3750
Sök

Vilka av dessa 6.5or är bra? Brådskande!

Team Tondöv
649 Inlägg
19 september 2006
När det gäller RSD så tror jag Jonas vet mer än de flesta..

1 634 Inlägg
19 september 2006
hedley skrev:
andreas_gbg_ skrev:
Men varför lyssnar du inte på oss?
PG RSD 6,5 är det absolut bästa du kan få i Sverige just nu för 999kr (Nytt).
Kostar ca 15kr extra eller nåt för att få prylarna skickat som postförskott.

Okej. någon aning om vad frakten och postförskottet kostar så man vet hur mycket det blir allt som allt?

Står på sidan i slutet av beställningen. runt 100spänn. Inget att bråka över, passar du dessutom på att köpa nån anl-säkring eller 2 (1 reserv) och en anl-säkringshållare så tjänar du in frakten direkt på bara säkringarna.

Bara att tuta och köra. Jag har beställt från danmobility några ggr och det funkar hur fint som helst. Fick faktiskt ett RSD kit och några säkringar förra veckan, samt några säkringar denna veckan som blev restade tidigare. kolla min tråd "bilstereo i fiat Punto" wink där hamnar RSD-kitet till helgen.

mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

Saaboholic
3 129 Inlägg
19 september 2006
Trådstartare
andreas_gbg_ skrev:
hedley skrev:
andreas_gbg_ skrev:
Men varför lyssnar du inte på oss?
PG RSD 6,5 är det absolut bästa du kan få i Sverige just nu för 999kr (Nytt).
Kostar ca 15kr extra eller nåt för att få prylarna skickat som postförskott.

Okej. någon aning om vad frakten och postförskottet kostar så man vet hur mycket det blir allt som allt?

Står på sidan i slutet av beställningen. runt 100spänn. Inget att bråka över, passar du dessutom på att köpa nån anl-säkring eller 2 (1 reserv) och en anl-säkringshållare så tjänar du in frakten direkt på bara säkringarna.

Bara att tuta och köra. Jag har beställt från danmobility några ggr och det funkar hur fint som helst. Fick faktiskt ett RSD kit och några säkringar förra veckan, samt några säkringar denna veckan som blev restade tidigare. kolla min tråd "bilstereo i fiat Punto" wink där hamnar RSD-kitet till helgen.

mvh Andreas

Hehe okej..låt säga att jag ska köpa ett för runt 500 då..vad är bäst då? (överväger olika prioriteringar..)

"Liberty of thought is the life of the soul"

Team Tondöv
649 Inlägg
19 september 2006
tror faktiskt att det mesta i den prisklassen är jämnkasst!
snåla inte in på dom femhundra är mitt råd, det är bara dumt..

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
19 september 2006
hedley skrev:
andreas_gbg_ skrev:
hedley skrev:

mvh Andreas

Hehe okej..låt säga att jag ska köpa ett för runt 500 då..vad är bäst då? (överväger olika prioriteringar..)

Det är inte värt att köpa nåt för 500 är min åsikt. Spaar en månad till isåfall, annars kommer du att ha kastat de 500 i sjön!

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Saaboholic
3 129 Inlägg
20 september 2006
Trådstartare
jonash skrev:
hedley skrev:
andreas_gbg_ skrev:

mvh Andreas

Det är inte värt att köpa nåt för 500 är min åsikt. Spaar en månad till isåfall, annars kommer du att ha kastat de 500 i sjön!

mvh Jonas

Okaj..när man köper billjud och ska förbättre orginal grejerna och få bra drag skall man då börja med framsystemet?

Team Tondöv
649 Inlägg
20 september 2006
kan vara en bra ide!
dumt att köpa tex en baslåda om framhögtalarna fortfarande låter skit..

Saaboholic
3 129 Inlägg
22 september 2006
Trådstartare
freddan70 skrev:
kan vara en bra ide!

Hm okej..men framhögtalarna ger ju inte de trycket som man får av 6x9or och/eller en baslåda..

1 631 Inlägg
22 september 2006
hedley skrev:
Hm okej..men framhögtalarna ger ju inte de trycket som man får av 6x9or och/eller en baslåda..

Öhh, jo det gör dom. En baslåda är beroende av bra framhögtalare för att låta bra. Hela anslaget i basen kommer ju från framsystemet.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

1 634 Inlägg
22 september 2006
hedley skrev:
freddan70 skrev:
kan vara en bra ide!

?? Vad vet du om det? HAr du testat?
Skall du handla framsystem för 500kr så kan du lika gärna skita i det. Jag tycker absolut att du skall ta de PG-högtalarna, om du läser vad alla skrivit, så kanske du kan förstå att du inte hittar bättre nya prylar för de pengarna.

Nu lägger inte jag mig i denna diskussionen något mer. Du har fått kanonförslag från folk som sysslat mycket med bilstereo.

Numera Saab 9-5 Aero -00

1 634 Inlägg
22 september 2006
Attans, gurenius han före wink

Numera Saab 9-5 Aero -00

6 851 Inlägg
22 september 2006
tycker inte det verkade så bråskande som det står i topicen trotts allt..

Saaboholic
3 129 Inlägg
23 september 2006
Trådstartare
Okej..tack för svaren..ska inhandla detta när jag vet hur mycket pengar det blir över efter helgens inköp.

859 Inlägg
23 september 2006
Jag som aningen partisk moderator i det här fallet, måste faktiskt lugna ner PG anstormningen lite nu:-)

hedley, Dom som föreslagit PG vet vad dom pratar om, men känn dig inte tvingad att köpa just dessa högtalare.

MVH Theo

Saaboholic
3 129 Inlägg
25 september 2006
Trådstartare
Theo skrev:
Jag som aningen partisk moderator i det här fallet, måste faktiskt lugna ner PG anstormningen lite nu:-)

hedley, Dom som föreslagit PG vet vad dom pratar om, men känn dig inte tvingad att köpa just dessa högtalare.

MVH Theo

Okej.. jo det hoppas jag att de gör och det tvivlar jag inte på. Får dock ev vänta till nästa månad med högtalarna då kjolpaket skall inhandlas och kommer kosta mer än beräknat samt att bromsklossarna skall bytas innan besiktningen. Men man får väl se hur mycket pengar det blir över när detta är klart.

SSS -12
3 217 Inlägg
25 september 2006
Jag har sony xplod 6,5"... rätt nöjd om jag får säga det själv!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Saaboholic
3 129 Inlägg
26 september 2006
Trådstartare
Fuckface skrev:
Jag har sony xplod 6,5"... rätt nöjd om jag får säga det själv!

Okej! hur mycket fick du ge för ett par sådana då? ger det bra disk+basåtergivning? klarar av all sorts musik utan att låta förjävligt?

Sök