Jag har en Galaxy S2 som jag är hur nöjd med som helst.
Hjälpte några bekanta teckna dessa abonnemang, de köpte Xperia S och Razr.
Visst fräcka telefoner men kan ju inte påstå att de är någon jag trånar efter. NFC är ju fränt men hoppas de dröjer innan de är fullt utvecklat.
Så min tanke är följande:
Tänkte ett Fast pris/Maxi abonnemang för 350 kr.
Just nu har jag ett Telia abonnemang Max 25 som jag ger ca 400 (200 tele, 100 abon., ca 100 kr samtal) kr i månaden för, skulle vara en slant till om jag inte kunde ringa en del samtal på annat sätt men skulle helst vilja slippa de samt ringa mer än att skicka sms.
Så jag tänker så här:
Teckna fast pris/maxi: 350 kr i månaden blir på 24 mån 8400 kr. Välja en telefon, sälja den för ca 4000 lapp. Behålla S2an.
Dvs då ger jag (300+350)*12=7800-4000= 3800 kr för ett år.
Efter att bindningstiden har gått ut så blir de ju "bara" 4200 kr. I fallet jag vill ha en ny telefon är de ju bara att köpa en kontant.
En liten () var på MediaMarkt och sen kom och sa att mobilluren.se hade Xperia S för 4100 kr säljer ni också den för de, ja visst.
Slutsats: Fast pris+Telia 8000 kr för 24 månader.
Telia 4800-6000 för 12 månad.
Kan jag använda S2an några månader efter bindningstiden så är ju saken biff annars kanske jag losar några kr men får ändå en hel del frihet på köpet.
Tänker jag hel galet eller ?
Någon som bor i Östergötland som är sugen på att shoppa mobil
?
Alt vilken telefon ska man ta för att få ut så mycket som möjligt för den genom att sälja på blocket/tradera. HTC One X ?