Vrid runt motorn tills du ser en nolla (0) i svänghjulet. Den ser du via ett hål i sprängkåpan. Nollan ska "halveras" mot klacken, alltså ska endast halva nollan synas.
Kontrollera sedan att kamdrevet är i rätt läge, detta gör du genom att kolla på baksidan av kamhjulet, finns ett litet hål i bakre kamremskåpan där du kan se hjulet. På hjulet finns en liten stansad prick eller en linje, denna ska ligga i linje med ventilkåpspackningens övre kant. (kan vara lite svårt att se).
Syns inte markeringen så drar du runt motorn ytterligare ett varv, då bör båda markeringarna kunna linjeras.
Sen sätter du dit fördelaren. Rotorns mitt ska peka mot strecket på fördelaren som visar vilken som är "ettans cylinder". Den markeringen ser du endast om du har dammskyddet borta. Eftersom det är ett drev så kan det ta några försök innan du får den rätt.
Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (23 mars 2012)