2982
Sök

Sprucken insex hjulmutter!

40 Inlägg
15 mars 2012
Trådstartare
Hur ska jag lösa detta?

snacka om hjärnblödning på mig!

förövrigt så gick det inte att knacka tillbaka flisan (aluminium) skiten har gått av
och jag är trött haha!

nån som har någon erfarenhet  som har bra tips?

https://www1.garaget.org/gallery/images/97/96542/96542-d6fabef7e759a8b9796c3c86b71f940e.jpg
hur ska jag lösa detta?

165 Inlägg
15 mars 2012
Svetsa fast en annan bult på den som sitter fast.
Gjorde så på golfen när det satt en låsbult som jag inte hade nyckel till

40 Inlägg
15 mars 2012
Trådstartare
gör det nån skillnad att det är en alumutter? har hört att det är knepigt att svetsa på aluminium

165 Inlägg
15 mars 2012
Alu är annorlunda att svetsa i, ja.
Har aldrig provat själv så vet inte vad som behövs eller hur man gör, tyvärr

Fri fart för ett fritt folk!
14 086 Inlägg
15 mars 2012
släpp dom andra en del ut och kör och sen vrider du loss den trasiga bulten med en tång av valfritt slag

Kör fort så hinner inget hända...

...has left the building...
4 474 Inlägg
15 mars 2012
Borra?
Growes variant kan funka om du inte är rädd om fälgen

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

40 Inlägg
15 mars 2012
Trådstartare
Growe skrev:
släpp dom andra en del ut och kör och sen vrider du loss den trasiga bulten med en tång av valfritt slag

det ska jag testa  tack!

40 Inlägg
15 mars 2012
Trådstartare
Aero T16 skrev:
Varför har du hjulmutter i Aluminium?

jag har faktiskt aldrig sätt en insex hjulmutter gjord av vanlig stål,
  alla dyrare muttar är också gjorda i aluminium eller titan.

135 Inlägg
15 mars 2012
alu e ganska mjuk

ta en hylsa som e precis för liten för att passa, hammra på den! sen bara dra av med spärrskafft

varför är alla så dryga?

2 024 Inlägg
15 mars 2012
Lite för mycket rost på den där för att vara aluminium va?

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

438 Inlägg
15 mars 2012
BioScart skrev:
Aero T16 skrev:
Varför har du hjulmutter i Aluminium?

jag har faktiskt aldrig sätt en insex hjulmutter gjord av vanlig stål,
  alla dyrare muttar är också gjorda i aluminium eller titan.

Dina hjulbultar är inte i aluminium, de är i stål,
Borra väck resten av skallen sen är det ju bara att lossa dom andra om du inte vill riskera fälgarna,
Med att svetsa fast något i skallen tänkte jag,

MVH VAnd3rsson

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
15 mars 2012
Expoze skrev:
Lite för mycket rost på den där för att vara aluminium va?

Han tror nog att det är alu bara för att det är blankt och glänser tongue     lol

Nej som sagt, aluminium rostar inte och det där är bara en helt vanlig kromad stålbult....

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

VD
643 Inlägg
15 mars 2012
Sätt en slangklämma runt den och lossa

Dahlgren
450 Inlägg
15 mars 2012
Svetsa.
Eller så kan du slipa ner muttern på 2 ställen för att få en finare yta att klämma fast en rörtång och sedan vrida lös den.

Eller mja, det se ut som att du kan få dit en tång utan att göra något större.
Borra.
Senast redigerat av A-Dahlgren (15 mars 2012)

6 170 Inlägg
15 mars 2012
A-Dahlgren skrev:
Svetsa.
Eller så kan du slipa ner muttern på 2 ställen för att få en finare yta att klämma fast en rörtång och sedan vrida lös den.
Borra.

Slipar man ner en ihålig mutter blir det nog inte vidare mycket kvar att dra i....

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz

537 Inlägg
15 mars 2012
Prova även att spänna åt de andra hårdare och sedan försöka få loss den trasiga... förhoppningsvis har du 5-bult.

MVH / Martie

:: MartieCars.com ::..:..::.

Dahlgren
450 Inlägg
15 mars 2012
TBOC_Razor skrev:
A-Dahlgren skrev:
Svetsa.
Borra.

Slipar man ner en ihålig mutter blir det nog inte vidare mycket kvar att dra i....

Tänkte mest så att man får en liten finare yta så att rörtången inte släpper direkt.
Behövs inte så mycket slipande för att den ska bli lite Planare än RUND. nu snackar vi inte om att slipa ner halva tjockleken av muttern utan bara en liten liten yta.
Annars kanske det bara är att fästa rörtången direkt på muttern. den trasiga delen av muttern räcker kanske som fäste.
Senast redigerat av A-Dahlgren (15 mars 2012)

6 170 Inlägg
15 mars 2012
A-Dahlgren skrev:
TBOC_Razor skrev:
A-Dahlgren skrev:
Svetsa.
Borra.

Tänkte mest så att man får en liten finare yta så att rörtången inte släpper direkt.
Behövs inte så mycket slipande för att den ska bli lite Planare än RUND. nu snackar vi inte om att slipa ner halva tjockleken av muttern utan bara en liten liten yta.
Annars kanske det bara är att fästa rörtången direkt på muttern. den trasiga delen av muttern räcker kanske som fäste.

Tror inte den håller för att använda rörtång på bara, ganska tunt gods som ska ta en hel del kraft..

241 Inlägg
15 mars 2012
knacka dit en liten rörstump som passar utanpå skruvskallen sen är det bara att slå i insexhylsan å dra loss

Sök