Jag vet... Mycket köpråd från mig nu! Men jag ska i april köpa en bil som ska ersätta Hyndan. Ungarna är inte så rädda om mina bilar så en fin och trevlig kälke som kan vara en ersättning för 300C även under längre sträckor. Följande alternativ har jag just nu:
- MB E420 -97, Den lådan litar jag på rakt av.
- Volvo S80 T6 (Den håller sådär har jag förstått)
- Saab 9-5 fulltryckare. Kombi kostar mer och det behöver jag inte. Vet att Sedan är i princip osäljbara. Fynda?
- Renault Laguna -02 V6 206 Hk (jag vet, elfel...)
- BMW 523iA -98 ca. 5-stegslåda med manuell option. Eller 528. Dock rostfri!
- Citroen C5 2.0 eller 3.0. MKI eller MKII, bilen känner jag till men har bara kört en automat en gång!
- Volvo S/V40 Fas2 T4. Leksaksbil, jag vet! Men billig...
- BMW, övriga modeller
Osv. Kom med förslag eller gnäll! Ingen V70 eller S70. Då skjuter jag mig hellre i foten. Cherokee och liknande är för dyra i drift. Den bör klara sig på runt en liter/mil. Eftersom jag bor på "landet" räknar jag enbart landsvägskörning och farthållaren på 100 km/h på motorväg. Jag köper inte en bil där AC "behöver fyllas" Vi vet alla att det betyder att den är skrot då... Den ska kyla! Ett krav! Inte heller köper jag en GDi då dessa suger.
Senast redigerat av Dieselsmurfen (6 mars 2012)
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!