3161
Sök

BMW 750iA E32 galenskapsprojekt

2 911 Inlägg
16 september 2006
Trådstartare
#21
Absolut ingen dum idé, firman har tajt samarbete med svartviksskroten, ska höra om man får låna ena sidan och prova vad som behövs göras. Tack för tipset, ska genast börja spåna i det.

Kapa o svetsa är jag inte ett dugg rädd för, det är ju än så länge bara en rishög smile

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
16 september 2006
#22
brännt bort gummit än? big_smile


2 911 Inlägg
16 september 2006
Trådstartare
#23
dusty skrev:
brännt bort gummit än? big_smile
Vilket gummi?

Om du menar de på bakdäcken så är de välsvarvade innan den tog plats för motorrenovering.

1 231 Inlägg
20 september 2006
#24
Väldigt trevligt projekt du skaffat dig, ska bli intressant att följa.

Lycka till!

Mitt projekt: Evo III

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
20 september 2006
#25
HarryComa skrev:
dusty skrev:
brännt bort gummit än? big_smile
Vilket gummi?

Om du menar de på bakdäcken så är de välsvarvade innan den tog plats för motorrenovering.
fick svar på frågan smile
hur går de har det hänt något?


2 911 Inlägg
20 september 2006
Trådstartare
#26
Väntar på motordetaljer som fastnat i skara och går vidare imorrn, hoppas jag får dom innan helgen så blir det en platta bärs och massa montering smile

Annars är det lungt, vill inte slipa rost med motorn öppen heller, pysslat lite invändigt med panelerna mest och köpt material för att färdigställa det mesta rätt snabbt.
Imorrn åker nog kapen i fronten iallafall, är osäker än hur det ska bli men troligen blir det luftkanalerna från en 540 som sitter längst ner på den fronten som ska på min + omgjorda galler.

Ptysch
74 Inlägg
21 september 2006
#27
Grymt projekt, följer wink

bira bira bira,bärs bärs bärs!
313 Inlägg
21 september 2006
#28
HarryComa skrev:
Väntar på motordetaljer som fastnat i skara och går vidare imorrn, hoppas jag får dom innan helgen så blir det en platta bärs och massa montering smile

Annars är det lungt, vill inte slipa rost med motorn öppen heller, pysslat lite invändigt med panelerna mest och köpt material för att färdigställa det mesta rätt snabbt.
Imorrn åker nog kapen i fronten iallafall, är osäker än hur det ska bli men troligen blir det luftkanalerna från en 540 som sitter längst ner på den fronten som ska på min + omgjorda galler.
fan vilket coolt projekt wink vart kommer den där värstingen att glida runt sen då ? vill ju se den live big_smile eller på film tongue

///Widell

bira bira bira,bärs bärs bärs!
313 Inlägg
21 september 2006
#29
widell1111 skrev:
HarryComa skrev:
Väntar på motordetaljer som fastnat i skara och går vidare imorrn, hoppas jag får dom innan helgen så blir det en platta bärs och massa montering smile

Annars är det lungt, vill inte slipa rost med motorn öppen heller, pysslat lite invändigt med panelerna mest och köpt material för att färdigställa det mesta rätt snabbt.
Imorrn åker nog kapen i fronten iallafall, är osäker än hur det ska bli men troligen blir det luftkanalerna från en 540 som sitter längst ner på den fronten som ska på min + omgjorda galler.
fan vilket coolt projekt wink vart kommer den där värstingen att glida runt sen då ? vill ju se den live big_smile eller på film tongue
fan duuu kollade nyss hemsidan du länka till nummret är ju 060- området big_smile kanske man får se bilen live då bor ju strax utanför sundsvall jag också tongue

///Widell

2 911 Inlägg
21 september 2006
Trådstartare
#30
Jodå, den kommer gå i Sundsvall. Just nu glider vi dock runt i andra demobilen, guldfärgad ford focus och även den bestyckad med stereo modell äckligt högspelande wink

bira bira bira,bärs bärs bärs!
313 Inlägg
21 september 2006
#31
HarryComa skrev:
Jodå, den kommer gå i Sundsvall. Just nu glider vi dock runt i andra demobilen, guldfärgad ford focus och även den bestyckad med stereo modell äckligt högspelande wink
fan va nice... tongue

///Widell

12 Inlägg
21 september 2006
#32
Blir nog bra de här.. Hoppas man får se den glida runt i sundsvall city då jag också bor 2mil utanför sundsvall..

2 911 Inlägg
21 september 2006
Trådstartare
#33
30;e kommer den troligen finnas på MDS i sundsvall och tävla lite, beror på om vi får till kammarna, dock kommer det inte vara någon lack eller styling på den då wink

607 Inlägg
21 september 2006
#34
Visst är de denna som stått inne på 4cars förut?

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"

2 911 Inlägg
21 september 2006
Trådstartare
#35
Ckosworth skrev:
Visst är de denna som stått inne på 4cars förut?
Stär där nu också wink
Boxmen & 4Cars delar lokaler.

2 911 Inlägg
21 september 2006
Trådstartare
#36
Bjuder på en lite halvtaskig bild på fälgarna monterade tills vidare.Jäkla stol i vägen också.

http://www.boxmen.se/bmwprojekt/falg.jpg
Senast redigerat av HarryComa (21 september 2006)

2 911 Inlägg
21 september 2006
Trådstartare
#37
Hittade bättre bild, detta var strax innan den revs ner.

http://www.boxmen.se/bmwprojekt/falg3.jpg

236 Inlägg
21 september 2006
#38
Hur blir de när du ska ha i 850csi motorn..passar den rakt i? big_smile
Diggar detta bygget grymt mkt! Tack för att du ger oss BMW fantaster nått att tråna efter! wink

dARKiE
5 031 Inlägg
21 september 2006
#39
gillar rimsen,! klart det finaste på bilen just nu ! wink

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

2 911 Inlägg
21 september 2006
Trådstartare
#40
beda skrev:
Hur blir de när du ska ha i 850csi motorn..passar den rakt i? big_smile
Diggar detta bygget grymt mkt! Tack för att du ger oss BMW fantaster nått att tråna efter! wink
Enda som är bolt-on är motorfästena smile
Rent utseendemässigt och hur motorerna är uppbyggda är det likadant, däremot skiljer sig styrboxarna och placeringen av endel prylar.

Håller nu på att undersöka hur mycket som verkligen behöver lyftas över, bottendelen är vad jag sett istort sett identiska, delvis topparna också, förutom större cylindervolym och andra kolvar.
Rent generellt kan man säga att allt är lika förutom att 750 har 5,0 liter och 850 har 5,8 liter och att styrboxarna skiljer sig.

Vi får se med resans gång smile


Sök