Mätte armaturen och den visade 127 ohm och det är strax under halv tank (Bör stämma) så den funkar. Plockat ut armaturen och kollat så den satt riktigt i tanken och det gjorde den. Satte i den gamla armaturen och nivån visade den samma. Provat med ett annat mätarhus och där också samma nivå.
Fattar inte vad felet kan vara, Har jag armaturen löst i handen (Inkopplad) och vänder den upp och ner så flyttar sig mätaren precis som den ska.
Någon som skulle kunna veta vad det kan vara, Får la åka till volvo å höra annars.
Det enda jag kan tänka mig är att mätaren som sitter i bilen är gjord för annan ohm, det finns ju 2 typer om jag inte är helt ute och snurrar, en som visar fullt på 255 ohm och en som visar fullt på 0 ohm?
Mätte armaturen och den visade 127 ohm och det är strax under halv tank (Bör stämma) så den funkar. Plockat ut armaturen och kollat så den satt riktigt i tanken och det gjorde den. Satte i den gamla armaturen och nivån visade den samma. Provat med ett annat mätarhus och där också samma nivå.
Fattar inte vad felet kan vara, Har jag armaturen löst i handen (Inkopplad) och vänder den upp och ner så flyttar sig mätaren precis som den ska.
Någon som skulle kunna veta vad det kan vara, Får la åka till volvo å höra annars.
Det enda jag kan tänka mig är att mätaren som sitter i bilen är gjord för annan ohm, det finns ju 2 typer om jag inte är helt ute och snurrar, en som visar fullt på 255 ohm och en som visar fullt på 0 ohm?
Ett tips iaf är inte säker dock
Det är det som spökar, Armaturen är inte till det mätarhuset om man säger så, Men den funkar iaf, fast den visar tom tank på full. men det gör inget, huvudsaken är att man kan se bränslenivån.
Nu börjar det luta lite åt styling hållet...... men mätarhuset mår nog bra av ett lyft in i 2000-talet. Men du åker på att köpa två satser med ringar va?
Man får ju inte riktigt känslan av styling när man ser ringarna, snarare tvärtom. Utan ringarna ser det ut att saknas något. Kör på ringarna röstar jag för
"..batteriet till min klocka har jag glömt att byta ut, så den här da'n lär nog aldrig ta slut.."
Nu återstår ett nytt tak, Ska fundera lite på hur jag ska gå till väga, Om jag ska leta upp ett annat tak eller om jag ska försöka klä om taket med nytt tyg.
Trodde att volvo hade slutat att sälja nya usa lycktorna? Kommer bli en helt ny bil när du får bort akvarie lyktorna
köptes dom här nya!? måste kostat skjortan isf med tanke på att ja fick ge 3000 för min ja har på 740..
Mina är inte nya! Användes av min far i ett år på hans 740 han hade 1988. Sen har dom legat nerpackad i en låda alla dessa åren.och äntligen kommit till användning igen
Hittade ett tyg som kommer passa utmärkt inne i bilen. Ungefär samma färg som originalutförandet. Inte för tunt utan helt perfekt. Ska åka och köpa det imorgon sen ska det gamla tyget och stoppningen på taket bort.
Va det jobbigt att få ut det? Ska försöka få ut mitt med på 740:n
Det var inga problem, var ute på 30 min. Men är det en sedan kan det vara lite krångligare. I vilket fall så är kombin inga problem att få ur taket på. Tänk på att vara 2-3 personer, det går sönder lätt.