Polisens bilar är fabrikstrimmade, och dem som inte är det är lätt trimmade av deras egna motortekniker. Dem har alltid 20-30hk extra jämtemot orginalbilen, samt att toppfarten är lite högre (10-15 extra). Dock så har polisen en hel del extrautrustning som lägger till några kilon och då aggerar den som orginalbilen i alla fall.
Att försöka sticka från polisen i en bil som är lika snabb eller något snabbare är inte att rekommendera. Polisen har kon/ban/jakt-körning som en praktisk tentamen som inte är enkel att klara. Många som tror sig kunna köra får göra denna flera gånger. Dessutom så har dem inte samma tunnelseende och är inte lika stressade som den jagade. Sedan utvecklas man mer och mer då dem ofta är ute i trafiken och kör snabbt då något händer samtidigt som alla bilar runt omkring gärna flyttar sig för polisen men ej för den jagade. Dock så kommer polisen aldrig jaga så pass galet att deras jobb sätts på risk.
Om man nu skulle få för sig att sticka ifrån polisen så får man dra iväg och hålla sig gömd ett tag. Om dem hittar dig 2 timmar senare i bilen behöver det inte betyda att det var du som körde den just då, dvs du blir inte fälld för brottet. Du säger bara att du inte vet vem som körde och håller dig till det. Deras "vi vet att du"-lekar är bara ett sätt att få dig att erkänna, visar dem inga bevis så erkänner man inte. Ett tips är att inte köra hem direkt, eller till dina föräldrar då detta brukar vara den första platsen de kollar. Även om man inte blir fälld så håller dem koll på dig ett tag efter det.
Jag själv skulle ALDRIG få för mig att sticka då fortkörning och flykt är två helt olika brott. Fortkörning anses som ej allvarligt (till vissa begränsningshastigheter) då alla kör fort någon gång, även poliser när dem inte jobbar. Det är vardagsbrott helt enkelt.
Flykt är en helt annan sak, och blir man fångad kan man vänta sig knän i nacken mot asfalten och riktigt hårda tag, allvarligt alltså.
Nej sova, tenta imorgon
![sad](img/smilies/sad.png)
Edit: Ni som skriver att poliser uttnyttjar deras situation har helt rätt och vem hade inte gjort det? Försök inte att lura er själva med att det är poliser som är kriminella egentligen. Dem har lagen på sin sida och det finns inte mycket som säger att dem gör "fel". Jag kan babbla på om en hel drös med saker som jag själv vet om men jag känner inte för att kriminalisera lagen då jag tycker att dem gör helt rätt. Det är ju trots allt fortfarande de som sätter dit boven.