Gjorde om tråden till 6,5" ist då jag hååller på o moddar kartfacken , 1 sida är klar men där sitter just nu en Tanlon jävla värdelös 6,5" som spelar så jäkla kasst så fort man drar upp lite volym De låg o skräpa i en låda så satte dit den för att se så allt passade som man hade sågat till
Ekonomin är ju lite skral men tänkte att det borde väl gå att hitta några hyfsade som spelar bra bas för runt 1000 lappen ca kanske något mer om det är värt det och de ska kunna drivas bra med bara stereon till att börja med o tåla lite volym utan att dista sönder
6.5" är väldigt lätt att fixa själv om du är lite händig! Kolla mitt fotoalbum, där har vi byggt enkelt med en skiva bara och klätt så ser det bra ut också!
Japp! Eller ja, vi sågade ut en fyrkant där kartfacket satt, och fäste en 22mm MDF skiva på baksidan för att det skulle vara en riktigt stum montering, kanske lite till överdrift men det kan aldrig bli för stumt! Eftersom vi skulle klä dörrsidan efteråt så skruvade vi helt enkelt fast den med vanliga träskruv rakt igenom själva dörrsidan, och tätade sedan runtom på baksidan! En 8" går säkerligen att få i om den inte har djupt monteringsdjup! Men krävs mer arbete för det, plus att det kan bli lite krångel med rutveven om du nu inte har elhissar!
okej får se vilket det blir om det blir 5,25" eller 6,25" eller rentav 8" Men kartfacket är bara den lilla fyrkantiga som sitter skruvad eller bara itryckt? Tänkte för på 740 sitter det ju i ett mao kartfacket utgör hela underdelen på dörren så lite bökigare att fixa på den minns jag en gång i tiden
Antar att det är likadant på 7/9 serien. Dörrsidan sitter bara i tre vita clips eller vad man kallar dessa på undersidan som man bara drar av, sedan sitter det väl kanske fem skruvar som man drar ut från insidan. Eventuellt kan man behöva lossa på någon "dämpmatta" och sedan är det klart och du har hela undersidan av dörrpanelen att leka med
har ett mds classic någonting steg liggandes på landet det borde räcka till framsystemet tycker jag
Har ev ett Caliber evolution 2300 500 W rms bryggat 2 kanals och ev macrom 42.25 slutsteg på g och både mds och macrom steget duger ju till ett framsystem ? Caliber steget känns lite overkill att köra med där
Mds steget heter Classic Amp 2 och enligt uppgift ger 2x75 w rms och 1x150 w rms 4ohm som jag tar med en nypa salt men någonstans där i sifferväg hamnar man väl drygt
Har funderat på det med det har jag men hittar inget tilltalande men behöver också ha några som inte har så stor o djup magnet så de får plats vid fd kartfack som byggs om
Dom såg ju inte så tokiga ut och spelar nog bättre än mina "Host Host" Tanlon skit som sitter i nu där konen sprack på vid lite högre spelande Men men då kan jag kasta dom i soptunnan där de hör hemma