Tyvärr redan hemma, gick in lite för hårt igår på alkoholen så var totalt förstörd idag! men tackar, de va bland de grymmaste kvällen i mitt liv igår! Tok bra!
A to the D to the D to the E, ADDE, thats me, thats me!
Då kanske jag borde ha dragit upp då. Fick massa varningar på att det regnade och var dygnsurt så hoppade det surt nog. men men hade rätt så underbart väder här hemma med så.
Va faktiskt sämre drag på banan tyckte jag !! Men alla fyllon va det fart på ,, faan hälften e ju där bara för att supa !! Men ioförsig inget som störde jättemycket , men vi hade ungarna med oss , och då lägger man märke till det mer
Till nästa år....... sänk priserna. Vet många som inte åkte pågrund av det höga priset på allt.
Jag tänkte ge min syn på det hela. Eftersom vi lever i en marknadsekonomi så är det fri konkurrens, dvs prissättningen på varor och tjänster i landet är upp till säljaren. Gatebil har överlevt länge, vilket är ett tecken på att tillräckligt många är beredda att betala de priser arrangören satt för att få ta del av tjänsten (i det här fallet inträde/bankörning/utställningsplats osv) och för att Gatebil ska tjäna pengar de pengar de behöver på det hela för att hyra banan osv. Rent konkret, om du tycker priserna är för höga så är det fullt tillåtet för dig att erbjuda kunderna samma vara/tjänst för ett lägre pris om du vill det och tror du skulle tjäna på det. Är det en affärsidé du funderat på?
Jag tror du underskattar antalet utgifter som arrangören måste få in pengar till. Men det är egentligen inte relevant. Gatebil får tjäna hur mycket pengar de vill, det finns ju efterfrågan på den tjänst de säljer. Skulle inte tillräckligt många kommit och betalat så skulle de gått i konkurs, så enkelt är det.
Men du har rätt i att säkert skulle fler deltagare komma om priserna sänktes. Men det skulle inte per automatik innebära en ekonomisk vinst för arrangören. Många deltagare som betalar lite eller få deltagare som betalar mycket - vinsten blir ju densamma i slutändan. Ditt argument här kanske är att "ju fler bilar desto bättre", men det vet jag inte om jag kan hålla med om. Kvalitet går före kvantitet för mig. Och idag så är det redan såvitt jag kan se proppfullt med fina och brutala bilar på evenemangen, även det ett tecken på att priserna är rimliga. Skulle ännu fler anmäla sig till evenemanget så skulle följden alltså bli att ett par av dessa grymmaste bilar kanske inte skulle få plats, om de inte anmält sig i tid. De mest angelägna Gatebil-entusiasterna (tack vare prissättningen) är de som får platserna, som det verkar se ut idag.
Till nästa år....... sänk priserna. Vet många som inte åkte pågrund av det höga priset på allt.
Jag tänkte ge min syn på det hela. Eftersom vi lever i en marknadsekonomi så är det fri konkurrens, dvs prissättningen på varor och tjänster i landet är upp till säljaren. Gatebil har överlevt länge, vilket är ett tecken på att tillräckligt många är beredda att betala de priser arrangören satt för att få ta del av tjänsten (i det här fallet inträde/bankörning/utställningsplats osv) och för att Gatebil ska tjäna pengar de pengar de behöver på det hela för att hyra banan osv. Rent konkret, om du tycker priserna är för höga så är det fullt tillåtet för dig att erbjuda kunderna samma vara/tjänst för ett lägre pris om du vill det och tror du skulle tjäna på det. Är det en affärsidé du funderat på?
Jag tror du underskattar antalet utgifter som arrangören måste få in pengar till. Men det är egentligen inte relevant. Gatebil får tjäna hur mycket pengar de vill, det finns ju efterfrågan på den tjänst de säljer. Skulle inte tillräckligt många kommit och betalat så skulle de gått i konkurs, så enkelt är det.
Men du har rätt i att säkert skulle fler deltagare komma om priserna sänktes. Men det skulle inte per automatik innebära en ekonomisk vinst för arrangören. Många deltagare som betalar lite eller få deltagare som betalar mycket - vinsten blir ju densamma i slutändan. Ditt argument här kanske är att "ju fler bilar desto bättre", men det vet jag inte om jag kan hålla med om. Kvalitet går före kvantitet för mig. Och idag så är det redan såvitt jag kan se proppfullt med fina och brutala bilar på evenemangen, även det ett tecken på att priserna är rimliga. Skulle ännu fler anmäla sig till evenemanget så skulle följden alltså bli att ett par av dessa grymmaste bilar kanske inte skulle få plats, om de inte anmält sig i tid. De mest angelägna Gatebil-entusiasterna (tack vare prissättningen) är de som får platserna, som det verkar se ut idag.
Du behöver inte skriva långa uppsatser varje gång du skriver ett inlägg.
Förövrigt är priserna alldeles för höga. Priset som är idag är inte värt med vad som finns på området och det blir färre personer som åker dit efter varje år, tycker det har minskat mycket.
Till nästa år....... sänk priserna. Vet många som inte åkte pågrund av det höga priset på allt.
Jag tänkte ge min syn på det hela. Eftersom vi lever i en marknadsekonomi så är det fri konkurrens, dvs prissättningen på varor och tjänster i landet är upp till säljaren. Gatebil har överlevt länge, vilket är ett tecken på att tillräckligt många är beredda att betala de priser arrangören satt för att få ta del av tjänsten (i det här fallet inträde/bankörning/utställningsplats osv) och för att Gatebil ska tjäna pengar de pengar de behöver på det hela för att hyra banan osv. Rent konkret, om du tycker priserna är för höga så är det fullt tillåtet för dig att erbjuda kunderna samma vara/tjänst för ett lägre pris om du vill det och tror du skulle tjäna på det. Är det en affärsidé du funderat på?
Jag tror du underskattar antalet utgifter som arrangören måste få in pengar till. Men det är egentligen inte relevant. Gatebil får tjäna hur mycket pengar de vill, det finns ju efterfrågan på den tjänst de säljer. Skulle inte tillräckligt många kommit och betalat så skulle de gått i konkurs, så enkelt är det.
Men du har rätt i att säkert skulle fler deltagare komma om priserna sänktes. Men det skulle inte per automatik innebära en ekonomisk vinst för arrangören. Många deltagare som betalar lite eller få deltagare som betalar mycket - vinsten blir ju densamma i slutändan. Ditt argument här kanske är att "ju fler bilar desto bättre", men det vet jag inte om jag kan hålla med om. Kvalitet går före kvantitet för mig. Och idag så är det redan såvitt jag kan se proppfullt med fina och brutala bilar på evenemangen, även det ett tecken på att priserna är rimliga. Skulle ännu fler anmäla sig till evenemanget så skulle följden alltså bli att ett par av dessa grymmaste bilar kanske inte skulle få plats, om de inte anmält sig i tid. De mest angelägna Gatebil-entusiasterna (tack vare prissättningen) är de som får platserna, som det verkar se ut idag.
Du behöver inte skriva långa uppsatser varje gång du skriver ett inlägg.
Förövrigt är priserna alldeles för höga. Priset som är idag är inte värt med vad som finns på området och det blir färre personer som åker dit efter varje år, tycker det har minskat mycket.
Hur många har det minskat med varje år då? Antar att du sitter med några uppgifter.
Gör mera folk att det blir ett bättre event? Eller menar du mera bilar?
Jag tänkte ge min syn på det hela. Eftersom vi lever i en marknadsekonomi så är det fri konkurrens, dvs prissättningen på varor och tjänster i landet är upp till säljaren. Gatebil har överlevt länge, vilket är ett tecken på att tillräckligt många är beredda att betala de priser arrangören satt för att få ta del av tjänsten (i det här fallet inträde/bankörning/utställningsplats osv) och för att Gatebil ska tjäna pengar de pengar de behöver på det hela för att hyra banan osv. Rent konkret, om du tycker priserna är för höga så är det fullt tillåtet för dig att erbjuda kunderna samma vara/tjänst för ett lägre pris om du vill det och tror du skulle tjäna på det. Är det en affärsidé du funderat på?
Jag tror du underskattar antalet utgifter som arrangören måste få in pengar till. Men det är egentligen inte relevant. Gatebil får tjäna hur mycket pengar de vill, det finns ju efterfrågan på den tjänst de säljer. Skulle inte tillräckligt många kommit och betalat så skulle de gått i konkurs, så enkelt är det.
Men du har rätt i att säkert skulle fler deltagare komma om priserna sänktes. Men det skulle inte per automatik innebära en ekonomisk vinst för arrangören. Många deltagare som betalar lite eller få deltagare som betalar mycket - vinsten blir ju densamma i slutändan. Ditt argument här kanske är att "ju fler bilar desto bättre", men det vet jag inte om jag kan hålla med om. Kvalitet går före kvantitet för mig. Och idag så är det redan såvitt jag kan se proppfullt med fina och brutala bilar på evenemangen, även det ett tecken på att priserna är rimliga. Skulle ännu fler anmäla sig till evenemanget så skulle följden alltså bli att ett par av dessa grymmaste bilar kanske inte skulle få plats, om de inte anmält sig i tid. De mest angelägna Gatebil-entusiasterna (tack vare prissättningen) är de som får platserna, som det verkar se ut idag.
Du behöver inte skriva långa uppsatser varje gång du skriver ett inlägg.
Förövrigt är priserna alldeles för höga. Priset som är idag är inte värt med vad som finns på området och det blir färre personer som åker dit efter varje år, tycker det har minskat mycket.
Hur många har det minskat med varje år då? Antar att du sitter med några uppgifter.
Gör mera folk att det blir ett bättre event? Eller menar du mera bilar?
Jag är egen företagare inom entreprenad branschen och där får man tänka hur man sätter sina priser utan att tappa kunder. Jag ligger strax under vissa och får mkt kunder utan att tumma på service o kvalitet.
Jag var där igår lördag och det var inte lika mkt folk på läktare och i depån som föregående år och jag hörde fler på samma läktare som sa samma sak. Jag är ett Gatebil fan och betalar men iår tyckte jag det var lite väl dyrt.
Köpte bara dagsbiljett iår och den är inte värd 250kr då man inte får vara kvar efter kl 18.00 eller vad det var.
Jag är egen företagare inom entreprenad branschen och där får man tänka hur man sätter sina priser utan att tappa kunder. Jag ligger strax under vissa och får mkt kunder utan att tumma på service o kvalitet.
Jag var där igår lördag och det var inte lika mkt folk på läktare och i depån som föregående år och jag hörde fler på samma läktare som sa samma sak. Jag är ett Gatebil fan och betalar men iår tyckte jag det var lite väl dyrt.
Köpte bara dagsbiljett iår och den är inte värd 250kr då man inte får vara kvar efter kl 18.00 eller vad det var.
Jag tycker inte du blir trovärdig när du säger sådär. Du visste väl att du inte fick vara på området efter kl 18.00 på bara en dagsbiljett? Då säger du emot dig själv när du påstår att du betalade 250kr för en dagsbiljett fast du inte tyckte det var värt det. Varför betala för någonting som man inte tycker är värt pengarna?
Jag är egen företagare inom entreprenad branschen och där får man tänka hur man sätter sina priser utan att tappa kunder. Jag ligger strax under vissa och får mkt kunder utan att tumma på service o kvalitet.
Jag var där igår lördag och det var inte lika mkt folk på läktare och i depån som föregående år och jag hörde fler på samma läktare som sa samma sak. Jag är ett Gatebil fan och betalar men iår tyckte jag det var lite väl dyrt.
Köpte bara dagsbiljett iår och den är inte värd 250kr då man inte får vara kvar efter kl 18.00 eller vad det var.
Jag tycker inte du blir trovärdig när du säger sådär. Du visste väl att du inte fick vara på området efter kl 18.00 på bara en dagsbiljett? Då säger du emot dig själv när du påstår att du betalade 250kr för en dagsbiljett fast du inte tyckte det var värt det. Varför betala för någonting som man inte tycker är värt pengarna?
Jag vill se bilar köra på bana o sladda.
Alla som vill ska även kunna köra på banan dessa dagar inte bara typ Driftmonkey o dom andra stora drift teamen. Vill jag se riktig drifting så drar jag väl till Japan eller USA o tittar. Jag vill se dom här som annars aldrig får chansen att visa upp sig som vanliga killar o tjejer som inte har 100000kr för att köra en helg.