Chrrille skrev:
Hej!
Har problem med min B230E maskin med K-jet sprut.
Kan börja med att berätta att Motorn är nyrenoverad.
Motorn startar bara ibland och när det väl går så går den bra på tomgång men så fort man gasar så går motorn inte rent, verkar precis som att den inte får tillräckligt med bränsle.
Motorn går runt och soppapumparna fungerar men den vill aldrig hoppa igång.
Kan det vara tätningarna till spridarna som är kass? Dom har jag nämligen inte bytt.
Eller kasst bränsletryck?
Kass tändspole?
Eller finns det någon som har något annat tips?
Alla vacumslangar sitter som dom ska.
Tändningen är rätt inställd.
Rotor, fördelare, tändkablar är nya.
Gnista finns
Börjar bli tokig på detta så hoppas det finns någon som är lite insatt i K-jet.
Tacksam för svar
Senare inlägg: Kollat samtliga vakumslangar samt insugspackningen och allt är 100% tätt.
Kollade även spridartätningarna och dom tätar också till 100% provat med både startas och läckagesökare.
Gjort kompprov och jämna och fina värden på samtliga cylindrar.
Fick tag i ett dokument om bränsletrycken på K-jet.
Systemtrycket ska ligga på 4,7 BAR
Spridartryck 3,3 BAR
Börjar tro att något är fel med Bränsletrycket då motorn inte går. verkar som att spridarna inte öppnar utan motorn går på kallstartsventilens bensin eftersom bilen inte startar efter att motorn blivit varm.
Allt i pumpväg fungerade i höstas när bilen ställdes in och något ingrepp på detta har inte gjorts.
Huvudpumpen byttes i höstas, dock är förpumpen inte bytt men att det skulle gå sönder bara av att bilen står stilla inomhus låter inte så troligt.
Någon som vet vad som kan orsaka dåligt bränsletryck på K-jetronic?
Tacksam för snabba svar
![smile](img/smilies/smile.png)