Hej, har en m46 låda med OD på min 945.a med en D24 TIC motor, I bland när en kör så funkar växellådan hur bra som helst, biter verkligen bra men sen efter en ha kört ett tag så börjar han slira ganska lätt på 3.an 4.an och OD.n !? visseligen laddar ju turbon 1,2 bar men det tycker ja inte ska påverka speciellt mycket. det konstiga är att den slirar inte alltid utan de kommer alltid efter en stund när motorn har kommit upp i temperatur ! tips ideer tankar ?
Hej, har en m46 låda med OD på min 945.a med en D24 TIC motor, I bland när en kör så funkar växellådan hur bra som helst, biter verkligen bra men sen efter en ha kört ett tag så börjar han slira ganska lätt på 3.an 4.an och OD.n !? visseligen laddar ju turbon 1,2 bar men det tycker ja inte ska påverka speciellt mycket. det konstiga är att den slirar inte alltid utan de kommer alltid efter en stund när motorn har kommit upp i temperatur ! tips ideer tankar ?
Lådan slirar aldrig men kopplingen slirar på högre växlar när den börjar bli dålig då momentet blir högre på högre växlar och efter ett tag kommer du ingenstans när kopplingen är helt slut. Ja rekomenderar den hårdare tryckplattan som kg säljer om du köra med höjt ladd
Aldrig vart med om eller hört. Körde utan olja i en gammal m46 odn funka inte men alla andra växlar gjorde hur förklarar du de? Odn måste ju ha olje tryck för att funka? Och ja den va helt tom för hela lådan va spräck plus ett stort hål nere på sidan
Aldrig vart med om eller hört. Körde utan olja i en gammal m46 odn funka inte men alla andra växlar gjorde hur förklarar du de? Odn måste ju ha olje tryck för att funka? Och ja den va helt tom för hela lådan va spräck plus ett stort hål nere på sidan
Od behöver olja för att funka ja. Men od har även en slirkoppling (lameller) som slits.. Därav den slirar. Ett vanligt fel för oss med lite "Trimmade" Turbo bilar...
Sök runt på tpc så hittar du fort förklaringen där...