Du måste vara helt 100% perfekt i ALLT för att få en kunna flyga en C-130!
Samt så måste du ju faktiskt ha intresse. Inte så att du vet vad ett flygplan är utan du bör verkligen hålla koll på dom mest basic sakerna. T.ex vad Subsonic, transsonic, supersonic och hypersonic är (typ det mest basic som finns) samt så bör du faktsikt hålla koll på hur man faktiskt flyger en liten gräsklippare (typ cessna osv).
Inte för att vara negativ men du är körd.
Du har väldigt fel utbildning till och börja med och dina betyg är inte bra nog. Även med full MVG så är det inte ens säkert att du kommer in för att få sitta och flyga en C-130. Vilket är lägre krav än att få braka runt i en JAS.
Iochmed att alla drömmer om att få vara stridspilot så kan ju försvarsmakten välja och vraka och bara ta de bästa av det bästa av de allra bästa. Därmed så är det YTTERST liten chans att man ens får svar från dom.
Sushikocken: Han kan bara lycka till med det. Med en JAS drar du möjligtvis runt kanske 7-8g som allra mest. Redbull så finns det folk som drar uppemot 14g. Det är inget för en vanlig människa samt ska man ens ha en chans att styra en Extra 500 så nära pontoner i knivegg så måste man ha flugit sen man kom ut från BB.
Att som 18 åring börja sträva efter något annat än hobbyflyg eller kanske (bara kanske) civilflyg är bara slöseri med tid.
Visst vi alla vill väl sitta i en plastraket i mach 1 men man får ju faktiskt ta och vara realistisk.
Mitt tips, du vill flyga. Ta PPL cert och lek runt i pappstrutar på 10,000fot istället
![smile](img/smilies/smile.png)
EDIT: Jag är ingen bitter person. Bara realistisk. Någonstans får man faktiskt dra gränsen på dröm och verklighet. Jag själv vet att jag inte har det som krävs för att bli pilot av någon rang och helt seriöst, visst fan vore det kul att leka runt uppe i skyn med något plan. Men intresset är inte tillräckligt stort. Och om du nu som 18-åring kommer på att du helt plötsligt vill bli pilot, då är det försent sedan 10 år tillbaka. Dom flesta har lekt med radiostyrda plan, åkt med far i hans Cessna 172, tagit segelflygs cert/UL-cert redan vid väldigt ung ålder. Jag själv har inte tillräckligt med intresse och tog väl näst bästa, flygtekniker ^^ Och helt ärligt hade jag inte mycket intresse för flygplan överhuvudtaget innan jag påbörjade min utbildning. Visst drömde man om att vara stridpilot, precis som att man ville vara cowboy, austronaut, dinosaurie och Bill Gates. Men någonstans får man faktiskt dra gränsen mellan dröm och verklighet. Och att komma på sin dröm så otroligt sent brukar inte sluta så värst bra.