4347
Sök

Volvo 855, all ström försvinner vid körning, men kommer tillbaks direkt

40 Inlägg
5 mars 2012
Trådstartare
Hej!

Har ett lite jobbigt fel, började för två dagar sedan, när jag är ute och kör med bilen så kan det hända att all ström försvinner i bilen, lampor, belysning, stereo allt släcks ner men kommer tillbaks lika fort, allt går på 1 sekund. Nu vid senaste körningen så hände det riktigt tätt, typ 10 gånger på 5 minuter.

Någon som vet vad felet kan vara?

Forummoderator
26 373 Inlägg
5 mars 2012
Har du kollat så kontakterna på batteriet verkligen sitter fast på batteripolerna?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

40 Inlägg
5 mars 2012
Trådstartare
Japp det var det första jag kollade, rengjorde runt polerna också! Väldigt konstigt fel, är säkert något simpelt litet enkelt fel, men har inte varit med om något liknande innan!

Forummoderator
26 373 Inlägg
5 mars 2012
Alla jordflätor till/från batteriet  och till/från motor sitter där dom ska?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

40 Inlägg
5 mars 2012
Trådstartare
Får ut och inspektera lite noggrannare snart, ska kolla upp det du sa! Tänkte bara ifall det kanske var något standard fel eller liknande smile

Forummoderator
18 092 Inlägg
5 mars 2012
Jag funderar lite på tändningslåset.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

695 Inlägg
5 mars 2012
Sliten bottenkontakt i tändningslåset är ett oerhört vanligt förekommande problem på 850is, speciellt om man haft stora nyckelknippor hängande i låset....

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance

519 Inlägg
5 mars 2012
tändningslås som glappar.symptom blir att allt slocknar i bilen som radio.fläkt, instrumentbelysning, vindrutetorkare mm...haft detta felet på några 850 och en 960..

Sök