Saker och ting fick sig även en släng av lite färg! Båda färgerna är värmebeständiga och har sprutats med sprutpistol av far min, den svarta håller för 400 grader och den silvriga för 600, båda är matta och äckligt snygga
Även servopumpshjulen fick sig lite färg!
Och sedan ventilkåpan som jag blev mest nöjd med, imorgon målar jag nog en annan silver!
Imorgon är även planen så att alla grejor eller så mycket jag orkar åker på blocket, och ska fästas med lite nya insex bultar det också, sedan skall även toppen på. Nu händer det grejor och jag känner mig sjukt flitig!
Update: Är lack på min momentnyckel. Från Biltema.. Säger väl det mesta.. Undrar om dom köper måndagsexemplar av halvfabrikat. Vilket jävla skit rent ut sagt! Höll på dra säkert 100 nm när den var inställd på 20.. och den klickar knappt, mög!!
Så antingen köpa ny på Swedol imorgon eller låna en Då jävlar!
Fått lite gjort idag trots att hela kvällen gick till streetrace i Helsingborg
Toppen är dragen 109nm i stegen 40-60-90-109 tillsammans med en 3 skivig MLS toppapackning
Sedan har det monterats nya packboxar och jag hängde även på mitt nya insug för att få drömma lite, som definitivt skall byggas om innan det ska användas.. Ska använda original vid inkörning och bes!
Så såhär kommer den bistra sanningen se ut under besiktning och inkörning!
Även en liten bild på turbon, som ska bytas inför mappning, varför inte fixa mer effekt när man väl kan.. och självklart körs det stålomspunnen slang till den!
Nu händer det inte så mycket mer.. Väntar på röret mellan oljepump o block och den långa slangen genom blocket till vevhusventilationen innan tråget kan sättas på och motorn dras igen! Sakerna kommer till Bilia någon gång i början av nästa vecka och fram tills dess ska jag hinna åka lastbil upp och ner till Stockholm
prenumeration lagd! fan du har klass på grejerna, nice vad är det för vxllåda mer än att det är en zf? hur många växlar, kommer från vilken bmw?
såg nu att detmesta stod på din bilprofil varför jag frågar e för jag ska byta vxl-låda på min 940, och fundera på m90 eller om man direkt skulle satsa på stabilare bmw-låda
prenumeration lagd! fan du har klass på grejerna, nice vad är det för vxllåda mer än att det är en zf? hur många växlar, kommer från vilken bmw?
såg nu att detmesta stod på din bilprofil varför jag frågar e för jag ska byta vxl-låda på min 940, och fundera på m90 eller om man direkt skulle satsa på stabilare bmw-låda
Hehe tack så mycket! Försöker litegrann iaf! Lådan är från en e34 525 bensin:) så ska väl hålla lite!
Satsa på en bmw låda direkt. M90 är inte mycket att hämga i granen:)
prenumeration lagd! fan du har klass på grejerna, nice vad är det för vxllåda mer än att det är en zf? hur många växlar, kommer från vilken bmw?
såg nu att detmesta stod på din bilprofil varför jag frågar e för jag ska byta vxl-låda på min 940, och fundera på m90 eller om man direkt skulle satsa på stabilare bmw-låda
Hehe tack så mycket! Försöker litegrann iaf! Lådan är från en e34 525 bensin:) så ska väl hålla lite!
Satsa på en bmw låda direkt. M90 är inte mycket att hämga i granen:)
kommer nog göra det asså! men vad är det för utväxling på 5an på denna? är inte sugen med en som har1:1 på 5an, vill kunna åka hyffsat snålt och tyst/låga varv i ex motorvägsfart
vad är det för grejer du skaffat mer för och få det och passa? såg att du kör med 763 platta, vad är det för diameter på den? och vad använder du för svänghjul? ngt annat jag funderar på är om allt passar mot vevaxellagret och och om avståndet blir rätt, alltså om splinsen blir förskutna för mkt in/ut gentemot lamellen? lite svårförklarat så du kanske själv kan beskriva hur du gått tillväga eftersom det dedan sitter på plats
prenumeration lagd! fan du har klass på grejerna, nice vad är det för vxllåda mer än att det är en zf? hur många växlar, kommer från vilken bmw?
såg nu att detmesta stod på din bilprofil varför jag frågar e för jag ska byta vxl-låda på min 940, och fundera på m90 eller om man direkt skulle satsa på stabilare bmw-låda
Hehe tack så mycket! Försöker litegrann iaf! Lådan är från en e34 525 bensin:) så ska väl hålla lite!
Satsa på en bmw låda direkt. M90 är inte mycket att hämga i granen:)
kommer nog göra det asså! men vad är det för utväxling på 5an på denna? är inte sugen med en som har1:1 på 5an, vill kunna åka hyffsat snålt och tyst/låga varv i ex motorvägsfart
vad är det för grejer du skaffat mer för och få det och passa? såg att du kör med 763 platta, vad är det för diameter på den? och vad använder du för svänghjul? ngt annat jag funderar på är om allt passar mot vevaxellagret och och om avståndet blir rätt, alltså om splinsen blir förskutna för mkt in/ut gentemot lamellen? lite svårförklarat så du kanske själv kan beskriva hur du gått tillväga eftersom det dedan sitter på plats
mvh Alexander
Jag tror min är 1:1 på 5an fast det skiter jag i, detta ska bli en skoj bil att köra.. 1:1 på 5an tillsammans med min 3.54 bakaxel skulle vara som en 3.73 automataxel som jag förstått det:)
Jag kör med ett enkelmasse svänghjul från m46 låda tillsammans med 763 platta och 4 puck sinter. Lämnade bara iväg lådan så det ska passa och inte bli förskjutet vad jag vet, men det märker vi!
Har kommit en liiiiiiiiiten bit påvägen! Beställde en bolt-on växellådsbalk till ZF lådorna på 7/900 igår från L-M-R.. Ringde dom kl 13:00, 13:30 var den packad och skickad och imorse när jag vaknade hade den åkt från trollhättan till vellinge.. Snabba puckar minst sagt!!
Såhär ser den ut!
På lådan!
På bilen blev det såhär!
Blev en jäkla massa bilder så att ni som undrar över hur den ser ut från alla möjliga och konstiga vinklar kan se det!
Kan även stolt titulera mig Sveriges sämsta iPhone fotograf! Känns bra..!!
Hur som helst så fick man använda ett par av bulthålen lite längre bak och inte där den gamla balken har suttit.. Har inte slängt på kardanen än utan ska göra det imorgon.. kommer bli jäkligt intressant om det passar eller inte, skulle väl inte bli jätte förvånad om nu kardanen är för lång.. så än ropar jag inte hej!
För övrigt har jag tandvärk i en visdomstand och är på ett jävla humör men ska väl kunna mecka lite med.. Ska till Bilia imorgon o se om mina grejor kommit så man kan dra igen bottendelen!
Har äntligen hittat laserskuret rostfritt till vevhusventilationen! Så nu jävlar ska det gängas AN kopplingar o göras en riktig vevhusvent, så jävla nice!