ja hammarlack funkar nog ett tag men den tål inte lika höga temperaturer som riktig bromsoks färg. Vill ju inte att det ska se skit ut efter några hårda inbromsningar:)
Målade mina *nya inbytesok*(gamla vinterbilen) 1. torkade av dom med Tsprit 2. maskerade dammtätning och täppte till hålet på luftnippeln 3. spraymålade *tror det blev 3 lager* 4. Klart för montering *i mitt fall nån vecka efter (ville vara helt säker på att färgen torkat och målade även nya skivor på samma sätt.)* De är nu lite dammiga o skitiga, men färgen sitter fint..
Jag har vanlig grönmetallic lack på mina och det håller.
Gör det själv 1 Borsta oken med stålborste 2 tvätta av med thinner 3 grunda med roststopp, har jag för mig att det hette 4 Spraya på oken
På mina andra bilar så har jag målat dom själv.. me pensel.. inte sprayfärg.. va ja vet så får man ett bättre o lite tjockare lager me färg om du penslar..
Gör som onej84 skrev.. men jag skulle välja att måla me pensel.. funkar kalasbra me hammarlack... har haft silver på mina.. cleant o snyggt enligt mig...
Vill du måla oken ordentligt skall du plocka loss dem från bilen och blästra dem, sedan målar du med pensel och hammarlack Sprayfärg kommer inte hålla särskilt länge...
Det fungerar ju att endast borsta oken med en stålborste också, men bara om det är ytrost på oken...Är det grov rost kommer det blir en knagglig och ojämn yta när du sedan målar dem...