3904
Sök

Volvo 850 t5 -94 startar ej

11 Inlägg
20 mars 2012
Trådstartare
Hejsan har en 850 t5 som vägrar starta. larmdosan åkte i backen igår så kunde inte stänga a larmet då gick startmotorn bara runt så lät jag nyckeln sitta i ett tag o vips så starta den utan problem. Men nu imorse när jag skulle iväg till jobbet så gick jag ut o skulle starta men den vägrar. Startmotorn går runt o sånt men den vill inte starta nån som har nån aning om vad det kan vara? Tack på förhand
Mvh Niklas

Kod:

Senast redigerat av Niklas9201 (20 mars 2012)

385 Inlägg
20 mars 2012
felkod? och den kommer säker visa vevaxelgivare? den va kass på min när den plötsligt inte startade!
Niklas9201 skrev:
Hejsan har en 850 t5 som vägrar starta. larmdosan åkte i backen igår så kunde inte stänga a larmet då gick startmotorn bara runt så lät jag nyckeln sitta i ett tag o vips så starta den utan problem. Men nu imorse när jag skulle iväg till jobbet så gick jag ut o skulle starta men den vägrar. Startmotorn går runt o sånt men den vill inte starta nån som har nån aning om vad det kan vara? Tack på förhand
Mvh Niklas

Kod:

börn i varje hörn är fett rätt;)

11 Inlägg
20 mars 2012
Trådstartare
smekallracing skrev:
felkod? och den kommer säker visa vevaxelgivare? den va kass på min när den plötsligt inte startade!
Niklas9201 skrev:
Mvh Niklas

Kod:

okej vad fick du göra då? vart kollar man felkoder på 94an årsmodell vet ine vart dom sitter har bara haft en 96 förut..men det är ju lite konstigt att den starta utan problem igår när man låtit nyckeln sitta i ett tag sen idag så har jag försökt sjukt länge men den dödar bara batteriet o starten går runt utan att det händer nåt. kan det ha något med larmet o göra?

385 Inlägg
20 mars 2012
bara bytte den sen gick han, fick upp felkod att den var trasig! vet inte men sitter det ingen svart box i motorutrymmet? hum, larmet har med startspärr att göra men borde räcka att nolla på batteriet för att få det att funka igen isf så har du kört med bilen så vettefan fall det har med saken att göra tongue
Niklas9201 skrev:
smekallracing skrev:
Niklas9201 skrev:
Mvh Niklas

Kod:

okej vad fick du göra då? vart kollar man felkoder på 94an årsmodell vet ine vart dom sitter har bara haft en 96 förut..men det är ju lite konstigt att den starta utan problem igår när man låtit nyckeln sitta i ett tag sen idag så har jag försökt sjukt länge men den dödar bara batteriet o starten går runt utan att det händer nåt. kan det ha något med larmet o göra?

börn i varje hörn är fett rätt;)

11 Inlägg
20 mars 2012
Trådstartare
okej får inte fram några felkoder den bara lyser rött hela tiden när man håller ner knappen o sätter i pinnen.. någon annan som har nån ide skulle verkligen behöva fixa det här snabbt.

113 Inlägg
20 mars 2012
har du startspärr på bilen ? det kan ju ställa till en del problem om du tappa dosan imarken och den inte larmar av ordentligt, för då går starten men styrdonet får ingen signal att bilen är upplåst och spärrar bränsle tändning osv.

121 Inlägg
20 mars 2012
du släppte på knappen efter ca 6-8 sek va ? ;-)

11 Inlägg
20 mars 2012
Trådstartare
viktor_89 skrev:
har du startspärr på bilen ? det kan ju ställa till en del problem om du tappa dosan imarken och den inte larmar av ordentligt, för då går starten men styrdonet får ingen signal att bilen är upplåst och spärrar bränsle tändning osv.

Ja jag vet men startmotrn ska väl inte gå då? eller stryper den bara bränslet? jag fick med en extra nyckel utan larm dosa hur gör man då om bilen är larmad och man bara har extra nyckeln?  finns det nåt sätt att koppla förbi larmet jag har försökt ta ut c-lås säkringen men det gav inget...

11 Inlägg
20 mars 2012
Trådstartare
Merzacl500 skrev:
du släppte på knappen efter ca 6-8 sek va ? ;-)

Haha yes det gjorde jag wink men den ska väl börja blinka om det är något fel?

121 Inlägg
20 mars 2012
den ska väl blinka hur som haver har jag för mig, 1-1-1 då har du inga felkoder, hade du på tändningen i radio läge ? smile

113 Inlägg
20 mars 2012
jo startmororn går men bilen låser inte upp styrdornet, du får kolla blinkkoden på bilen och radera den och sedan prova med en annan nyckel om du har.

11 Inlägg
20 mars 2012
Trådstartare
Merzacl500 skrev:
den ska väl blinka hur som haver har jag för mig, 1-1-1 då har du inga felkoder, hade du på tändningen i radio läge ? smile

okej jag har provat med både radio läge o ingen tändniing alls men den har bara ett rött lysande ljus..

113 Inlägg
20 mars 2012
kolla om du kan få fram koderna någonstans på nätet exempel volvoforum osv

11 Inlägg
22 mars 2012
Trådstartare
Nu har jag kommit förbi larmet men det visar sig att den inte har någon gnista. kam/vexaxelgivare eller databox fel? hur tar man lättast reda på det? diagnos utag A2 ger inte nåt utslag alls kan det vara styrenheten då?
Senast redigerat av Niklas9201 (22 mars 2012)

113 Inlägg
22 mars 2012
hur är rotor och fördelarlock?

11 Inlägg
22 mars 2012
Trådstartare
bra men det kommer ingen gnista dit ens..hur mäter man på kamlägesgivaren för att kolla om den e pajj?

113 Inlägg
22 mars 2012
tändspole? är den bytt nån gång? kontrollera motstånd i givaren kolla vad det ska vara för motstånd först, ärj i kablar till givare osv,säkringar

27 Inlägg
23 mars 2012
Såndär va min bil när svänghjulsgivaren gav upp, startmotorn går runt men ingen gnista. Du kan ju även kolla kamaxelgivaren, har läst nånstans att de inte va så ovanligt att den gav upp på 850 smile

11 Inlägg
23 mars 2012
Trådstartare
Hejsan har bytt kamlägesgivare samt  vevaxelgivar och den går fortfarande bara på startmotorn..nån ide kanske databoxen? den har inte ens gnista fram till fördelaren och jag har mätt på rotorn så den har ström.

113 Inlägg
23 mars 2012
men vadå hur har du mätt på rotor om det ej är någon ström till fördelare? har du kollar på tändspolen får ström?

Sök