3374
Sök

Teckna "Fast pris/Maxi abon." tänker jag fel ?

Adder
972 Inlägg
1 april 2012
Trådstartare
Jag har en Galaxy S2 som jag är hur nöjd med som helst.

Hjälpte några bekanta teckna dessa abonnemang, de köpte Xperia S och Razr.

Visst fräcka telefoner men kan ju inte påstå att de är någon jag trånar efter. NFC är ju fränt men hoppas de dröjer innan de är fullt utvecklat.

Så min tanke är följande:

Tänkte ett Fast pris/Maxi abonnemang för 350 kr.

Just nu har jag ett Telia abonnemang Max 25 som jag ger ca 400 (200 tele, 100 abon., ca 100 kr samtal) kr i månaden för, skulle vara en slant till om jag inte kunde ringa en del samtal på annat sätt men skulle helst vilja slippa de samt ringa mer än att skicka sms.

Så jag tänker så här:
Teckna fast pris/maxi: 350 kr i månaden blir på 24 mån 8400 kr. Välja en telefon, sälja den för ca 4000 lapp. Behålla S2an.

Dvs då ger jag (300+350)*12=7800-4000= 3800 kr för ett år.

Efter att bindningstiden har gått ut så blir de ju "bara" 4200 kr. I fallet jag vill ha en ny telefon är de ju bara att köpa en kontant.
En liten () var på MediaMarkt och sen kom och sa att mobilluren.se hade Xperia S för 4100 kr säljer ni också den för de, ja visst.

Slutsats: Fast pris+Telia 8000 kr för 24 månader.
Telia 4800-6000 för 12 månad.

Kan jag använda S2an några månader efter bindningstiden så är ju saken biff annars kanske jag losar några kr men får ändå en hel del frihet på köpet.

Tänker jag hel galet eller ?

Någon som bor i Östergötland som är sugen på att shoppa mobil smile ?

Alt vilken telefon ska man ta för att få ut så mycket som möjligt för den genom att sälja på blocket/tradera. HTC One X ?

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\

1 045 Inlägg
1 april 2012
om en tele kostar 4100:- ny i butiken,,olåst, hade du tänkt sälja en låst telefon för 4000:- begagnat ??
lär ju inte funka allt för bra..

Adder
972 Inlägg
1 april 2012
Trådstartare
NMI skrev:
om en tele kostar 4100:- ny i butiken,,olåst, hade du tänkt sälja en låst telefon för 4000:- begagnat ??
lär ju inte funka allt för bra..

Tja vad ska man säga..

Om du läser hela inlägget.

Välja en telefon, sälja den för ca 4000 lapp. Behålla S2an.

Vilken telefon ska man ta för att få ut så mycket som möjligt för den genom att sälja på blocket/tradera. HTC One X ?

De lurarna jag kolla på kostar ca 5 lapp. One X kostar 6 lapp. Om jag då säljer den för 4 lapp så kan jag ju tycka att de är en bra deal. Eller ?

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
// <°))>< ><(((((°> \\

731 Inlägg
1 april 2012
Jag tog det abonnemanget. Sålde Sonyn jag fick för 2800kr och utöver det gick jag ner från 499kr / månad till 345. Och mitt abonnemang vart lite bättre. (Hade samma men betalade 499 och hade mindre surf)

Adder
972 Inlägg
1 april 2012
Trådstartare
hardrox skrev:
Jag tog det abonnemanget. Sålde Sonyn jag fick för 2800kr och utöver det gick jag ner från 499kr / månad till 345. Och mitt abonnemang vart lite bättre. (Hade samma men betalade 499 och hade mindre surf)

Var inte de lite dåligt betalat ?

Står i valet och kvalet om jag ska ta en One X eller Iphone..

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
// <°))>< ><(((((°> \\

535 Inlägg
2 april 2012
Jag hade en iphone4 32gb som jag var nöjd med. Jag hade inte tänkt byta telefon förens iphone5 kom men sedan startade tre det här erbjudandet och jag tyckte det var för bra pris för att kunna missa. Så jag ringde och beställde det tillsammans med en iphone 4s.

Jag tänkte lite annorlunda med telefonen dock. Jag behåller nya telefonen och säljer den gamla.

Även om jag var nöjd med min gamla lur så får jag förutom en bättre telefon garanti ett år vilket är en bra bonus.

Sedan sjunker ju inte smartphones något i pris knappt vilket gör att det inte var så stor förlust endå. Jag fick 3 tusen för min 19 månader gamla lur.

Meldem
917 Inlägg
2 april 2012
Att du inte bara ringer och frågar om telefonen är olåst när du får det? Är den inte det så gör som du sa, sparar du ju massa pengar på.

(&#9583;°&#9633;°)&#9583;&#8203;&#65077; &#9531;&#9473;&#9531;&#65279;

188 Inlägg
2 april 2012
Borde väl vara billigare o ta det utan mobil? för det är väl ändå en förhöjd månads avgift inbakad någonstans eller? får man telefonen gratis?

Meldem
917 Inlägg
2 april 2012
Rapide skrev:
Borde väl vara billigare o ta det utan mobil? för det är väl ändå en förhöjd månads avgift inbakad någonstans eller? får man telefonen gratis?

telefonen får man "gratis", du som säljare borde ju veta att inget är gratis här i världen hehe wink men du får välja vilken telefon du vill bland en drös i olika prisklasser, men självklart kompenserar den höga abonemangskostnaden för det åt operatören. Jag har telia max 25 + surf + mobil + allt jag ringer för, månadsfaktura på  ca300-400 kr, så spelar ju ingen roll för mig vilket abonemang jag väljer, så tog max 25 ist så jag tjänar mer på det om jag inte ringer så mkt någon månad, minsta månadsbelopp är 269 för mig om jag mins rätt, så ringer jag inget tjänar jag på telia, ringer jag mycket tjänar jag på att ta maxi abonnemang.

Däremot är ju detta erbjudande guld värt för dem som ringer väldigt mycket

731 Inlägg
2 april 2012
Adder skrev:
hardrox skrev:

Var inte de lite dåligt betalat ?

Står i valet och kvalet om jag ska ta en One X eller Iphone..

Med tanke på att telefonen kostar ca 4500 ny. Så är 2800 bra betalt för att vara låst till tele2. Anser jag i alla fall, man får inte ut mer för något som är låst till en operatör.

188 Inlägg
2 april 2012
Marticus skrev:
Rapide skrev:

telefonen får man "gratis", du som säljare borde ju veta att inget är gratis här i världen hehe wink men du får välja vilken telefon du vill bland en drös i olika prisklasser, men självklart kompenserar den höga abonemangskostnaden för det åt operatören. Jag har telia max 25 + surf + mobil + allt jag ringer för, månadsfaktura på  ca300-400 kr, så spelar ju ingen roll för mig vilket abonemang jag väljer, så tog max 25 ist så jag tjänar mer på det om jag inte ringer så mkt någon månad, minsta månadsbelopp är 269 för mig om jag mins rätt, så ringer jag inget tjänar jag på telia, ringer jag mycket tjänar jag på att ta maxi abonnemang.

Hehe inget är gratis smile tror inte du riktigt förstod vad jag sa, det jag menar är att kan du inte välja bort mobilen så du får billigare ab? tex ist för 350 kanske för 200 kr?

Meldem
917 Inlägg
2 april 2012
Rapide skrev:
Marticus skrev:
Rapide skrev:

Hehe inget är gratis smile tror inte du riktigt förstod vad jag sa, det jag menar är att kan du inte välja bort mobilen så du får billigare ab? tex ist för 350 kanske för 200 kr?

jasså, nej det tvivlar jag starkt på i och med att "telefonen ingår" är hela grejen med abonnemanget, men jag kanske har fel smile Vore ju helt oslagbart i sådant fall!!

188 Inlägg
2 april 2012
Marticus skrev:
Rapide skrev:
Marticus skrev:

jasså, nej det tvivlar jag starkt på i och med att "telefonen ingår" är hela grejen med abonnemanget, men jag kanske har fel smile Vore ju helt oslagbart i sådant fall!!

verkar som att allt ingår efter att tittat på deras hemsida, jag säger bara kööör smile riktigt bra erbjudande, kanske det bästa någonsin? , jag betalar iaf 699 för mitt telenor och "fick" en mobil, också obegränstat, så billigt JA det är det, och det lönar sig för dig

Meldem
917 Inlägg
2 april 2012
Rapide skrev:
Marticus skrev:
Rapide skrev:

verkar som att allt ingår efter att tittat på deras hemsida, jag säger bara kööör smile riktigt bra erbjudande, kanske det bästa någonsin? , jag betalar iaf 699 för mitt telenor och "fick" en mobil, också obegränstat, så billigt JA det är det, och det lönar sig för dig

Det hela började med att 3 halverade månadspriset på sitt "allt ingår abonnemang", sedan hakade tele2 på trenden. hoppas telia gör det med!

Adder
972 Inlägg
2 april 2012
Trådstartare
Marticus skrev:
Rapide skrev:

Jag pyntar 300 kr för abonnemang och lur. Dvs jag kan ringa 50 samtal i månaden för att överstiga Fast pris priset.
De kan jag inte kalla VÄLDIGT MYCKET när jag inte kan prata en enda sekund till annat än de som har Telia.
De är inte ens två samtal i månaden.

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
// <°))>< ><(((((°> \\

1 482 Inlägg
3 april 2012
Marticus skrev:
Rapide skrev:
Marticus skrev:

Det hela började med att 3 halverade månadspriset på sitt "allt ingår abonnemang", sedan hakade tele2 på trenden. hoppas telia gör det med!

O jävlar, här sitter man och pyntar 400kr/månaden för tele2 abonemang när man kan få samma skit för 345kr/mån OCH en ny telefon! mad

BLT Service
Theracords Music Label

Adder
972 Inlägg
6 april 2012
Trådstartare
Genomförde min lömska plan smile

Fick 4700 kr för en HTC One X.

Blir bra detta. Går 900 kr plus då jag tog slutfaktura på telia. Sparar ca 200 kr i månaden i 14 månader. "Förlorar" ca 50 kr i 10 månader. Dvs 900+200*14-500=3200 kr vilket känns som en bra deal.

Btw, om någon är sugen så hade jag inga som helst problem att sälja luren.

Fick efter bara en kort stund flera som hörde av sig via blocket. Efter 2h var den såld och efter 14h var allt klart smile

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
// <°))>< ><(((((°> \\

671 Inlägg
7 april 2012
Adder skrev:
Genomförde min lömska plan smile

Fick 4700 kr för en HTC One X.

Blir bra detta. Går 900 kr plus då jag tog slutfaktura på telia. Sparar ca 200 kr i månaden i 14 månader. "Förlorar" ca 50 kr i 10 månader. Dvs 900+200*14-500=3200 kr vilket känns som en bra deal.

Btw, om någon är sugen så hade jag inga som helst problem att sälja luren.

Fick efter bara en kort stund flera som hörde av sig via blocket. Efter 2h var den såld och efter 14h var allt klart smile

Om du lagt ner tiden på lite övertid på jobbet och bara köpt telefonen med intjänade extrapengar hade inte det varit enklare.

Adder
972 Inlägg
7 april 2012
Trådstartare
De gör jag också så fatta hur mkt cash jag gör på de hela !

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
// <°))>< ><(((((°> \\

Sök