Va förbi järnkiosken idag och köpte lite nytt skit, bland annat kupolmuttrar till ventilkåpan, får fan 10% där nu haha!
Va även på Bilia och hämtade ut detta, på bilden finns grejor för 597:- SJUKA priser....:@
Mjukt och fint som det ska va och inte stelt o jävligt som innan
Som tidigare nämnt så har inte oljepumpen passat, dom har väl vatt fulla vid tillverkningen. Va ca 4 tiondelar för tjock jämfört med hålet i blocket, så det filades till!
Självklart är det alltid nåt som ska hålla på och jävlas! I detta fallet är det mina ARP bultar till ramlageröverfallen. Vad tycker ni jag ska göra? Vågar man göra en liten inbuckling på röret där jag så fint har ritat? Vi snackar kanske 2-4mm som behövs.. Tänker mest på att röret är ju inte lika tjockt i böjen som det är där uppe så det känns inte som om det gör så mycket.. behöver iaf HJÄLP med det
Härligt eftermiddagsmeck med Alan Jackson i högtalarna!
Med lite vilja, våld och vasselin går ALLTING!
Min nya bästa vän på bild!
Vipps så passade även oljepumpen och röret! Självklart 12:9 bultar till oljepumpen..
Allting rengjordes och jag sprutade på lite 5 56 för att smörja upp allt innan locket stängdes igen
Snart trillar koppling och vevhusventplåten in, då ska det fixas riktig vevhus vent och beställas lite fler grejor så att bilen snart kan komma ut på vägarna!
Med mina ARP-bultar så var en mutter nedslipad för att röret till oljepumpen skulle gå fritt.
Aha okejdå, Jag var inte så intresserad av det med tanke på att motorn kommer åka ur sen, och vill inte fila på muttrarna någonting.. har ändå högflödespump så att knyckla till röret lite ska inte vara något problem
Med mina ARP-bultar så var en mutter nedslipad för att röret till oljepumpen skulle gå fritt.
Aha okejdå, Jag var inte så intresserad av det med tanke på att motorn kommer åka ur sen, och vill inte fila på muttrarna någonting.. har ändå högflödespump så att knyckla till röret lite ska inte vara något problem
Köpte mina bultar o muttrar på SPM. de ser ut som att han bara lagt den på en bandslip .. Inte så hightech alltså. Det blir ju minst lika bra att göra som du gör! Lycka till med bygget, det ser jättefint ut. ta gärna en titt på mitt, finns länk på min profil
Med mina ARP-bultar så var en mutter nedslipad för att röret till oljepumpen skulle gå fritt.
Aha okejdå, Jag var inte så intresserad av det med tanke på att motorn kommer åka ur sen, och vill inte fila på muttrarna någonting.. har ändå högflödespump så att knyckla till röret lite ska inte vara något problem
Köpte mina bultar o muttrar på SPM. de ser ut som att han bara lagt den på en bandslip .. Inte så hightech alltså. Det blir ju minst lika bra att göra som du gör! Lycka till med bygget, det ser jättefint ut. ta gärna en titt på mitt, finns länk på min profil
kikat lite nu i tråden riktigt fint blir det fräsh motor! önskar jag kan plocka ur min någon gång o fräsha upp lite gör så mycket! . dock skall ja väl inte trimma något kanske men ingen turbo iaf blir det inte... .
Idag är det sista beställt inför uppstarten! följande blev beställt:
Nuke Fuelrail Aeromotive AN6 BTR Diverse AN8 kopplingar 5 meter AN stålomspunnen slang Ståldrev vevaxeln 16v bredd rundkugg Alu remhjul 3 spårigt med triggeruttag Ställbart Kamdrev 24mm kamrem
Billigt o bra.. Nära 10 000:- bara där.. Så det är INTE billigt att bygga
Men jäääävligt roligt! Får även gratis frakt på mitt lock till vevhusventen bara för att jag fått vänta ett par dagar och tryckplatta o svänghjul ska balanseras imorgon