Zulu skrev:
med så låg budget skulle jag satsa på en 96:a.
(kom endel förbättringar det året och året innan).
men inte en t-5:a.
till det priset för en t5 bör du ha lika mycket i reserv för reparationer. (om du inte har tur).
lågmilat är inte kanske något att titta efter.
se heldre efter en som ägts av en vettig person och servats väl!.
en lågmilad hr i värsta fall mycket orginaldelar som gummibussningar som väntar på att spricka.
en som gått lite längre har redan nött ut dom och dom har därför blivit utbytta.
som regelr brukar jag tänka att vid 100 000 kommer mycket chassi och broms/slitage delar att krävaa byte.
och vid 200 000 så har större komponenter blivit utbytta.
Sikta på en 200 000+km bil med bra servicehistoria.
det som kan vara dyrt och krånglande på dessa är.
Automaten (irriterande småfel som kräver putsning).
turbo
ac
hittar du en bil utan dessa så är det mindre som "kan gå fel".
Och var inte blyg att se på tidiga v70:or
v70:an är tystare och mera "robust" byggt än 850:an
Har sett exemplar med 300 -400 000km på mätaren som fortfarande känns fräsha och går bra.
De var nu mina 5cent