ut med över 4K på mina bilar förra månaden =/

Jo då det var skatteskuld, men det spelar ingen roll då det bara ska plockas delar från den. Körde iaf iväg den igår, mötte en piketbuss men det var inga problem så till veckan får man börja skruva igen smile

Det var väl bra då. Jag kan tänka mig att pulsen steg när du mötte den?

Hehe jo det kan man säga. Ena lyset är ju trasigt så hade de varit noga hade de ju kunnat stanna mig och sen hade det blivit dyrt...

Jeremy Clarkson "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."
Projekt: Saab 900 förfining, vård & ljudbygge https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4731481

PhiCas
13 februari 2012
#87
Growe skrev:
Malheus skrev:
Lillalilja skrev:

Går det alltså att försäkra en avställd bil eller hur går det till?

Tja den är väl "inte" påställd fören man betalt skatten om man säger så, och du "måste" försäkra först för att slippa straff avgift

du måste trafikförsäkra för att ens kunna ställa på bilen
det är helt omöjligt i dagens läge att ställa på en bil utan trafikförsäkring

men ställer du på bilen får du ju automatiskt en försäkring via trafikförsäkringsföreningen? har för mig att den kostar 105kr om dagen eller något sådant.

mvh


Sök