Visst går det att konvertera själv, det bilprovningen (-91 eller äldre) kräver är att tankarna är godkända (tex passat tankar) och att kopplingar och slangar är godkända för respektive tryck och installerat enligt deras normer (minimera risken för läckage in i kupen tex).
Jag har konverterat en Jeep till quadfuel Bensin, E85, Biogas (CNG), och vätgas (Hydrogen) men har blivit avrådd av en besiktningskille jag känner att regga den för gas (bilen är redan godkänd som flexifuel (E85, Bensin) då besiktningarna blir omständigare.
Därför kommer jag plocka bort gastankarna vid besiktning för att slippa det krabbet.
Innan jag reggade den så byggde jag en helt ny motor som är på 4.6 liter, dubbla turboaggregat, eftermarknadssprut och egenbyggd gasstyrning så jag har bra snurr på maskinen men samtidigt väldigt bränslesnål beroende på vilken mapp jag har laddat in.
Jeep Wrangler -91 Twinturbo 4.6 Stroker
Sveriges första godkända hemmakonverterade Flexifuel numer ombyggd till Quadfuel.
Bensin, E85, Hydrogen, Biogas (CNG)